Welke autoverzekering???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Welke autoverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:31

hoi
aanstaande zaterdag heb ik een afspraak bij de dealer voor een proefrit in een toyota aygo.
eigenlijk weet ik al vrij zeker dat dit het merk en model wordt dat ik wil en dus zal ik dan ook over een aantal weken de auto bij mij thuis hebben staan.
nu moet er natuurlijk best nog een en ander geregeld worden voor je echt de weg op kan
zoals ten eerste de verzekering.
nu wordt dit mijn eerste echt eigen autotje en weet ik helemaal niet precies wat nou een goede verzekering is en of ik buiten dan nog echt andere dingen moet regelen.
heb al gedacht aan een ANWB lidmaatschap.
dit is nog even afhankelijk van de aanbieding van Toyota, zij bieden 3 jaar pechhulp dus dat scheelt weer anwb kosten lijkt me.....
maar wat moet ik nogmeer regelen?

HELP
;)
wat vergeet ik dus nog
en wat is een goede en betaalbare verzekering??

PureSylk
Berichten: 2429
Geregistreerd: 01-05-09

Re: Welke autoverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:32


cYn

Berichten: 934
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Om de hoek.

Re: Welke autoverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:33

ik heb mijn verzekering bij onnaonna. Dat is een 'vrouwen verzekering' haha.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Welke autoverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:35

Mijn karretje was bij Assuflex verzekerd. Maar volgens mij maakt het niet echt uit, alle verzekeringen gaan moeilijk doen als je geld van ze wil ;) (overigens zelf nog geen problemen mee gehad)

Berdien

Berichten: 64511
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:36

Allereerst, goede keuze! Ik heb nou een half jaar een Aygo voor de deur staan en ik ben er nog steeds elke dag even wijs mee. Het is zó'n fijne auto.

Ik ben via Ditzo verzekerd. All-risk, het is immers een gloednieuwe auto. Laatst is er een niet zo aardig ;) iemand tegen mijn auto aangereden zonder informatie achter te laten. Ditzo heeft alle schade vergoed zonder dat het mij mijn eigen risico/schadevrije jaren kost. Kreeg een iQ mee in de tijd dat mijn Aygootje gemaakt werd.

Ik ben nog wel lid van de ANWB, heb nog een jongerenvoordeel dus het kost me zo goed als niets. Maar je hebt inderdaad ook pechservice van Toyota.

Veel plezier zaterdag!!

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:36

cYn schreef:
ik heb mijn verzekering bij onnaonna. Dat is een 'vrouwen verzekering' haha.


eeh hoezo dat dan??
ik heb idd ook al gekeken op independer
en daar stond Onnaonna bovenaan bij mij.
maar ken deze niet
hoe betrouwbaar zijn ze?

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:39

Berdien schreef:
Allereerst, goede keuze! Ik heb nou een half jaar een Aygo voor de deur staan en ik ben er nog steeds elke dag even wijs mee. Het is zó'n fijne auto.

Ik ben via Ditzo verzekerd. All-risk, het is immers een gloednieuwe auto. Laatst is er een niet zo aardig ;) iemand tegen mijn auto aangereden zonder informatie achter te laten. Ditzo heeft alle schade vergoed zonder dat het mij mijn eigen risico/schadevrije jaren kost. Kreeg een iQ mee in de tijd dat mijn Aygootje gemaakt werd.

Ik ben nog wel lid van de ANWB, heb nog een jongerenvoordeel dus het kost me zo goed als niets. Maar je hebt inderdaad ook pechservice van Toyota.

Veel plezier zaterdag!!


hihi, ja super leuk bakkie he
ik ken hem eigenlijk ook al heel goed want mn schoonzus heeft er 1 en die lenen wij ook vaak.
maar wil toch wel even proefrit zodat ik ook echt wat info kan vragen enzo.

wordt sowieso all risk ja. dat raade schoonpaps ook al aan.
mag ik vragen wat je bij ditzo kwijt bent per maand?
dat is de meest voorkomende manier van betalen toch?

