Wat is het dan?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 12:17

Wat is het nou altijd met die jaloezie van iedereen EINDELOOS.

Is een meisje knap, dan is ze een prutsmuts?
Is je ex gelukkig met zn nieuwe vriendin, stook dan maar!
Is je andere ex eindelijk een normaal leven aan het leiden, word woest!

Waarom kunnen mensen niet iets hebben van, góh wat fijn
dat iedereen nu gelukkig is! :)

Vooral vrouwen hebben een ernstige vorm van jaloezie!
Hoe komt dit?

Ik heb hier dus geen last van, als mijn vriend met n meisje praat, veel plezier.
Als ie met dr danst, heleeemaaal tof & andersom is het hetzelfde.
Als k een mooi meisje zie, kank echt wel zeggen, wooow, mooie meisje, niet wat n prutsmuts of wat
dan ook!

Nou..

Anoniem

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:18

Hou op schei uit. Ik ken het. Jaloezie is verschrikkelijk en er is niks aan te doen!

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:25

Tja in liefde en oorlog is alles verantwoord vinden sommigen.
Ik weet het, mensen gaan soms over lijken om hun zin te kriigen. Heel zielig. Vaak is jaloezie een vorm van onzekerheid. Je hoeft niet jaloers te zijn als je zelfverzekerd bent.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:26

haha! ik ben ook echt zooooooooooooooooooo niet jaloers.

maar de manier hoe ik erin sta snappen ook veel mensen niet geloof ik...

Janiniie
Berichten: 2141
Geregistreerd: 08-12-07

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 12:26

Uche, ik kan wel heel jaloers zijn soms, als dr eeecht een heeeeel mooi meisje met mn vriend praat, denk ik kuuuttt!
maar dat mag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:28

Niinatjuh schreef:
Uche, ik kan wel heel jaloers zijn soms, als dr eeecht een heeeeel mooi meisje met mn vriend praat, denk ik kuuuttt!
maar dat mag :P


Ik zou dan juist trots zijn, zo van, ha misschien vind zij mijn vriend leuk, maar hij is lekker van mij :P

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:30

ik ken het ook, erg vervelend. ;)

Geeske_

Berichten: 1060
Geregistreerd: 24-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:30

*humm...* ik ben 1x heel erg jaloers geweest op een vriendin van mij.
ik had net een nieuwe pony gekregen, en hij was goed door de keuring heen gekomen.
na 5 weken liep hij ineens heel broerd, ook met tussenpasjes.
toen hebben we hem weer laten nakijken door de dierenarts.
en hij was dus echt niet goed.
waarschijnlijk had hij ook een tumor in zijn hoofd.
ik helemaal in de stres, want het was zo`n schat!.
wij hebben hem toen weer terug gebracht naar zijn vorige eigenaar..
en een week later hoorde ik dat mijn vriendin hem misschien wel over ging nemen.
het was hardstikke sneu geweest als zij hetzelfde probleem als mij ging krijgen, maar ik had ook weer zoiets van dan zie ik hem straks met een ander baasje.
uiteindelijk hebben ze hem niet gekocht, maar hij staat nu wel op marktplaats als supertoffe sportpony!

hier kan ik ook zo min over!!!

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 12:45

Joolien schreef:
Hou op schei uit. Ik ken het. Jaloezie is verschrikkelijk en er is niks aan te doen!

Nou misschien niet aan het gevoel maar wel hoe je erop reageert! Ik ken vrouwen in relaties echt die willen een soort siamese tweeling met hun partner zijn ofzo :r Niks mogen ze alleen doen want stel je voor........

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:01

Nou hier komt een jaloers mens hoor :o
Ik ben door mijn huidige vriend in het verleden verschrikkelijk belazerd en we hebben samen veel ellende meegemaakt.
Daardoor ben ik verschrikkelijk onzeker geworden. Ondertussen gaat het alweer 2 jaar hartstikke goed en wonen we samen.

Máár, het heeft allemaal wel zijn sporen achtergelaten. Ik vind het absoluut niet leuk als hij met andere meiden praat die er leuk uitzien, ik vind het moeilijk dat hij smst met meiden van zijn opleiding. Ik ga naar mijn idee wel steeds beter met mijn jaloezie om. Pissig worden om iets onbenulligs doe ik (bijna) niet meer, ik zeg alleen wel altijd welk gevoel het me geeft en dat ik er moeite mee heb. Ik verbied hem wel dingen, wat de meesten van jullie waarschijnlijk niet vinden kunnen. En waarom.. ik heb heel lang over me heen laten lopen door iedereen en ik heb ene tijd geleden besloten mezelf op de 1e plaats te zetten en heel duidelijk mijn grenzen aan te geven.

