Waar koop je nou een goed bed?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Waar koop je nou een goed bed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 18:24

Haha, misschien een beetje een gekke vraag. Wij willen een nieuw bed kopen, gewoon een goed bed. Ons huidige bed komt van de Ikea en daarin heb ik echt ontzettend last van mijn rug, dus het wordt tijd voor een nieuwe. Maar goed, een bed kopen doe je nou niet direct iedere dag ;) Nou ken ik van de reclames Beter Bed, maar daar heb ik niet zulke goede verhalen over gehoord. Dus weet iemand misschien waar je een goed (en enigzins betaalbaar :o ) bed kunt kopen?

Sabine_Duco

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-07-08

Re: Waar koop je nou een goed bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:25

Ligt het niet aan het matras dat je last hebt van je rug?

Mizoan

Berichten: 7150
Geregistreerd: 04-08-06

Re: Waar koop je nou een goed bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:27

Ik heb een heel goed waterbed via beter bed gekocht.
Ook voor de rugpijn.
Beter Bed heeft echt wel goede bedden hoor maar vaak zijn die net niet in de reclame ;)

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:28

Misschien is Swiss Sense iets? :)
Die hebben bedden (ook boxsprings) in verschillende prijsklasses. Uiteraard zijn ze wel duurder dan de Ikea ;)
Laatst bijgewerkt door RoWi op 12-09-10 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Waar koop je nou een goed bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:31

Matras en bedbodem maakt de kwaliteit niet het bed, tenzij je een boxspring neemt. Wij hebben een niet al te dure ombouw maar wel een goed matras (Tempur) en een hele goede bedbodem.

ashley1

Berichten: 2619
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: In 't mooie Zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:34

Ik heb bij De Vlijt (volgens mij), in Goes een Festen bed gekocht, boxspring...echt een heeeel fijn bed :j
Lekkere matrassen en omdat we 2 losse ipv vaste matrassen hebben, hebben we er ook 'topper' bovenop liggen zodat er geen spleet tussen de matrassen is. Ligt heeeerlijk :D

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:39

Bezoek eens meerdere speciaalzaken om te bespreken en vooral ook te testen wat je prettig vind.
Als je allebei ook altijd op een eigen helft slaapt: koop dan 2 losse matrassen die voldoen aan je eigen wensen, in plaats van 1 groot matras.

Mijn ledikant heb ik gekocht bij Goossens (maar dat is niet zo belangrijk voor de kwaliteit van slapen). Ook de lattenbodem komt van Goossens. Mijn matras is van Stijns Slaapstudio en echt gekocht op het goed ondersteunen en laten wegzakken van rug, nek en heupen. Het 2de matras is van de Ikea. Soortgelijk matras als dat van mijzelf.

Kijk ook eens verder voor een kussen. Want misschien lig je vervelend vanwege het kussen dat je hebt. Ik slaap altijd op een voorgevormd schuimkussen, kan absoluut niet meer zonder.

Susyb
Berichten: 3385
Geregistreerd: 22-01-09

Re: Waar koop je nou een goed bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:39

Rette ke tet naar beter bed...

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Waar koop je nou een goed bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:44

Ik heb mijn bed(frame) van marktplaats, en mijn matras heb ik bij speciaalzaak gekocht.
Ik had geen geld voor een hele nieuwe combi, of ik vond het niet mooi.

Succes met het vinden, want er zijn veel matrassen :oo

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 18:47

Ik bedoel uiteraard dat het matras niet goed is ;) Maar aangezien we nu een boxspring willen, moeten we een heel nieuw bed kopen ;)
Thnx voor de reacties tot dusver :)

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Re: Waar koop je nou een goed bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:49

Mijn boxspring komt van beter bed en dat is het beste bed wat ik ooit gehad heb. Wel zelf het topmatras uitgezocht op mijn rug.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 18:55

Hier hebben wij ons bed ook gekocht.

