Langdurig werkeloos

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:25

Ik ben best nieuwsgierig naar het soort verhaal van die mensen. Zitten er huisvrouwen bij? dan kan ik me wel voorstellen dat die nooit eerder een baan hebben gehad. Kun je eens voorbeelden noemen hoe dat het komt dat ze nooit een baan hadden? Ik kan er namelijk ook niet bij.

De hond is de betere mens


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:40

Dat is heel erg, als er dingen gebeuren zoals met de vader van Nappie. Die mensen worden aangetast in hun eergevoel en trots en dat heeft heel veel impact op hen. Hoe is het met hem afgelopen Nap? Is hij iets anders gaan doen, heeft hij toch weer iets gevonden?

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:49

goh, wat heb je toch een verschil in mensen he. Sommige mensen doen er alles voor en anderen werken gewoon liever niet.

De hond is de betere mens

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:11

Tjee Llewela, die reistijd heeft je ook gewoon de das om gedaan. Ik begin nog niet eens aan zulke dingen.
Ik ben ook werkeloos geweest na mijn opleiding. In die tijd was het namelijik zo dat je 16 jaar moest zijn met 10 jaar werkervaring en dat was ik natuurlijk niet. Toen ben ik in de winkel gaan werken, bij een juwelier en dat is me een tijdlang toch goed bevallen. Daarna raakte ik weer even werkeloos, en toen mocht ik bij mijn pa op kantoor komen om te werken. Het is namelijk voor werkgevers interessanter om iemand aan te trekken vanuit een werkende positie dan vanuit een thuiszittende positie en vanuit dat uitgangspunt ging ik ook. Ik heb ook allerlei wissewasjes van het uitzendbureau aangenomen om goodwill te tonen en daardoor waren ook zij geneigd mij sneller aan een baan te helpen. Je moet inderdaad wel willen hoor. Als je niet terecht kunt in de branche waar je het op had voorzien moet je het gewoon in een andere richting op draaien. Het is echter wel zo dat ze wel eens ooit smoesjes hebben dat je opleiding te hoog is, en daar zakt je broek van af. Maar dat heb ik nooit te horen gekregen gelukkig.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Axxy, Danij, Facebook, Googlebot, laura_estee, maaikemuis, maxi90, MerleSimone, Noukie123, pony33, rocky_1995, saltshaker23, Sanne_zepp, SteffiiY, tinker_sally, xSannee en 172 bezoekers