Gelukkig heb ik een schat van een vriend die heel erg veel van me houdt, heel veel geduld en begrip heeft en heel veel dingen voor me 'laat'. Gelukkig is het geen meidenman, om het zo maar te zeggen. Hij heeft alleen maar mannelijke vrienden en daar ben ik eigenlijk ook wel heel erg blij om.

Het is trouwens niet zo dat hij helemaal niets mag. ik vind het geen enkel probleem als hij op stap gaat of gewoon naar zijn vrienden gaat. Ik controleer hem op geen enkel gebied en hij voelt zich ook niet beperkt in zijn doen en laten.

In had ook liever gehad dat ik niet jaloers was, maar het is een gevoel wat ik niet zomaar kan uitschakelen.. helaas

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:24

Haha wat grappig! Hier hadden we het daarstraks nog over :P
Ik was vroeger echt ziekelijk jaloers, zat met m'n eerste vriendje samen op school en als hij dan tijdens de pauze naar een 'meisjes'-klasgenoot kéék was ik ziedend :') Laat staan als er een knappe dame op tv was of een vriendin OP BEZOEK :oo !

Bij mij is het er vanzelf uitgegroeid eigenlijk, ik ben zelf gaan inzien dat ik helemaal niet jaloers (meer) ben, maar me wel nog ene poos zo ben blijven gedragen omdat anderen me dat beeld hadden ingeprent.

Iig, nu ben ik al iets meer dan 3 jaar samen met mijn huidige vriend (niet die van op school :+ ) en het gaat hàrtstikke goed! Misschien ligt het daar ook gewoon aan; het gevoel dat die andere persoon verspreid en wat voor signalen hij afgeeft. We maken er soms zelfs grapjes over en gaan dan ineens héél jaloers 'doen', da's gewoon leuk omdat we weten van elkaar dat we zo niet zijn ..

Gelukkig maar :o

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:26

mistery schreef:
Ik ben door mijn huidige vriend in het verleden verschrikkelijk belazerd

Gelukkig heb ik een schat van een vriend die heel erg veel van me houdt


:o?

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:27

Verschrikkelijk, ik ben zelf helemaal niet jaloers aangelegd. Mijn vriend wat meer.
Maar nee ik houd er echt niet van.

Kimbers

Berichten: 5103
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:41

Shanelle schreef:
mistery schreef:
Ik ben door mijn huidige vriend in het verleden verschrikkelijk belazerd

Gelukkig heb ik een schat van een vriend die heel erg veel van me houdt


:o?



Dat vind je niet kloppen dus. Ik weet niet of je het weet, maar mensen doen soms domme dingen als ze jong zijn :+ Betekent niet dat het slechte mensen zijn. Ik heb een schat van een vriend ook al heeft hij me in het verleden pijn gedaan.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:48

Jaloezie was mij meer een fase waar ik door heen moest en eigenlijk heel veel van geleerd heb. Gelukkig had ik geen last van extreme jaloezie, maar de 'gewone' jaloezie: vind mijn vriendje mij wel de leukste, vind die vriendin een ander niet veel leuker om mee om te gaan, ik wou dat ik dat had.. Het komt uit onzekerheid, en willen dat je iets aan komt waaien. Ik heb altijd blij kunnen zijn voor een ander, maar heb wel eens gedacht: verdorie, ik wou dat dat bij mij zo ging. Nooit uitgesproken gelukkig.

Tegenwoordig ben ik eigenlijk nooit jaloers. En daar ben ik trots op. Ik gun een ander het beste, ook als het bij mij niet zo gemakkelijk gaat. Ik heb inmiddels wel geleerd dat je voor je eigen doelen moet werken en soms vechten, dat je je eigen leven leuk moet maken. In mijn relatie ben ik niet jaloers. Ook omdat punten waarbij ik misschien wel jaloers zou zijn niet voorkomen. Mijn vriend wil niet met een andere meid vanalles doen en ondernemen. Niet omdat ik hem dat zou verbieden, maar gewoon omdat het niet in hem op komt, hij vind mij leuk. Fijn gevoel hoor.. :)

Ik las laatst in een reactie van HC hier op bokt: je krijgt wat je beloond. Dat vind ik een mooie spreuk, iets waar iedereen even goed over na zou moeten denken.. Je krijgt van je beloond, wie goed doet, goed ontmoet. Ik doe mijn best om te belonen, en om goed te doen, en krijg daar zoveel voor terug, dat ik tevreden kan zijn met wat ik heb, en blij kan zijn voor een ander.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 13:51

mistery schreef:
Dat vind je niet kloppen dus. Ik weet niet of je het weet, maar mensen doen soms domme dingen als ze jong zijn :+ Betekent niet dat het slechte mensen zijn. Ik heb een schat van een vriend ook al heeft hij me in het verleden pijn gedaan.