Momenteel kan ik je nog niets vertellen over de kwaliteit van het bed aangezien die van ons nog niet op plaats van bestemming is.
Wel vind ik de service tot op heden perfect.
Bed is besteld in December van dit jaar.
In maart kregen we een bericht dat het bed klaar stond en of we even door wilde geven wanneer en waar het bezorgd kon worden.
Samen met de klanteservice hebben we heel het bed na gelopen mevrouw stond namelijk langs ons bed !

Naar verwachting wordt het nu 15 Oktober bezorgt.

Ik vond de begeleiding in de winkels overigens ook goed, ze hebben mij en mijn vriend goed voorgelicht en alle keuzes laten zien en voelen.

RoWi schreef:
Misschien is Swiss Sense iets? :)
Die hebben bedden (ook boxsprings) in verschillende prijsklasses. Uiteraard zijn ze wel duurder dan de Ikea ;)

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:02

Wij hebben al heel lang een ikeaboxspring en zijn daar super tevreden over :j Ook echt goede hulp (ja, dat kan echt bij de ikea) gehad bij het uitzoeken van het juiste matras. Duurdere bedden zijn niet per definitie beter, je hebt vaak een grotere kans dat het beter is. Volgens mij gaf de ikea 10 jaar garantie op de matrassen.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 19:38

Garantie moet ik nog even naar kijken, maar het waren nog behoorlijk dure matrassen van de Ikea. Ook hulp gehad toen, maar je merkt nu gewoon duidelijk hoe slecht ze zijn. Ze zijn nog maar de helft van de dikte van toen ik ze kocht, en veren helemaal niet meer, mn lichaam staat er letterlijk in. Zelfs mn man, die echt bijna overal kan slapen, slaapt slecht sinds hij bij mij ingetrokken is. Mn kussen is trouwens wel goed, daar heb ik al eens goed naar laten kijken. Sinds ik die heb slaap ik ook al iets beter, maar het kan nog veel beter.

edit: ik denk trouwens ook niet dat dure bedden per definitie beter zijn, dat is ook waarom ik graag wil weten met wat voor bedden mensen goede ervaringen hebben :) Ik weet alleen wel zeker dat ik nóóit meer een bed bij de ikea koop :)

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:14

Wij hebben een auping <3
en ik zal hierna altijd voor een kwalitatief goed bed gaan :j en dat mag mij behoorlijk wat kosten!
hiervoor ook op IKEA geslapen, en dat NOOIT meer :n
slaap nu veel beter, word uitgerust wakker en heb geen last meer van mijn rug en nek!

ik denk dat de meeste bekende merken wel goed zijn: Swiss sense, auping, eastborne enz.
Laatst bijgewerkt door MMIDV op 12-09-10 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Twaalf
Berichten: 6666
Geregistreerd: 25-11-05

Re: Waar koop je nou een goed bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:16

Een goed bed is heel persoonlijk.

Ik heb mijn matras volgens mij ook bij Goossens gekocht.
Behoorlijk duur matras (maar zo zacht <3 ) en ik slaap er heerlijk op.
Maar mijn zus heeft een dure boxspring van Auping en daar kon ik juist helemaal niet op slapen.
Ik had nog nooit zo'n waardeloze nacht gehad :')

Allejandro
Berichten: 18539
Geregistreerd: 21-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:19

Mijn bed komt bij een bedden speciaalzaak weg. Een echt lekkere boxspring met goede matrassen (!) en een elektrisch verstelbare boxspringbodem. Het is een combi van 2 aparte bedden die ook naast elkaar bruikbaar zijn. Tot dusver slaapt het echt heerlijk. En ik slaap er al ruim een jaar op ..! Het was overigens geen goedkoop bed :o.

(alleen staat het nog in delen bij vriendlief boven maar daar komt binnenkort verandering in. we wonen net samen :D ! )

TICKELS

Berichten: 1564
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:21

Ga inderdaad naar meerdere beddenzaken en ga proefliggen. Bij duurdere zaken kun je soms een matras op proef krijgen.

Als je je keuze hebt gemaakt, vergeet dan niet om af te dingen!

