Pesterijen schoonbroer, wat te doen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiimberley
Berichten: 365
Geregistreerd: 21-01-07

Pesterijen schoonbroer, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 21:17

Even in het kort voor iedereen :D Mijn schoonbroer heeft een bloedhekel aan zijn eigen broer, mijn vriend. Waarom? Beide geen idee. Waarschijnlijk jaloesie. Het probleem is dat hij ons de laatste tijd ons leven zuur wilt maken. Beiden wonen nog thuis en pa is vaak niet thuis. Regelmatig slaap ik ook daar, lekker dicht bij school en fijn bij vriendjelief :o Waarschijnlijk heeft die broer niets tegen mij maar is het gericht tegen mijn vriend. Al enige maanden loopt hij ons te terroriseren. Dit loop van eten van ons opeten en niet goed verpakken waardoor we het weg kunnen gooien en dat soort kleine dingen. Even ter info, broer is volwassen? 26 jaar :7 Tijd terug was opeens mijn vriends fietssleutel 180 graden verbogen, express gedaan. Door broer van vriend, tegen die pa gezegd, maar kon natuurlijk niet bewezen worden, naja dan maar sleutel laten bijmaken en hopen dat het niet weer gebeurd. Tijd later verdwijnt opeens de dure zonnebril van mijn vriend, waarschijnlijk ook door hem. Tijdje niet meer gebeurd, alleen kleine dingen. Afgelopen weekend stond de kooi van mijn ratjes opeens open. (staan bij mijn vriend op de kamer) Aan zijn pa gevraagd, die had nog gekeken vrijdags toen wij weg waren, kooi was nog dicht. Zaterdag kwamen wij terug en kooi stond opeens open, en kastdeur zodat niemand dat kon zien. Aangezien zijn pa, ik en mijn vriend er niet waren kon alleen hij dat gedaan hebben. Nee die beestjes kunnen dat echt niet zelf. Hij aan zijn pa verteld, eerst geloofde hij het niet, broer was allergisch, ja dus? Maar uiteindelijk zag hij in dat hij het wel gedaan moest hebben. Aan broer gevraagd, nee tuurlijk niets gedaan. Niets meer aan gedaan. Moet maar slot op de kamer. Maar dat wil vriendjelief niet, geeft allerlei problemen en moet niet kunnen natuurlijk. Nu willen we hem terugpakken want niets helpt en het wordt ook niet opgelost. Praten met hem heeft geen zin, gaat tie lachen en ontkennen.

Tips om terug te pakken? Misschien spul in zijn scrup dat zijn gezicht vol vlekken zit? Jeukpoeder? Terugpakken is wel het laatste wat we willen maar we zien anders geen uitweg. Graag tips om hem terug te pakken, moet niet te bewijzen zijn natuurlijk :D

Of tips om het op te lossen?

Het is een beetje een lang verhaal geworden sorry :o

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Pesterijen schoonbroer, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:22

Waarom woont die nog thuis met zijn 26? En hoe oud is je vriend dan?

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:23

Misschien een extra optie: Het proberen uit te praten?
Edit: op een volwassen manier om de tafel gaan zitten bedoel ik dan, niet gauw even op de gang een opmerking maken.
Laatst bijgewerkt door Roosch op 14-09-10 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaatje64
Berichten: 548
Geregistreerd: 16-05-05
Woonplaats: Het mooiste durpie van N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:26

Ik zou hem zeker niet terug pakken, want dan wordt het misschien alleen maar erger. Probeer het als volwassenen samen op te lossen door met elkaar te praten. Dit moet toch mogelijk zijn?

Heel veel succes en ik hoop echt dat er een oplossing komt.

