Nu ben ik er eindelijk uit waar ik op ga stemmen!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Nu ben ik er eindelijk uit waar ik op ga stemmen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 15:32

En screw die stemwijzers (komen bij mij dus allemaal LPF en LN uit... argh)

Het is geworden: D66. Hoe en waarom? Ik zat te twijfelen tussen GL, D66 en PvdA.
Ik heb via ukomttochook.nl doorgeklikt naar de programmavergelijking. Daar heb ik per onderdeel alle partijen die in aanmerking kwamen doorgelezen (dus niet christenunie LPF enzo) en open laten staan met welke ik het eens was. Dat bij alle onderdelen gedaan, en uiteindelijk bekeken wat ik de allerbelangrijkste dingen vond.
Dat waren bij mij veiligheid (daar koos ik voor PvdA en CDA die een streng beleid willen. de harde kern aan willen pakken en niet willen gedogen) Milieu (daar koos ik voor D66) en Multiculturele zaken (daar koos ik voor GL en D66 omdat ze allebei voor werken tijdens asielprocedure waren). Verder kwam D66 het beste uit de bus wbt zorg (zelf bepalen wat voor geneeswijze je kiest en zelf leven kunnen beeindigen bij erge ziekte)

Wel jammer dat ze qua veiligheid zo gematigd zijn. Maargoed, mijn keus is duidelijk. Wie is eigenlijk fractievoorzitter van D66? (vind ik ook wel goed dat ik dat niet weet, je moet je alten leiden door de standpunten en niet door de persoon)

ik ben er uit, gelukkig Knipoog
(en misschien zijn mijn beweegredenen wat vaag voor sommigen maar dit is de eerste keer dat iik mag stemmen en ben pas sinds een paar mnd politiek bewust Haha! )

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:35

Zoiets heb ik net ook zitten doen, ook nog even 3 stemhulpen meegepakt (www.stemwijzer.nl en via www.sbs6.nl en www.stembox.nl wat ik de beste vond) en waar ik op ga stemmen is weer overduidelijk bevestigd!
Ben ik toch weer gerustgesteld Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Nu ben ik er eindelijk uit waar ik op ga stemmen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:43

Laura schreef:
(en misschien zijn mijn beweegredenen wat vaag voor sommigen maar dit is de eerste keer dat iik mag stemmen en ben pas sinds een paar mnd politiek bewust Haha! )


Nee hoor je beweegredenen zijn heel duidelijk.
Ik vind het alleen maar goed dat mensen zich er een beetje mee bezig houden en WEL gaan stemmen, je hebt niet voor niets kiesrecht, daar hebben de mensen vroeger erg hard voor gestreden. Gebruik dat!!

Veel te veel mensen zeuren alleen maar maar gaan bv. niet stemmen.
Nou, dan mag je ook niet zeuren vind ik.

Dus go for it!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:11

Laura
Citaat:
Wie is eigenlijk fractievoorzitter van D66


De neus !

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 22:09

De Neus? Knipoog
Was er ondertussen wel achter dat het Thom de Graaf is (oid) Neus? Schijnheilig

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:37

Ach wee... ik weet het nog steeds niet...

Heb alle stemhulpen al geprobeerd, heb de kranten goed gelezen....
De een zegt pvda (dat dus nooit, enge Melkert), de ander zegt d66 (hebben die wel standpunten?) weer een ander geeft me vvd (ik ben zo tegen die jointstrikefighter) en ook de sp werd me aanbevolen (terwijl ik een beetje structuur in de landelijke organisatie wel heel wenselijk vind...)

Ik ben het eigenlijk met niet 1 van die knakkers volledig eens! ze hebben allemaal wel punten waarmee ik het eens ben, maar dan weer andere punten daar ben ik het totaal niet mee eens.....
Ach gut, het was nog nooit zo moeilijk....

Hoe maak je je stem ongeldig?

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:42

Dees schreef:
Hoe maak je je stem ongeldig?


Nou dat heb ik nou ook...
Stem ongeldig..is dat niet blanco stemmen? Oh nee dat wordt die stem verdeelt toch?
(had ik nou maar doorgeleerd....) Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:43

Als je niet stemt, wordt je stem verdeeld. Door blanco te stemmen, stem je geldig en laat je weten je bij geen van de gevestigde partijen aan te sluiten.
Een stem onklaar maken kan tegenwoordig ook nog anders; Iemand doodknallen!
sorry, wordt een beetje cynisch.

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 13:50

Desiree schreef:
Als je niet stemt, wordt je stem verdeeld. Door blanco te stemmen, stem je geldig en laat je weten je bij geen van de gevestigde partijen aan te sluiten.


Kijk... weer wat geleerd!

Tch nog een vraagje... Staat er dan een blanco vakje op de stemcomputer??? (ja dat ik niet snugger ben weet ik zelf ook wel)

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 14:00

Staat inderdaad gewoon blanco!

Ligt er natuurlijk aan of je electronisch stem of nog met een potloodje.
Bij de een is het een vakje en bij de ander een knopje Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 20:26

Wat gebeurt er dan met je stem als je niet stemd. gaat die dan naar de grootste partij ofzo?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 20:27

Prima schreef:
Wat gebeurt er dan met je stem als je niet stemd. gaat die dan naar de grootste partij ofzo?


Oproepkaart nog niet gevonden? }>