Zowel ik, als mijn neef, vrienden en kennissen hebben er leuk geld af kunnen praten en/of nieuwe kussens/dekbedden en dekbedovertrekken erbij gekregen.

johanne

Berichten: 906
Geregistreerd: 20-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:24

ik had vroeger ook altijd last van me rug.
toen een bed bij beter bed gekocht geen last meer.
toen ik ging samen wonen had mijn vriend een 2 persoonsbed ik niet. Hier ook weer last van me rug.
Nu hebben we een bed van ikea, maar dan gewoon met een goed matras. (matras was wel prijzig) maar hebben nu een superbed gewoon van ikea. Het gaat om het matras.
oja ik zou kiezen voor 1 heel 2 persoonsmatras dan lossen, want daar heb ik al bijna iedereen over horen klagen.

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 21:24

urselin schreef:
Een goed bed is heel persoonlijk.

Ik heb mijn matras volgens mij ook bij Goossens gekocht.
Behoorlijk duur matras (maar zo zacht <3 ) en ik slaap er heerlijk op.
Maar mijn zus heeft een dure boxspring van Auping en daar kon ik juist helemaal niet op slapen.
Ik had nog nooit zo'n waardeloze nacht gehad :')



het is inderdaad heel persoonlijk :)
maar toch denk ik dat een Auping nog steeds een goed bed is wat een goede steun geeft.... maar een hard of zacht matras is voor iedereen persoonlijk. Zo is mijn matras zachter dan het matras van vriendjelief

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 21:43

Bed is inderdaad wel heel persoonlijk heb ik al gemerkt, zo heb ik laatst heerlijk geslapen in mijn oude bed bij mijn ouders. Mijn moeder kan op dat bed echter geen oog dichtdoen, ze vind het matras veel te zacht.

@Johanne: ik hoor juist eerder mensen klagen over een groot matras. Waarschijnlijk hebben mn man en ik ook verschillende matrassen nodig, aangezien ons postuur heel verschillend is, en dat ook uitmaakt bij het uitzoeken van een matras. Daarnaast heeft hij een probleem met nachtzweten, dus voor de hygiene ook beter om aparte matrassen te hebben :)

Astaloca

Berichten: 8242
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Winterswijk

Re: Waar koop je nou een goed bed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 23:04

Ik denk ook dat het aan je matras ligt en misschien ook wel je kussen! :j Wij hebben nog steeds een bed van Ikea terwijl mijn vader nek klachten heeft. maar sinds het nieuwe bed van ikea met inderdaad een luxe matras en kussen, is het al een heel stuk minder!

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-10 07:09

Zoals ik al zei, weet ik dat het aan het matras (dat ook van de ikea komt) ligt :) Maar goed, aangezien we een boxspring willen, heeft het niet zoveel zin om de ombouw van de ikea te behouden ;) Goed kussen hebben we al, nu de rest van het bed nog :)

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:15

http://www.bed4less.nl/winkels
Wij kregen echt ontzettende goede hulp in de winkel in Hilversum en de boxspring werdt netjes op tijd geleverd :))

En het mooie van deze winkels: Je betaald geen maandsalaris voor een goed bed!

We hebben hem nu alweer 2,5 jaar en slapen er nog steeds heerlijk op. Matrassen zijn allemaal op voorraad in de winkels en je kunt ze daar dus ook gewoon testen. (verschillende matrassen mogelijk per boxspring) Wij hebben voor dit bed gekozen met een comfort matras http://www.bed4less.nl/boxsprings/boxco ... ester.html
Laatst bijgewerkt door Djoena op 13-09-10 07:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 07:22

kijk eens bij Morpheus. Deze zitten echt door heel het land. Ik heb daar een enorm goede boxspring vandaan.
Voor mijn 2x 100x200cm boxpsring met hoofdbord in een soort tweed beige achtige stof waren we 1800 euro kwijt.
Ook gratis thuisbezorgen en installatie en veel jaren garantie.