Weight Watchers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Weight Watchers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 21:06

Wie heeft ervaring met Weight Watchers? Of kent een familielid die het gedaan heeft?

Ik wil het graag gaan doen, maar wil graag weten of het echt zo makkelijk vol te houden is, als men beweert op de website van Weight Watchers.

Tes82

Berichten: 720
Geregistreerd: 14-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:00

hai, ik ben nu 8 weken met WW bezig, 15 kg af gevallen, ben erg trots op.
Het is heel goed vol te houden, lekker en je mag veel eten (moet zelfs)
Ik heb via internet de boeken besteld, ga dus niet naar die club, geen tijd en zin in.
Dus wat mij betreft een aanrader, succes

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-02 22:13

Mijn moeder doet het ook. Ze doet het al jaren en is er erg positief over.
Succes

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-02 23:54

Bedankt voor jullie reacties!

Vleutie, kan je me wat meer vertellen over die boeken? Waar kan je die bestellen? Heb ook niet zo'n zin om naar die clubavonden te gaan.

15 kg in 8 weken???? Echt wel goed van je!
Ik moet ook zeker 10 kg eraf hebben. Het klinkt hoopvol. Tell me more!!
Via pb?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 00:21

Ik ww niet, ik doe aan de ega.
Eerste Goudsche Afslankclub.
Zit door heel Nederland.

Gaat ook goed, niet zo duur en geven je een compleet andere eetwijze.

Ben binnen 6 weken 8 kilo afgevallen.
Ben nu gestopt omdat ik op gewicht moet blijven i.v.m. mijn trouwjurk. Mag niet teveel afvallen anders is de jurk te groot besteld.
Maar na het trouwen wil ik er nog 5 vanaf.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 13:38

Ik doe sinds anderhalve week de Weight Watchers. PB me maar als je meer informatie wilt!

Ter indicatie: in de eerste week ben ik 3 kilo afgevallen. Goede motivatie, dacht ik!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:25

Als ik op de site van de Weight Watchers kijk (en op andere sites die over de Weight Watchers gaan) krijg ik toch de indruk dat het gewoon een 1000 calorieen dieet is maar zij doen dat in punten en dat 1000 calorieen 43 punten zijn. Mijn probleem is dus dat ik niet meer afval bij 1000 of minder calorieen.

Nu heb ik al diverse artikelen gelezen uit de media waarin staat dat het calorieen dieeten jojo-en bevordert omdat je stofwisseling zich instelt op die hoeveelheid energie als ware het een tijd van hongersnood. Wanneer je dus weer normaal (gezond en verantwoord) gaat eten dan kom je weer aan omdat je lichaam 'denkt' hamsteren want nu is het even goed en als het dadelijk weer hongersnood wordt dat hebben we reserve. Je word dus gedwongen om steeds minder energie tot je te nemen wil je op gewicht blijven cq gewicht verliezen. In deze artikelen werd juist beweerd dat je juist weer meer en vooral vaker moet eten om je stofwisseling weer op gang te brengen. Volgens mij zit hier wel grond van waarheid in want mensen die niet superslank zijn maar nog nooit hebben gelijnt blijven over het algemeen genomen op een continue gewicht.

Ik drink bijvoorbeeld nu sinds een paar weken geen cola meer en ik ben al 1 kilo afgevallen, nou tjonge daar doe je het voor Frusty .

Kan Margreet ons hier geen nuttige info over geven eigenlijk? Over het functioneren van het 'spijsverteringscoordinatieknopje' in het menselijk lichaam?
Al met al kun je, denk ik, rustig zeggen dat het menselijk lichaam veel te goed is afgesteld.

Enne, Margreet.... Jouw VDH dieet werkt absoluut niet op de lange termijn (bij mij niet in ieder geval)


*ik wil een verbrassend lichaam Huilen *

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-02 15:41

Roos schreef:
*ik wil een verbrassend lichaam Huilen *


Ik ooooooooook Verdrietig

Een maand alleen niet snoepen en geen cola heeft bij mij ook niet meer dan 1 kilo eraf opgeleverd. Daar doe ik het idd niet voor.

Ik heb me vandaag aangemeld bij de Slankclub en opgegeven bij de sportschool voor cardiofitness. Ik mag as dodag voor het eerst slankclubben. Weet niet eens hoeveel ik weeg, durf vast niet te kijken... Bloos

Ik ben nu vastberaden. Ga echt 10 kilo afvallen. Minstens.

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 15:51

Zoals ik in een ander topic al heb vermeld, "moet" je bij de Weight Watchers ook zorgen dat je regematig eet, en het liefst iedere twee uur iets, zodat je spijsvertering aan de slag blijft. Als je niets meer, of niet genoeg meer eet, werkt je spijsvertering niet meer, en val je dus ook niet meer af. Overigens is het geen 1000 caloriën dieet, ik mag nu 24 punten op een dag, dat komt overeen met ongeveer 1500 caloriën. Hoe meer je afvalt, hoe minder punten je mag. Zo blijf je dus afvallen en kom je niet op een gegeven moment bij het beruchte "dode" punt waarbij je niet meer afvalt.

Natuurlijk zijn die punten een verkapte vorm van caloriën tellen, maar dat het er maar 1000 zijn is niet waar, hoor.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 16:07

Dit is dus precies waar ik het over had *slaakt zucht van verlichting*

http://www.jojoclub-afslanken.com/nononsensedieet.html

Citaat:
Nononsense dieet


Bij dit dieet draait het helemaal om je verbranding. Bij veel mensen met overgewicht is de verbranding/stofwisseling heel erg lui geworden, door of veel te weinig eten of door het gebruik van afslankproducten of door het volgen van hongerdiëten enz. enz. Honger is de grootste vijand voor je gewicht.