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:27

praten werkt niet zegt TS...
terug pakken lijkt me echter ook geen optie...want dan gaat het van kwaad tot erger.
toch je ratjes maar in bescherming nemen en een slot? Of ratjes verplaatsen?
Ik weet het niet...
lastige situatie

kiimberley
Berichten: 365
Geregistreerd: 21-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 21:27

Tja, geen zin om op zich zelf te wonen. Vriend is 22 jaar. Over 2 jaar moet hij sowieso het huis uit dus :D

Uitpraten is echt geen optie, zijn pa heeft geen zin in dat gezeur, alleen maar ruzie en weet niet wie hij moet geloven. Broer verzint steeds dingen. Hij ontkent alles en als je vraagt wat zijn probleem is gaat hij ruzie zoeken, vraag je het waar zijn pa bij is zegt hij heel droog, ik heb helemaal geen probleem ik weet niet waar je je druk om maakt. Uitpraten gaat echt niet werken ;(

De reden dat ik een oplossing zoek is dat we er gek van worden en bang zijn dat het erger gaat worden, volgende keer ontsnapt er wel een ratje en is die kwijt, of is er misschien wel 1 dood of is iets stuk van ons |(

kiimberley
Berichten: 365
Geregistreerd: 21-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 21:30

Ratjes verplaatsen is jammer genoeg ook geen optie, mogen geen dieren meer bij bij ons thuis. Mogen alleen in de vakantie hier staan. Slot is een optie ja, denk dat die er ook wel gaat komen. Maar dan ziet hij wel kansen liggen buiten die kamer.

Het punt is hij weet wat hij kan flikken, ten eerste er is nooit bewijs ten tweede er wordt niets aan gedaan hoogstens op aan gesproken en dan kan hij liegen en ten derde wij kunnen niets terugdoen want dan valt het op. Echt oliebol ;(

Om de tafel gaan zitten; al eens geprobeerd maar dan blijft hij dom lachen en ontkennen en dat levert niets op jammer genoeg. Wou dat het zo kon inderdaad :o

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Pesterijen schoonbroer, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:35

Oplossing: op zichzelf gaan wonen met je vriend of bij je eigen ouders.

Kaartje23Jarig
Berichten: 349
Geregistreerd: 29-03-08
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:36

Zolang je geen echt bewijs hebt kan het altijd nog iemand anders zijn geweest toch? Misschien hebben jullie wel een verkeerde schuldige?

Inderdaad niet terugpakken, daarmee maak je het alleen maar erger. Gewoon je ratjes beschermen. En een serieus gesprek beginnen. Wees zelf de volwassene.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:37

Kan je niet een keer de webcam laten lopen ofzo dan kan je het bewijzen.

Tieneke

Berichten: 21676
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:38

chocobroodje schreef:
Waarom woont die nog thuis met zijn 26? En hoe oud is je vriend dan?


Nja, als je je als 26-jarige zo gedraagt, is het logisch, denk ik, dat je zo nog thuis woont. Als je je met zo'n dingen moet bezighouden, ben je nu niet bepaald volwassen, of je dan 16 of 26 bent....

Moeilijke situatie. Zou het niet echt op het 'terugpakken' gooien. Ik zou bijna stiekem een camera gaan plaatsen of zo in die kamer :o Wat zonnebloem18 zegt dus..

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:38

26 en hij woont nog thuis? Persoonlijk zou ik als ouder zijnde me kind op die leeftijd al lang zelfstandig laten wonen :n
Jaloezie? klinkt in mijn oren meer als een verwende kleuter die denkt alles te kunnen maken..

Oplossing, op jullie zelf gaan wonen ;)

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:39

Weg daar.. Op jezelf gaan wonen en broer vermijden. Dit soort types zijn net onkruid, ook al denk je een oplossing gevonden te hebben ze komen altijd weer terug en blijven even irritant..

kiimberley
Berichten: 365
Geregistreerd: 21-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 21:42

Kaartje23 schreef:
Zolang je geen echt bewijs hebt kan het altijd nog iemand anders zijn geweest toch? Misschien hebben jullie wel een verkeerde schuldige?

Inderdaad niet terugpakken, daarmee maak je het alleen maar erger. Gewoon je ratjes beschermen. En een serieus gesprek beginnen. Wees zelf de volwassene.


Op ons zelf wonen is totaal geen optie, echt geen geld voor. Ik woon nog thuis en slaap ook vaak daar, hij ook. Maar voor school slapen we vaak bij hem is dichterbij en makkelijker. Laat me niet wegpesten door hem, dat wil hij juist. Normaal leven willen we gewoon ;)

Een andere schuldige kan niet, er woont verder niemand daar en komt ook niemand anders. :D

Een gesprek beginnen is al zovaak gebeurd, met hem is geen gesprek te beginnen. Lees; hij luistert niet eens en loopt weg of lacht je uit. Dit levert dus echt niets op! Terugpakken doen we ook echt liever niet, daar los je niets mee op. Maar wat moet je dan? Oplossen gaat niet, niemand helpt of luistert. We zien een kans hem terug te pakken dat hij weer toeslaat en hem daarop te pakken.

