Vakantie naar Turkije, iemand leuke verhalen??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:23

Barb schreef:
ik ben net terug van een lang weekend Istanbul.


Wat toevallig, ik maandag. Het was echt ontzettend leuk. Ik ben in de Grote Bazaar geweest, een héél groot winkelcentrum (alleen veel "ouderwetser" met allemaal kleine winkeltjes). Heel veel juwelieren (of kan ik het zo niet noemen Verward ) en 'tassenwinkeltjes' waren er vooral. Ze wilden je allemaal in hun winkel tronen en allemaal overtuigen dat je hun tasjes écht moest kopen! Knipoog
Er waren zelfs een paar die zagen aan onze huidskleur waarschijnlijk dat we uit Nederland kwamen. Ze zeiden zo: 'Where come you from? Holland?' En sommige zeiden dan ook een paar Nederlandse woordjes Lachen
Ik ben ook in veel moskeeën geweest, o.a. de Blauwe Moskee. Moest daar ook een hoofddoek om en schoenen uit, hihi. Het TopKapi Paleis hebben we ook bezocht, alleen dat was wel erg duur.
De eindconclusie: Het was een erg leuke vakantie Tong uitsteken
Ohja, dat de mensen daar anders zijn, dat klopt wel. Ik heb er heel veel vrienden gemaakt (denk ik, de mensen die wat wilden verkopen zeiden tenminste altijd 'very special price for you, my friend' maar ik weet niet zeker of ze dat wel meenden, *LOL* Knipoog )
Nee hoor, ze waren heel erg vriendelijk en gastvrij, mijn moeder en ik kregen zelfs een roos toen we het hotel binnenkwamen, haha Bloos Dat zie je zie hier nog niet doen... De taxi-chaffeurs waren ook erg aardig, we zijn ook veel over ze te weten gekomen Haha! Er zijn daar wel veel taxi's zeg! Al die gele/oranje auto's die daar rondrijden, niet normaal. Maar wel handig. Mijn ouders zijn er tien jaar geleden ook geweest (zonder de kinderen), en ze zeiden dat er toen nog geen tram was. Dus het verkeer is iig verbeterd Lachen
Laatst bijgewerkt door Felice op 24-05-02 21:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.


Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 21:40

Barb schreef:
Felice hoe lang ben jij geweest en waar heb je overnacht?


Ik ben vrijdag 17 mei 's ochtends vroeg vertrokken en was maandag 's avonds laat weer thuis Lachen
We hadden overnacht in St. Sophia Hotel, 'aan de voet' van de Haya Sophia Moskee. Er waren nog meer hotels die St. Sophia heetten, was wel verwarrend. Sommige taxi-chaffeurs brachten ons dan naar een ander hotel, en dan is het nogal moeilijk duidelijk te maken dat je naar het andere St. Sophia hotel wil, vooral ze geen Engels kunnen Lips are sealed
Ik wou eigenlijk ook die hoofddoek niet om, maar 't moest van m'n moeder Haha! Omdat ze vond dat wij ons moesten aanpassen... Echt fijn vond ik het niet, maar ja. Ik ben niet naar dat eiland geweest, ben wel in Azië geweest! *trots* Knipoog Haha, gewoon de brug oversteken over de Bosporus en je bent er al. Het was wel gezellig daar moet ik zeggen, hele familie's zaten op piepkleine stoeltjes om het vuur, en er waren een aantal bruidspaartjes die daar gingen trouwen Lovers

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Akshay, Anoukjuuuhh, BelgenGek, brudoe, DieL_Zor, Elitedeux, ezranka, fleurtjeuh, GoogleAdsense, Kanzi, KirstenHorse, marte_kandia, rien10, StonedRomy, Tatjanaa, Zoey_julia en 191 bezoekers