Hema digitale fotoservice

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Hema digitale fotoservice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 10:26

Hoi!

Bij de Hema kun je je digitale foto's op fotopapier laten afdrukken,
maar hoe moet je de foto's aanleveren?
Verkleind, bijgesneden of gewoon originele grootte, en doen hun de rest?

En worden de foto's mooi, of is de kwaliteit niet geweldig?

Liefs
Frederike

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:31

Ik heb het gedaan bij het kruidvat. Weet niet zeker, maar denk dat dat wel zo ongeveer hetzelfde werkt Lachen
Ik knip standaard in foto's, en dat was geen probleem. Je krijgt ze gewoon in het formaat zoals je ze instuurt. (dus breedte aangepast bv).
De kwaliteit vind ik heel erg mooi. Maar dat ligt uiteraard ook aan de camera en de foto zelf...

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 12:23

Ik heb laatst via www.hema.nl een stel digitale foto's opgestuurd die ik eerst in het juiste formaat heb geknipt (dus verhouding 10:15 bijvoorbeeld) en ze werden superscherp afgedrukt.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 12:47

hmm ik heb ze nu opgestuurd!

ze worden met Goede kwaliteit afgedrukt, eentje matig, ik weet niet waarom... want die is net zoals de rest.. maar ja!
ik zie het wel!

kuss

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 12:50

Mijn foto's waren van kwaliteit allemaal matig, dat gaf de site aan. Maar toen ik ze thuis kreeg waren ze allemaal super mooi en net zo als ik verwacht had!
Ik geloof dat dat matig en goed ed. op de site te maken heeft met de grote van je foto's. Ze moeten 2:3 zijn ofzo en als ze dat niet zijn dat valt er een gedeelte van de foto af. (zo heb ik het iig begrepen)

Aangezien mijn foto's meestal wel een rand met het een of ander hebben, gaf dat helemaal niets!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:36

Ik heb et ook gedaan bij de foto's die gemaakt zijn van de meeting bij kawa. Zijn hele mooie foto's geworden, alleen ik had wel een heel groot formaat van kawa toegezonden gekregen, omdat et anders niet mooi werd, ik had voor de gein ook een still uit een filmpje meegezonden, en die was echt enorm oliebol, maar de rest was echt supermooi!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:55

Ik denk dat het geen probleem is dat je de foto's bewerkt/verknipt. Je levert ze aan op diskette of CD.
Ik heb dat nog nooit gedaan trouwens, zo lang heb ik nog geen digi.
Weet iemand hoe duur dat is trouwens?

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:15

Ik vind de kwaliteit bij de Hema nogal wisselend... Ik heb een aantal keren hele mooie foto's gekregen, andere keren waren ze weer super donker. Het via internet uploaden is wel superhandig, maar dan moet je wel beetje vlotte verbinding hebben anders is het geen doen.

En je brengt me op een idee, het is weer hoog tijd om een zooi foto's te laten afdrukken Lachen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 20:39

op de site van de hema staat de prijs.
ik heb er 10 laten afdrukken 13 x 18 en het kost E 6,20 geloof ik.
1,70 vaste kosten en dan zoveel per formaat per foto...

Ja, ik heb de foto's gewoon gestuurd zoals de cam ze maakt, 10 bij 8 nog wat ofzo... ik weet niet precies, maar op 13 x 18 gaf ie dezelfde kwaliteit als 10 x 15, dus heb maar gewoon 13x18 gedaan... Hoop dat ze mooi worden!!

ben benieuwd! jullie horen het wel als ik ze heb........