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Re: Welke autoverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:41

Ik zit bij Allsecur. Hele goede maatschappij (is van Allianz) en heel betrouwbaar. Online kun je uitrekenen wat je kwijt bent per maand.

cYn

Berichten: 934
Geregistreerd: 31-07-05
Woonplaats: Om de hoek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:43

fluffyfox schreef:
cYn schreef:
ik heb mijn verzekering bij onnaonna. Dat is een 'vrouwen verzekering' haha.


eeh hoezo dat dan??
ik heb idd ook al gekeken op independer
en daar stond Onnaonna bovenaan bij mij.
maar ken deze niet
hoe betrouwbaar zijn ze?


OnnaOnna is een verzekering speciaal voor vrouwen. Je krijgt dus een gratis 'handtas verzekering' erbij haha. Bij mij kwam hij ook als 1 van de beste eruit, anders had ik er niet eens aan gedacht ;)
Ik heb nog geen beroep op ze hoeven te doen, dus ik weet niet hoe ze zijn met uitkeren. Mijn autotje is 10 jaar oud en heb hem gewoon WA verzekerd.

Berdien

Berichten: 64511
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Welke autoverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:44

Bij Ditzo kun je ook precies uit (laten) rekenen wat je per maand kwijt bent.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:44

Zelf ben ik all-risk verzekerd bij Unive, dat was voor mij toch het voordeligste toen ik 2 maanden geleden een andere auto kocht. Ik betaal hier 36,95 per maand voor een Ford Focus uit 2008.
Nu heb ik dan ook wel al een behoorlijk aantal schadevrije jaren opgebouwd, dus dat scheelt wel.
Wel belangrijk om even goed rond te neuzen inderdaad, want kan best veel schelen per verzekering.

Wat betreft de afhandeling van schade (buiten mijn schuld om) ben ik over Unive en Ohra (waar mijn vorige auto verzekerd is geweest) goed te spreken, daar heb je echt geen omkijken naar dan en als je hem bij een door hun aangewezen herstelbedrijf brengt krijg je ook gewoon een leenauto mee. Nu is het bij All-risk geloof ik altijd wel dat je verzekering het dan met de verzekering van de tegenpartij regelt hoor.

Verder hoef je volgens mij niet echt iets te regelen, want de wegenbelasting gaat automatisch als de auto op je naam staat.

Veel succes met de proefrit en alvast veel rijplezier gewenst!

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Welke autoverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:47

Ik ga mijn auto verzekeren bij OWM Achterhoek..
Mijn familie heeft nog nooit problemen met deze verzekering gehad.. en zolang ze een auto hebben, zijn ze daar verzekerd...
Dus dat geeft mij een beetje vertrouwd gevoel! :)

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:48

ben meteen even gaan kijken wat andere te bieden hebben
ben bang dat het sowieso veel wordt omdat ik dus nog geen "marge" met schadevrije jaren heb opgebouwd ofzo.
hoe werkt dat eigenlijk
wordt het dan elk jaar minder ofzo??
(vast heel domme vraag)

wegenbelasting heb ik niet, t is een A labeltje en zuinig enz
een van de redenen dat ik juist deze wil :D

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Welke autoverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:49

Het is voor een beginnend bestuurder zeker duurder.
Kun je het niet regelen met een van je ouders ofzo, dat je het op die naam mag verzekeren? Dat scheelt een hele hoop centjes ;)

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:52

ik ben WAplus verzekerd bij allsecur. Is 36€ per maand zonder schadevrije jaren.
Prima verzekering, weet niet hoe het werkt als je schade krijgt. Heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad :D

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:53

Ell_en schreef:
Het is voor een beginnend bestuurder zeker duurder.
Kun je het niet regelen met een van je ouders ofzo, dat je het op die naam mag verzekeren? Dat scheelt een hele hoop centjes ;)


Maar dan bouw je ook geen schadevrije jaren op ;) En zo duur is verzekeren nou ook weer niet.

