HELP babynaam! ff jullie mening.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horseloverc

Berichten: 872
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Spijkenisse

HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 18:35

hallo,
ik & mijn vriend zitten met een probleempje. Ik ben nu 24 weken zwanger..en we komen niet helemaal uit de naam van het kindje.

een jaar of 2 geleden hadden mijn vriend en ik een naam in gedachte die we echt allebei geweldig vonden na een slapeloze nacht brainstormen over eventuele kinder namen.. We kenden niemand die zo heette dus geen posititieve of negatieve ervaringen met de naam. Maar verder voldeed het aan alle eisen: Geen pestnaam, makkelijk te schrijven, past bij de achternaam, leuke initialen in combinatie met de achternaam etc etc.

Nu ik zwanger ben en we krijgen een jongentje kunnen we die naam perfect gebruiken :) we hebben nog gezocht naar zoooooveeel andere namen maar niets was zo leuk als die naam...

Nou is iemand in mijn directe omgeving bevallen van een jongentje die bijna dezelfde naam heeft gekregen. Alleen de klank van de naam is anders zegmaar.. en er is 1 letter anders.. Doordat ik nu dus vlak daarna beval en ik diegene vast nog wel vaker zal zien tijdens/na mijn zwangerschap vind ik het dus wat minder leuk om ons kindje ook zo te noemen.. Maar de naam is nog steeds geweldig!
Mijn vriend vind dattik me niet aan moet stellen en die zegt: het is toch ons kindje, we hadden het al verzonnen en wat maakt dat nou uit.. Maar toch heb ik het gevoel dat ik haar dan na-aap ofzo.

WAT vinden jullie hiervan!!! help me!!
\moet ik gewoon een andere naam zoeken of moeten we het gewoon doen??
xxx cindy

Afbeelding
Dit is onze knappe man alweer 4 weken geleden <3
Laatst bijgewerkt door horseloverc op 15-09-10 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:36

Gewoon doen joh!

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:37

Ik zou ook gewoon voor jullie eerdere keus gaan, die naam heb je samen uitgezocht, je hebt er lang over nagedacht en er zijn wel meer kinderen en mensen met namen die op elkaar lijken. Ik zou me er niet druk om maken :)

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:37

Ik ga met je vriend mee
Jullie hebben samen die naam gekozen, en het is jullie kindje.
Nu moet je niet omdat iemand anders bijna net zn naam aan hun kindje heeft gegeven de naam veranderen
Je moet doen wat jullie mooi vinden, niet wat een ander wil !

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:40

Ik zou idd naar je vriend luisteren. :) Jullie vinden het toch allebei een mooie naam. En het is helemaal leuk dat jullie het eigenlijk al zo lang geleden hadden verzonnen. Zou me echt niet druk gaan maken over na-apen of iets dergelijks. Wie weet verhuizen ze wel ;)

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:40

Jouw kind moet met die naam leven. De kans dat het zijn hele leven in de buurt van het andere kind met dezelfde naam blijft is minimaal. Ik zeg: gewoon doen.

AngeliqueB
Berichten: 1524
Geregistreerd: 29-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:40

Geef de naam die jullie fantastisch vinden, laat je niet van de wijs brengen door dit kindje in jullie omgeving.

shaviera
Berichten: 637
Geregistreerd: 01-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:41

haha ja en ik ga weer met jou mee,
ik zou dat ook niet leuk vinden,
wij hadden voor een meisje sanne romee maar toen beviel 17 dagen voor mij mijn nicht van een meisje en die hete romy romee! ja daar was ik natuurlijk gelijk klaar mee;)
gelukkig is het een jongen geworden en de naam bryan hebben wij niet in onze omgeving!

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:42

ja joh tuurlijk als je zo lang achter die naam gestaan hebt. ik bedoel pietje komt vast vaker voor ja toch gewoon lekker doen.

perdjes

Berichten: 948
Geregistreerd: 29-10-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:45

Ik zou ook bij de naam blijven die jullie gekozen hebben! Je hoeft je tenslotte niet aan andere aan te gaan passen.
Ben nu wel nieuwschierig naar de naam haha foei :o
Laatst bijgewerkt door perdjes op 15-09-10 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

CarinaR

Berichten: 11949
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:45

Geef de naam die jullie al gedacht hadden.
Er zal altijd wel iemand zijn die (zowat) dezelfde naam heeft, daar kom je niet onderuit.

