Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:10

Vanmorgen keek mijn vader op zijn bankrekening, en zag dat het collegegeld van mijn broertje terug gestort werd. Let wel, mijn ouders wonen in Utrecht, en mijn broertje in Leeuwarden. Mijn vader heeft de school gebelt (een HBO) en gevraagd wat er aan de hand was 'ja meneer, hij wordt uitgeschreven, hij is niet toegelaten tot het 3de jaar'. Mijn vader schrok zich wild, mijn broertje vind het hardstikke leuk op school en heeft ook nooit gezegd dat hij iets niet zou halen.

Dus mijn vader verder gevraagd, maar ja, omdat hij 20 is mogen ze hem geen informatie geven. Wel verteld dat ze hem al de hele dag proberen te bellen en dat hij zijn telefoon niet opneemt en hij ook een brief had gehad maar daar niet op reageerde. Dus geprobeerd mijn broertje te bellen. En die nam niet op, terwijl hij en zijn telefoon onafscheidelijk zijn. En gesmst, geen reactie, ik belde hem, geen reactie. Dus mijn vader was al in staat om in de auto naar Leeuwarden te stappen, die zag hem al ergens huilend in en sloot liggen.

Mijn moeder was mij ondertussen van het station komen halen, en ik kwam met het idee dat hij zijn oplader misschien weleens thuis vergeten kon zijn omdat hij een nieuwe telefoon heeft. Thuisgekomen mijn laptop aan gezet en zijn vriendin aangesproken op msn, of zij hem kon vragen om ons te bellen. Gelukkig kwam hij 5minuten later online en heeft hij ons met de telefoon van zijn huisgenoot gebeld.

Hij was inderdaad de oplader vergeten. Hij heeft helemaal geen post gehad van school, wat weleens kon liggen aan het feit dat de nummering in zijn flat een beetje raar is. Hij gaat iig morgenochtend naar school toe, want hij wist van niets. Dat wij hem nu spraken was de eerste keer dat hij er iets van hoorde. Inmiddels hebben we ook op studielink gekeken en blijkt dat zijn opleiding hem officieel uitschrijft.

Maar oh was zijn we geschrokken. Het feit dat hij blijkbaar niet verder mag (wat ongetwijfeld op een fout berust) icm het niet opnemen van zijn telefoon maakt dat we ons toch wel heel erg zorgen hebben gemaakt...

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:12

Jeetje, dan schrik je wel even als je niets van je broertje hoort. En wat een vervelende situatie voor hem zeg. Dat 'ie wordt uitgeschreven enzo.
Hopelijk kan 't nog worden opgelost!

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:14

bo0tjeee schreef:
Jeetje, dan schrik je wel even als je niets van je broertje hoort. En wat een vervelende situatie voor hem zeg. Dat 'ie wordt uitgeschreven enzo.
Hopelijk kan 't nog worden opgelost!


Het kan vast wel worden opgelost, hij heeft altijd alles gehaald, dus de enige manier waarop dit kan gebeuren is een fout van de een of de ander...

Maar ik geloof dat ik nog nooit zo bang ben geweest dat er iets gebeurd was met mijn broertje...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:14

Je fantasie kan behoorlijk op hol slaan in dergelijke situaties, maar dachten jullie echt dat je broer zich wat heeft aangedaan omdat een opleiding hem uit heeft geschreven?

Ik hoop voor je broer dat het allemaal op een misverstand berust.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 18:19

In principe vind ik mijn broertje niet het type om zichzelf wat aan te doen. Maar goed, je weet maar nooit, ik geloof dat ze dat nooit zijn volgens de mensen die ze kennen toch?

_Patriciaa

Berichten: 4415
Geregistreerd: 25-05-08

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:27

he bah, dat soort dingen kunnen idd verkeerde ideeen omhoog brengen !
Gelukkig dat er niks met je broertje is!

En hopelijk mag hij gewoon verder met zijn opleidging

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:29

Wat vreemd dat je broertje zomaar wordt uitgeschreven, zonder er iets van gehoord te hebben. Dat zijn grove fouten.

En dat ie onbereikbaar was, maakt de situatie helemaal stress begrijpelijk.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:14

Jeetje daar schrik je van zeg Ik hoop dat de uitschrijving een fout is en dat ze het snel op kunnen lossen zodat hij alsnog verder kan! Heeft hij misschien niet alle punten voor zijn P?