Ik geloof daar wel in. Dat is voor jezelf gewoon een kwestie van gevoel, vertrouwen en liefde. Meid, wees blij dat je dat kan voelen! Dat je weer blij met hem kan zijn, en dat je kan vergeven! Ook al zou het stuklopen als hij bijvoorbeeld weer domme dingen zou doen, mag jij jezelf altijd als mooi mens zien: puur omdat je hebt kunnen vergeven, omdat je bewust alles hebt verwerkt en verder hebt kunnen gaan zonder wrok. Wrok en jaloezie ligt in mijn ogen dicht bij elkaar... Beide geen positieve dingen..

Nummus

Berichten: 13161
Geregistreerd: 27-02-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:02

Wat is er mis met jaloezie? Je moet er alleen niet naar gaan handelen... *is zelf heeeeel jaloers en heeft niet eens een vriend*

Schimmelig

Berichten: 6926
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:03

Onzekerheid in een lelijk jasje... zullen we maar zeggen :)

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:05

Ik ben heel jaloers, maar ik hou me ontzettend in.

Wat heeft een ander eraan om mijn jaloezie te merken....

Nijnteee

Berichten: 2064
Geregistreerd: 23-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:06

Haha jaloezie is toch wel menselijk.
Iedereen heeft het wel eens. :)

Breezke

Berichten: 945
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Valkenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:07

Ik ben zelf echt niet snel jaloers.
Merk wel echt vaak dat als je net iets meer merkkleren hebt,net een groter huis,net een grotere tuin hebt dan sommige anderen je ineens voor een verwende trut wordt aangezien.
Overigens trok ik me er vroeger heel veel van aan, nu helemaal niet.

Leven en laten leven ;)

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:12

Nijnteee schreef:
Haha jaloezie is toch wel menselijk.
Iedereen heeft het wel eens. :)


Jaloezie is zeker menselijk, er ook aan toegeven is het vervelende eraan.
Mijn ex was op een gegeven moment erg extreem daarin. Ik mocht niet meer met andere meisjes sms'en, ik mocht niet meer naar vrienden toe, en stappen zonder haar? Echt niet. En zodra iemand er zo ver in kan gaan, dan komt dat denk ik nooit meer goed..

Nijnteee

Berichten: 2064
Geregistreerd: 23-05-07

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:24

Dan draai je idd er wel erg in door!

Ambiiee

Berichten: 1221
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:28

Ik moet zeggen dat mijn vriend heel ver kan gaan naar andere toe. Alhoewel ik zelf ook wel zo'n klootfiguurtje bent en gewoon met andere jongens gezellig sta te lachen. Hij is jaloerzer dan ik.. Als het hem ook ff te veel word komt ie er ook gelijjk echt bij staan.. Ik ben daarintegen echt niet zo.. Ik wil zelf ook vrij ( op bepaalde hoogte )zijn, dan moet hij dat ook kunnen..

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Wat is het dan?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:31

Er is een verschil tussen jaloerzie en afgunst.

Afgunst is goed, want dan ben je in principe "jaloers" op wat iemand anders kan/heeft/is, en daarom word je gemotiveerd om jezelf te verbeteren om dat ook te krijgen/worden/kunnen.

Jaloerzie is de slechte vorm waarbij je alleen hatelijke gevoelens naar een ander hebt en niks aan je zelf kunt veranderen.


Ach het is menselijk en zolang mensen er niet in doordraaien vind ik het niet erg. Mijn vriend mag best wel eens jaloers zijn als ik wat leuks ga doen met een andere (vrienschappelijke) vriend, net zo goed als ik dat ook wel eens ben als hij wat gaat doen met een (vriendschappelijke) vriendin. Maar zolang we er normaal mee om kunnen gaan lijkt er mij dat er geen problemen zijn.