Camera plaatsen ofzo dachten wij ook al aan, maar hij wacht weer een tijdje met een grote actie te ondernemen anders valt het op, en vaak doet hij het dan op een andere manier, waarschijnlijk niet meer in onze kamer.

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:45

Inderdaad een cameraatje plaatsen. www.chinavasion.com
hebben wij ons cameraatje bij gekocht.Hebben hele mooi spycameraatjes voor niet teveel.Als hij dan echt de dader is word dat snel duidelijk!

Whitepanther

Berichten: 1518
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:49

Leslie90 schreef:
26 en hij woont nog thuis? Persoonlijk zou ik als ouder zijnde me kind op die leeftijd al lang zelfstandig laten wonen


Ik vind dit een beetje makkelijk gezegt, niet iedereen heeft de middelen om zomaar op zichzelf te gaan wonen... IK vind persoonlijk dat je als ouder kinderen neemt voor heel het leven niet om op een bepaalde leeftijd de deur maar te wijzen omdat je vind dat ze te oud zijn om thuis te wonen... Wij weten niks van de situatie en kunnen hier dus niet over oordelen....

Even over het terugpakken dat zou ik dus absoluut niet doen!! Als er een mogelijkheid bestaat om samen te gaan wonen (weet niet hoelang jullie samen zijn en hoe de financiele situaties is) dan zou ik dat gewoon doen.... Bestaat er ook geen mogelijkheid dat jij alleen met de broer om tafel gaat aangezien jij zegt dat hij geen probleem met jou heeft? En daarbij zou ik in eerste instantie eens aansturen op het feit waarom hun relatie slecht is en zeker niets erbij gaan halen over wat je hier hebt verteld... niet gaan beschuldigen maar probeer het eerst eens dat jullie alleen met zn 2en praten... Gewoon aangeven dat je het jammer vind dat zij als broers zijnde een slechte relatie hebben en je dat zonde vind omdat nouja genoeg redenen te bedenken toch??

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Pesterijen schoonbroer, wat te doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:52

Whitepanther, ervan uit gaande dat hij verder niets mankeert ;) je kan dan wel kinderen hebben voor heel het leven maar eens moeten ze toch ook op eigen benen staan? Ik ga hier ook niet tot me 23e zitten. Ik wil op mezelf alleen of met partner.
Was mijn mening.

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:53

Hmja praten heeft geen zin zegt ts als je een slot op je deur moet gaan bevestigen omdat noterbenen je oudere broer je terrorisserd is toch belachelijk in je eigen huis? (Huis waar je woond)
Als het een jongen broertjes was geweest kan ik me nog iets indenken.

En op je zelf gaan wonen is makkelijker gezegt dan gedaan ten eerste heb je niet zo maar 1, 2, 3 een huis.
Tuurlijk maakt dit een rede om wel eerder het huis uit tegaan maar neem aan dat dit geen optie is anders had ze dit wel vermeld in der begin post of uberhaupt dit topic niet geplaatst want dan was het probleem opgelost.
* Of heb ik dit fout?
[edit] lees net je post hier boven.

En ja het kan niemand anders zijn als alleen jij je vriend en zijn pa in het huis zijn.
Vooral als hij met praten gaat zitten lachen en gaat lopen vervelen dat zegt al genoeg.

Maby een keer dan maar keihard terug pakken maar dan wel zo erg dat hij meteen in janken uit barst of janken in ieder geval iets wat hem hard raakt.
Sorry als hij jullie spullen loopt te vernielen en zo dwars doet dan maar een keer goed terug?
Denk dat je je al lang genoeg hebt ingehouden als ik dat zo lees.

En dat van dan word het alleen maar erger.
Hmja dat kan maar goed het is nu ook al erg genoeg.