Sabin_e

Berichten: 3216
Geregistreerd: 22-01-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:18

Sjee dat is wel even schrikken inderdaad! :\
Zit hij op de NHL? (die hebben *toevallig* ook fouten bij mij gemaakt, maar dat terzijde).
Wens je broertje maar veel succes van mij! :(:)

Rawr

Berichten: 2824
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:12

Sabin_e schreef:
Zit hij op de NHL? (die hebben *toevallig* ook fouten bij mij gemaakt, maar dat terzijde).

Hehe, en ik wou juist zeggen "Hij gaat zeker naar Stenden" want ik ken meer van dit soort verhalen. Kennelijk gaat er op alle hogescholen wel iets mis soms. :D

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 18:20

En is hij vanmorgen naar school geweest?

williejanne

Berichten: 1250
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Urk

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:14

ben ook erg benieuwd

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:23

Je moet jezelf tegenwoordig elk jaar herinschrijven vóór het nieuwe studiejaar. Gebeurt dit niet op tijd ben je automatisch uitgeschreven. Misschien is dat het geval geweest (wel de makkelijkste verklaring, anders moet het wel een stomme fout van school geweest zijn).
Ben benieuwd hoe het afloopt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 19:24

Oh jeej dat was wel heel erg schrikken.
Hoe is het nu afgelopen?
Wel vreemd dat hij geen brief heeft gehad.

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:56

Jammer TS, dat je ons niet even bijpraat ....

annastasia

Berichten: 9281
Geregistreerd: 04-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:00

Sabin_e schreef:
Zit hij op de NHL? (die hebben *toevallig* ook fouten bij mij gemaakt, maar dat terzijde).


Ik zou zeggen dat hij op het van Hall zat.

Hopelijk wordt het allemaal snel opgelost zodat hij snel weer verder kan.
Maar je schrikt je inderdaad rot.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 12:09

Ok broertje is naar school geweest. De fout zit hem in zijn eerste jaar. Aan het einde van het jaar heeft hij een toets gehad die absolverend was, als hij die haalde had hij zijn (2) onvoldoendes weggewekt en dus zijn P gehaald.

Nu blijkt dat 1 van die vakken (chemisch rekenen) nooit geabsolveerd kan worden, die moet je gewoon halen. Dat heeft zijn docent hem dus verkeerd verteld. Hij was er vanuit gegaan dat hij het had, en zij hadden het dus nog als onvoldoende staan.

Vervolgens zijn er brieven naar zijn huisadres in Leeuwarden gestuurd, maar daar raakt veel post zoek door onlogische nummering, dus heeft hij die nooit gehad. Op die brieven had hij moeten reageren, maar ze hebben hem er nooit op gewezen dat hij dat niet deed. (persoonlijk snap ik niet dat ze dat niet ook mailen, niet ook aan de SLBer geven en niet aangetekend verzenden, het gaat om iemand zijn toekomst)

Hij heeft gisteren met de directeur gepraat, en die gaat nog overleggen met wat docenten. Als die zijn verhaal bevestigen gaat de directeur aan de examen commissie adviseren dat hij door mag gaan met dit jaar, op voorwaarde dat hij het vak wat hij niet gehaald had binnen 2 maanden alsnog haalt.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 11-09-10 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:10

Jeetje, wat slordig.

Hopelijk komt het helemaal goed.

Lente
Berichten: 27785
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 12:13

Jeetje, dat was even schrikken!

Wat betreft foute informatie... dat heb ik ook al gehad. Docent die zei dat ik een vrijstelling kreeg, ik blij... kom ik er aan het einde van het jaar achter dat die docent dat helemaal niet had mogen zeggen omdat de examencommissie de vrijstellingen regelt... dat wist ik dus niet :roll:

Uiteindelijk wel weer goed gekomen, maar het schijnt iets typerends voor HBO's te zijn.

Stybba

Berichten: 3016
Geregistreerd: 14-12-03

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 20:29

Chemisch rekenen... zit hij toevallig op het HLO bij de HAN in Nijmegen?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Re: Mijn broertje heeft ons ontzettend laten schrikken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 23:33

Nee, hij zit in Leeuwarden, doet forensische nog iets...