Rosmoov

Berichten: 747
Geregistreerd: 20-02-07
Woonplaats: Veen

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:49

zou het gewoon doen hoor....!!! als jullie het beide mooi vinden waarom veranderen ?

zou gewoon die naam geven !

Amira_
Berichten: 5199
Geregistreerd: 05-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:49

Ik zou ook gewoon die naam kiezen!

En zoals perdjes zegt; ik ben nu oook nieuwsgierig :o

_JL_

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-03-06

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:52

de naam gewoon kiezen, als hij volgens jullie perfect is ga je spijt hebben als je het niet doet...
en ik ben ook benieuwd :o

friesiszwart

Berichten: 10172
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: pendelend tussen GLD, Overijssel en ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 18:55

Ik zou gewoon voor die gekozen naam gaan, of je moet tegen die tijd een andere leukere naam gevonden hebben. Zelf wist ik na de geboorte pas wat de naam zou zijn van mijn kindje. Alle namen die ik tijdens de zwangerschap had bedacht en die ik leuk vond waren op slag niet meer een optie toen zij geboren was.

horseloverc

Berichten: 872
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 19:01

haha snap dat jullie nieuwschierig worden maar kan hem helaas niet zeggen ivm met mensen die mij kennen via bokt ;) vertel het pas na de geboorte.. of ik hem nou wel of niet heb gekozen:)

marleen_88

Berichten: 14048
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:37

Ik zou het kindje gewoon de naam geven die jullie nu in gedachten hebben hoor. Lijkt mij toch heel speciaal en hij is toch niet precies hetzelfde, prima toch. :)

Anoniem

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 19:40

Gewoon houden.

En het is jongetje, niet jongentje.

Lente
Berichten: 27773
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:04

Toen ik bijna was uitgerekend van mijn eerste vroeg mijn zwager aan mijn man: 'En? Hoe gaat het heten?' Mijn man zei natuurlijk dat hij daar nog even op moest wachten, waarop mijn zwager zei: 'Als wij ooit een jongetje krijgen noemen we hem Pepijn!'

:oo 3x raden wat wij voor een jongetje in gedachten hadden :')

Het werd een meisje, maar als het een jongetje was geweest hadden we hem toch Pepijn genoemd, ondanks het feit dat mijn zwager zeker heel moeilijk zou hebben gedaan.

Moraal van dit verhaal; gewoon lekker zo noemen als jullie in gedachten hadden!

Fijne zwangerschap!

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:12

Waar maak je je druk om :')

Je hele verhaal is duidelijk; jullie willen beide het kindje zo noemen, altijd al. Klaar :)

Fijne zwangerschap & ik ben wel nieuwsgierig naar de naam!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:13

Gewoon lekker de naam geven die jullie al in gedachten hadden :j Dit is een naam die jullie samen uitgekozen hebben en die jullie allebei helemaal geweldig vinden :j
Kans dat jullie kindje zijn hele leven met het andere kindje "omgaat" is niet zo groot.

Succes!!

Jolandaa_

Berichten: 6421
Geregistreerd: 08-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:14

hmm, mijn neefje had eigenlijk Stijn geheten, bleek 't buurjongetje wat 1 maand eerder geboren werd ook zo te heten, werd 't Tijn

ik zou gewoon doen, als het je echt familie is niet, maar vrienden en kennissen, waarom niet?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:17

Trouwens, nu ben ik niet zwanger en ik denk dat dat ook nog wel even op zich laat wachten, maar ik heb de namen ook al in mijn hoofd hoor en dat zijn hele gewone nederlandse namen, dus ook kinderen hier in het dorp/buurt die zo heten. Nou ja ik kan me er niet druk om maken hoor.

kurida1

Berichten: 647
Geregistreerd: 18-04-10
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:22

bij mijn tante die was net bezig met de weeen toen er op het journaal te horen was dat een bekende nederlander de zoon ook mees had genoemd ze hebben het ook gedaan ondanks dat er echt heel veel kinderen ze heten die rond die tijd zijn geboren. en nu twee jaar later is het nog steeds een echte mees.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Re: HELP babynaam! ff jullie mening.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:20

Zou hem ook gewoon zo noemen als je zelf wilt :).

2 nichten van mij (niet uit zelfde gezin, wel zelfde kant van de familie) waren ook tegelijk zwanger en hadden allebei Jesse in hun hoofd. Tweede kind is uiteindelijk Jefta gaan heten, omdat ze elkaar vast véél bij elkaar over de vloer zouden komen en het dan lastig zou worden :).