Zou hem vooral terug pakken op iets wat hem veel waard is.
Maar wel in 1x goed en niet met iets kleins want denk dat hij dat alleen maar leuk vind.
Dus dan zou ik het groots aanpakken als ik jou was. :')

Maar wel super ... dat het zo moet gaan.
En ontiegelijk kinderachtig!

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 21:57

Is hij trouwens wel helemaal 100?
Sorry dat ik dat zo cru vraag maar hoe kinderachtig kan je wezen. :=
Omzelf een ratte kooi open tezetten daar heeft hij die ratjes ook net zo goed mee. :\

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:03

x_Mliss schreef:
Is hij trouwens wel helemaal 100?
Sorry dat ik dat zo cru vraag maar hoe kinderachtig kan je wezen. :=
Omzelf een ratte kooi open tezetten daar heeft hij die ratjes ook net zo goed mee. :\

_O-
Was ook mijn eerste gedachten maar wou het niet zeggen! hahaha.

Nee, maar hij zou wel helemaal 100 zijn denk ik, wel heel kinderachtig.

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:03

Leslie90 schreef:
Whitepanther, ervan uit gaande dat hij verder niets mankeert ;) je kan dan wel kinderen hebben voor heel het leven maar eens moeten ze toch ook op eigen benen staan? Ik ga hier ook niet tot me 23e zitten. Ik wil op mezelf alleen of met partner.
Was mijn mening.

Ik ben 22 en woon ook nog steeds thuis hoor.
Als je het financieel niet rond kan krijgen?
En ik ga echt niet in een woning zitten op een tuinstoel. :+

Ik ben het eens met Whitepanther.

x_Mliss

Berichten: 2288
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Delft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:05

Leslie90 schreef:
x_Mliss schreef:
Is hij trouwens wel helemaal 100?
Sorry dat ik dat zo cru vraag maar hoe kinderachtig kan je wezen. :=
Omzelf een ratte kooi open tezetten daar heeft hij die ratjes ook net zo goed mee. :\

_O-
Was ook mijn eerste gedachten maar wou het niet zeggen! hahaha.

Nee, maar hij zou wel helemaal 100 zijn denk ik, wel heel kinderachtig.


Enige wat ik dan in kan denken is jaloezie maar dan wel in hele erge mate. :=

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:08

Leslie90 schreef:
Ik ga hier ook niet tot me 23e zitten. Ik wil op mezelf alleen of met partner.
Was mijn mening.


Dan mag je je op je 18e of 19e al wel in geschreven hebben. Mijn vriend is 23, wil dolgraag uit huis maar er zijn hier in de omtrek geen betaalbare huizen te krijgen dus hij staat al een poos ingeschreven maar dat kan nog zo 2 jaar duren.. En er zullen ook genoeg zijn die door hun studie niet eerder uit huis kunnen dan een bepaalde leeftijd. Vind dat niemand hier kan oordelen over het nog thuiswonen van de broer.

Maar wel enorm lastig dit zeg.. Ik zou gewoon zorgen dat je kunt bewijzen dat hij het echt heeft gedaan, bijvoorbeeld door middel van zo'n cameraatje die genoemd werd. En z'n gedrag zo veel mogelijk negeren voor zo ver dat kan. Lijkt me dat de lol er dan wel een keer vanaf is..

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:09

Mliss, als het financieël niet gaat lijkt me het nogal logisch, wel lekker knus hoor een tuinstoel en campingbedje in de slaapkamer :+

Mijn mening was gewoon baseerd op wél financieël de mogelijkheid hebben om op jezelf te wonen, en verder helemaal gezond :)
Ja is 'ie één van de 2 niet neem ik me woorden natuurlijk terug.

@Jildau; ik sta al ingeschreven :')

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 22:12

Oke dan heb je het goed gedaan. :D Mijn vriend kon op zijn 18/19e nog niet uit huis en heeft daar dus nooit aan gedacht en nu hij wel wil mag hij nog een hele poos wachten. Plus dat alle huurhuizen echt ontzettend duur zijn geworden terwijl hij echt geen slechte baan heeft maar het is gewoon niet te betalen. Kan me dus wel voorstellen dat mensen steeds langer thuis blijven wonen! ;) Al hoop ik er op m'n 26e wel al lang uit te zijn trouwens. :o