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:53

Ell_en schreef:
Het is voor een beginnend bestuurder zeker duurder.
Kun je het niet regelen met een van je ouders ofzo, dat je het op die naam mag verzekeren? Dat scheelt een hele hoop centjes ;)


ik merk het ja....
grrr
maar bouw je dan wel jaren op zelf
zovan de auto staat op mijn naam
maar de verzekering bijv op mn moeder.
of blijf ik dan te boek als beginnend bestuurder
(wat ik helemaal niet ben, heb al jaaaaren mn rijbewijs maar nooit eigen auto op naam gehad...)

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Re: Welke autoverzekering???

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:54

Volgens mij tellen de jaren gewoon...
Maar dit weet ik niet zeker, anders moet je gewoon is even een verzekeringsmaatschappij op bellen hoe dat precies zit! :)

fluffyfox

Berichten: 1793
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:56

Ell_en schreef:
Volgens mij tellen de jaren gewoon...
Maar dit weet ik niet zeker, anders moet je gewoon is even een verzekeringsmaatschappij op bellen hoe dat precies zit! :)


ga idd wel eens even vragen ja
zal de dealer vast ook wel weten :D

maar behalve verzekering vergeet ik dus niks???
hmmm

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:57

Ell_en schreef:
Volgens mij tellen de jaren gewoon...
Maar dit weet ik niet zeker, anders moet je gewoon is even een verzekeringsmaatschappij op bellen hoe dat precies zit! :)


nee die jaren tellen niet ;) Ik kocht ook pas na 5 jaar mijn eigen auto. En had toen 0 schadevrije jaren.

Nee verder vergeet je niks. De belastingdienst weet jou vanzelf wel te vinden als je moet betalen :') Hoewel op een aygo geen belasting zit geloof ik :P
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 08-09-10 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:57

verootjoo schreef:
ik ben WAplus verzekerd bij allsecur. Is 36€ per maand zonder schadevrije jaren.
Prima verzekering, weet niet hoe het werkt als je schade krijgt. Heb ze gelukkig nog nooit nodig gehad :D


Dan zijn ze ook heel goed ;)
Allsecur is van Allianz en dat is een hele goede maatschappij. Mijn vader is verzekeringstussenpersoon geweest en heeft met vele maatschappijen te maken gehad om schade te regelen voor klanten.
Allianz deed echt nooit moeilijk.
Dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Hoop natuurlijk wel voor je dat het niet nodig gaat hebben :D

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:57

Ik ben bij Ohra verzekerd, heb nog geen beroep op ze hoeven doen, maar toen er schade bij mij gemaakt is heb ik wel even met ze gebeld en gevraagd om een nieuwe schadeformulier, hielpen zeer goed en schadeformulier had ik binnen no time hier. Was de voordeligste verzekering overigens die ik kon vinden paar maanden geleden.

Zeker direct op je eigen naam zetten anders bouw je inderdaad geen schade vrije jaren op en dat is zonde.
Laatst bijgewerkt door Faniek op 08-09-10 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

jetla
Berichten: 322
Geregistreerd: 16-10-08
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:58

Misterylady schreef:
Ik zit bij Allsecur. Hele goede maatschappij (is van Allianz) en heel betrouwbaar. Online kun je uitrekenen wat je kwijt bent per maand.


Hebben wij ook.

NdV74
Berichten: 3465
Geregistreerd: 28-10-04
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:59

verootjoo schreef:
Ell_en schreef:
Volgens mij tellen de jaren gewoon...
Maar dit weet ik niet zeker, anders moet je gewoon is even een verzekeringsmaatschappij op bellen hoe dat precies zit! :)


nee die jaren tellen niet ;) Ik kocht ook pas na 5 jaar mijn eigen auto. En had toen 0 schadevrije jaren.


Ligt aan je maatschappij en je tussenpersoon ;)
Sommige maatschappijen nemen die jaren wel mee over. Een goede tussenpersoon probeert dat er wel uit te slepen. Lukt niet altijd maar dat is dus per maatschappij verschillend. Tenzij het in de loop der jaren gewijzigd is hoor. Ik heb ze in elk geval wel mee over genomen.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:59

Oke, je hoeft al geen eens meer te bellen! :D..
Ach ja, ik moet eerst maar eens school afmaken, en dan werk vinden...