Bij honger reageert het lichaam als volgt: Zodra het een keer voedsel binnenkrijgt, denkt ie: Ha eten, sla het maar snel op, want wie weet wanneer ik weer wat binnenkrijg. Bij honger gaat het lichaam over op een zeer klein waakvlammetje. Krijgt het daarentegen op tijd voedsel, dan is het wat royaler en blijft het volop bezig met verbranden.

Vergelijk het met een kacheltje, als je daar geregeld en op tijd wat hout opgooit, blijft het vuurtje lekker hoog branden en blijft het lekker warm doordraaien. Zo ook gebeurt dat met onze stofwisseling. Geven we het vaak en geregeld iets om te verbranden dan blijft dat lekker doorgaan, want het lichaam heeft dan geen enkele reden om het als vet te gaan opslaan, want het krijgt immers voldoende en op tijd wat aangevoerd. De stofwisseling kan door dit dieet met wel 30% opgevoerd worden! Wie kent ze niet, de mensen die altijd maar alles kunnen eten, zonder ook maar een grammetje aan te komen? Dit dieet zorgt ervoor dat je daar weer heel dicht in de buurt kunt komen, ja zelfs zo dat je van dat eeuwige JOJO effect af kunt komen. Persoonlijk ken ik iemand die met dit dieet 40 kg is afgevallen, nu rustig 4000 Kcal per dag eet, zonder ook maar weer een ons aan te komen. Haar geheim? Ze blijft eten, de godsganse dag door, tot 2 uur voor ze naar bed gaat. Ze zorgt er voor dat haar lichaam nooit meer honger heeft door het op tijd wat te verbranden te geven.

HONGER IS FUNEST, voor iedereen die blijvend zijn of haar gewicht wil verliezen. Natuurlijk val je af, van een 1000 calorieën-dieet, en misschien ook wel sneller dan met dit dieet, maar het komt er net zo snel weer aan, als je er mee stopt, want dat is een volledige natuurlijke reactie van het lichaam. Je stofwisseling is lam gelegd, en het lichaam weet niet hoe snel ie weer reserves moet gaan aanleggen voor de volgende honger-periode. Dus EET mensen, eet en doe dat op tijd! Met dit dieet eet je 7 a 8 keer op de dag, afhankelijk van hoe laat je ontbijt en hoe laat je naar bed gaat. Je moet namelijk blijven eten tot 2 uur voor je gaat slapen. Heb je een feestje of ga je uit, en kom je pas om 3 uur 's nachts in bed, dan moet je blijven eten tot 1 uur 's nachts! Hoeveel je moet eten, kan per persoon heel erg verschillend zijn. Ieder mens is uniek, geen enkele stofwisseling is hetzelfde, dus dat is een kwestie van zoeken en uitproberen. Om af te vallen moet er dan wel vetarm en suikervrij gegeten worden.


Ik neem mezelf als voorbeeld. Ik ben een vrouw van 46 (bijna 47) , werk 17 uur per week , heb 2 grote dochters die al niet meer thuis wonen, en voor de rest heb ik een gemakkelijk leventje. Toen ik begon at ik ong. 1600 a 1700 Kcal op een dag, verdeeld over 7 maaltijden. Na 1 week was ik 1,7 kg kwijt, maar ik had wel hongermomenten, dus ging ik omhoog tot 1800 Kcal, had toen nog steeds hongermomenten (ben een veelvraat) en weer at ik die week erop 100 Kcal per dag meer. Enz. enz. Nu zit ik op 2000 a 2100 Kcal per dag, verdeeld over 8 maaltijden per dag. En toch val ik af! Mijn stofwisseling is inmiddels zo opgepept, dat ik dat makkelijk aan kan en toch afval. Gemiddeld zo'n 7 tot 9 ons per week. En dat komt door de combinatie van eiwitten en koolhydraten, en het OP TIJD aanvoeren van brandstof, plus dat ik nu in staat ben 30% meer te verbranden dan normaal. Voor iedereen die dit dieet wil proberen, zou ik aan raden, eerst een week de basislijst te volgen en daarna kijken wat het resultaat is en daarbij heel goed naar je lichaam te luisteren.

Heb je honger gehad, dan MOET je 50-100 Kcal per dag meer gaan eten enz. enz. Tot dat je bij het punt komt dat je geen honger meer hebt en redelijk afvalt. Het resultaat kan per persoon heel verschillend zijn. Sommigen vallen 1 pond af per week, maar ik ken ook mensen die gemiddeld 1,5 kg per week afvallen. En soms stagneert je lichaam even als je wat meer gaat eten, geen paniek dan! De week daarop "schiet je dan wel weer door".


Ik wil er nog wel even bij vertellen dat ik geen deskundige ben, maar dat ik geheel en compleet voor mezelf spreek, met mijn ervaringen en wat ik er over weet. Ben je een heel actief iemand, of man, dan ligt de zaak weer compleet anders. Die moeten minstens 500 a 700 Kcal per dag meer eten!! Het is de kunst om de juiste balans bij jezelf te vinden, HONGER MAG NIET, dat is funest!! Maar ook weer niet teveel (om te kunnen afvallen) je mag wel "trek" hebben een half uurtje voor de volgende maaltijd, maar geen honger. Dus eet mensen, strak om de 2 uur, in de juiste verhouding: 25% eiwit, 20% vet en 55% koolhydraten en je valt af!!




Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-02 21:08

Ik ken een paar die hebben ge-ww'd. Werkt op zich prima, maar je moet het idd volhouden. Als je na een jaar bv stopt, verval je toch nog heel makkelijk in je oude eetpatroon (dieik ken tenminste wel) en dan zit het gewicht er dus ook weer in een paar maand eraan...