Vanaf welke leeftijd hotel kunnen boeken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Vanaf welke leeftijd hotel kunnen boeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:12

Hallo,

Voor mijn vriend zijn verjaardag wil ik een weekendje weg boeken.
Echter ben ik 17 jaar, hij is 16. In Februari wordt ik wel 18 dus dat scheelt nog maar een half jaar ongeveer.
Ik heb toestemming van mijn vader voor te gaan.
Nou vroeg ik me af of ik wel een weekendje weg mag boeken?

Groetjes
Hanne

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Vanaf welke leeftijd hotel kunnen boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:14

Ik denk dat je de meeste reseveringen pas vanaf 18 jaar kan doen, misschien kan je vader onder zijn naam reserveren, dan is het meestal geen probleem

S_C

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Vanaf welke leeftijd hotel kunnen boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:17

meestal 18jaar. resevering kan niet onder je vaders naam aangezien die dan mee zou moeten.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Vanaf welke leeftijd hotel kunnen boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:19

Hmm ligt er denk aan wat je wilt gaan doen, wij hebben welleens onder mijn vaders naam een huisje geboekt met 6 pubers ( tijdje terug hoor dat wel) en dat was geen probleem.

Blue9

Berichten: 3642
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Wijk

Re: Vanaf welke leeftijd hotel kunnen boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:22

Ik heb vorig jaar met 17 op mijn naam een hotel kunnen boeken hoor. Was met mijn oudere vriend maar het stond op mijn naam!

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:24

Bedankt voor de vlugge antwoorden al!
Tis zo moeilijk. De een zegt dat het gaat de ander niet :+

Ik heb ergens wel dit gevonden:
Als ik je vraag echter interpreteer als "Vanaf welke leeftijd kan ik zelfstandig een hotelkamer huren?" vinden we het antwoord wel in het Burgerlijk Wetboek. Om een contract te kunnen sluiten moet je handelingsbekwaam zijn. Dit wil zeggen dat je de bekwaamheid moet hebben om krachtens de subjectieve rechten waarvan je titularis bent rechtshandelingen te verrichten. Uit art. 1123 en 1124 B.W. volgt dat niet-ontvoogde minderjarigen (-18jaar) onbekwaam zijn om contracten aan te gaan. Strikt genomen kan je dus pas vanaf je 18 een hotelkamer boeken.

Heb je als 17-jarige toch een hotelkamer geboekt, dan hoef je geen schrik te hebben dat het Hotel de nietigheid van het contract zal inroepen. Art. 1125 B.W. voorziet immers enkel in een relatieve nietigheid ten voordele van de te beschermen persoon (in casu de minderjarige). De niet-beschermde persoon (in casu het Hotel) kan zich dus niet op de nietigheid beroepen.

Hierop maak ik wel uit dat het wel kan?

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 11:26

volgens mij is dat wat je gevonden hebt al wel aardig oud aangezien het BW inmiddels met boeken en nnummers werkt en niet meer doorlopend genummerd is. (dat was tot 1992 ;) )

ALs ik jou was zou ik wat leuks zoeken wat je leuk lijkt, even het hotel bellen en het probleem voorleggen en dan weet je direct hoe het zit! Ik denk niet dat ze er zo'n probleem van maken. Zeker niet als je toestemming hebt van je vader.

nieky1993

Berichten: 2086
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 11:33

Ilsemarie schreef:
volgens mij is dat wat je gevonden hebt al wel aardig oud aangezien het BW inmiddels met boeken en nnummers werkt en niet meer doorlopend genummerd is. (dat was tot 1992 ;) )

ALs ik jou was zou ik wat leuks zoeken wat je leuk lijkt, even het hotel bellen en het probleem voorleggen en dan weet je direct hoe het zit! Ik denk niet dat ze er zo'n probleem van maken. Zeker niet als je toestemming hebt van je vader.


ow :+ Heb gegoogled en kwam dat dus uit.
Maar denk dat ik idd eerst maar eens naar het hotel bel en dan kijken wat zij zeggen.

Bedankt

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vanaf welke leeftijd hotel kunnen boeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 12:06

het hotel bellen waar je eventueel zou willen boeken?