Overval in friture en daders worden vrijgesproken.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Overval in friture en daders worden vrijgesproken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:34

Hallo Bokkers,

Heb er lang over na gedacht of ik dit topic zou plaatsen.

In April was ik samen met een collegaatje aan het werken in de friture.
Tegen het einde van de avond, op het moment dat wij aan het poetsen zijn komen 2 jongens binnen (beiden met een capucon op).
Een van deze jongens pakt mijn collega en gooit haar tegen de sigaretten automaat aan en zij blijft bewusteloos liggen.
Ik sta bij de kassa en de eerste jongen loopt op me af, pakt de ijzeren deksel van de prullenbak en begint hiermee te dreigen.
Ik moest bij de kassa weg gaan.
Ben niet zo snel bang, en heb (in de automatische Piloot) beiden heren op hun gedrag aangesproken en ze weg gestuurd.
Hierop begon de eerste jongen zwaarder te dreigen. Op dat moment herkende ik de 2de jongen die voorin de zaak was blijven staan.
Ik spreek hem persoonlijk op zijn gedrag aan, en weer geef ik ze aan dat ze nu 3 tellen krijgen om de zaak te verlaten, excuses aan te bieden aan mijn collega :+ voordat ik de politie bel.
De heren waren zo geschrokken dat ik de 2de jongen had herkend, dat ze de benen genomen hebben.
Nu meteen politie en eigenaar gebeld, aangiften gedaan, bla bla bla..
Een paar weken later werd ik door de politie gebeld of ik een foto indentificatie wilde doen voor de eerste jongen.
De juiste jongen aangewezen.

De rechtzaak:
Beiden heren worden vrijgesproken!!!!!
En waarom:

Overval op friture Roermond. Een van de daders wordt herkend, waarop zij hun poging tot diefstal afbreken. Vrijwillige terugtred en ontslag van alle rechtsvervolging...

Hier staan mijn nek haren dus recht overeind!!


Nu is de OvJ wel in hoger beroep gegaan wat nog moet dienen..
Het zal me mooi wezen! Loop een friture binnen, neem de kassa mee, biedt mijn excuses aan en zeg, nu loop ik vrijwillig we he, en ik zou er ook nog mee weg komen..

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101722
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Overval in friture en daders worden vrijgesproken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:36

Ik vind dat serieus ook te gek voor woorden. Ze hebben wel iemand bewusteloos geslagen/gegooid en jou bedreigd. Daar moeten ze gewoon voor gestraft worden.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Overval in friture en daders worden vrijgesproken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:57

en heeft je collega wel een aanklacht gedaan van mishandeling?

lindake
Berichten: 11269
Geregistreerd: 29-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:02

Tjee wat een gekkigheid zeg :n.

Die diefstal afbreken mocht wel gezien worden als een verzachtende omstandigheid, maar het gaat toch om de intentie die de 2 mannen hadden... + er was nog 1 gewonde...

Sterkte in ieder geval :(:). Het is niet niets om een overval mee te maken.

_Nancy

Berichten: 14093
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: Overval in friture en daders worden vrijgesproken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:12

Wauw, jij hebt wel lef om zo te reageren.
Goed dat je hem herkende!

Hebben ze dan helemaal geen straf gekregen?
Ze hebben het toch wel geprobeerd, als jij niks had gezegd hadden ze die kassa echt wel meegenomen..

Daarbij hebben ze iemand op geweldadige manier behandeld, wat ook niet mag..

In Nederland kan tegenwoordig alles, ze komen óf met alles weg óf met een kleinere straf.. T is belachelijk! :(

funnyteam
Berichten: 104
Geregistreerd: 13-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:22

Grote kans dat het in hogerberoep anders uitpakt. Dit is namelijk geen vrijwillig terug treden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poging

Iemand die vrijwillig terug treed is iemand die tijdens zijn daad denkt: "wat ben ik toch een eikel dat ik die meiden zo bang maak voor die paar tientjes", spijt krijgt en gaat.

Het moet echter gaan om een spontane vrijwillige terugtreding. Bang dat men gepakt gaat worden, door hier de herkenning, is geen vrijwillige terugtreding en dan is de dader dus in beginsel strafbaar.


Hopelijk ben jij het voorval wat te boven.
Stoer van je dat je zo reageerde, al was het eigenlijk niet slim. Je had er slechter vanaf kunnen komen. Gelukkig is dat niet gebeurd.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Re: Overval in friture en daders worden vrijgesproken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 21:16

Idd Funnyteam. Dat bedacht ik me dus ook later in bed.
De heren hebben beiden geen straf gekregen, maar ik ga er stiekem vanuit dat ze wel in het hogerberoep gestraft zullen worden.
Er is wel aangifte gedaan van mishandeling waarom dat niet is mee genomen is een grote vraag. Slachtofferhulp snapt hier ook niets van.
Zelf heb ik de bibbers niet in de benen zitten, op mijn werk maak ik veel dingen mee, die me erger raken en shoqueren.
Maar nu beiden heren dus op vrije voeten zijn en ongeveer weten waar ik woon.... Heb ik wel zoiets van, ik check iedere avond alle deuren en ramen, mijn auto zet ik bewust ergens anders neer omdat ze deze dus ook kennen.. En in het park loop ik niet meer fijn als ik de honden 's avonds aan het uitlaten ben, maar goed dat zal ook wel over gaan..