Slapeloze nachten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 18:28

lis schreef:
Nou ja, het is in ieder geval lief van je dat je je druk maakt om mijn welzijn Lachen Dat meen ik, hoor!

Ik zal vannacht helemaal niet slapen denk ik. Veel te zenuwachtig voor de uitslag van morgen en wat dat allemaal weer voor reacties zal brengen.

Ik hoop dat PvdA er toch bij zal zitten morgen, omdat CDA, LPF en VVD me te rechts wordt. Daarom ga ik, denk ik, toch mijn stem niet aan GL geven, maar aan Melkert. Ik sta niet helemaal achter de PvdA, maar een coalitie van rechts, midden en links, lijkt mij beter dan centrum-rechts.

Ik ben opeens weer zwevend, en das ook weer een reden om slecht te slapen. Scheve mond


Dat is precies wat ik ook dacht: ik bedoel pvda stemmen om een beetje evenwicht te creeeren. Ik zat eigenlijk ook meer aan groenlinks te denken maar voor het evenwicht ga ik denk ik toch maar pvda stemmen.
Ik hoef niet bang te zijn voor slapeloze nachten want ik weet nu al dat ik vannacht wakker lig. En nee ik maak me niet te druk over de politiek maar ik heb een zgn. nachtdienstjetlag Haha!

Ben heel benieuwd naar de uitslag morgenavond!


kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:26

lis"]
[quote="kaj schreef:

Dat is precies wat ik ook dacht: ik bedoel pvda stemmen om een beetje evenwicht te creeeren. Ik zat eigenlijk ook meer aan groenlinks te denken maar voor het evenwicht ga ik denk ik toch maar pvda stemmen.
Ik hoef niet bang te zijn voor slapeloze nachten want ik weet nu al dat ik vannacht wakker lig. En nee ik maak me niet te druk over de politiek maar ik heb een zgn. nachtdienstjetlag Haha!

Ben heel benieuwd naar de uitslag morgenavond!


Ga jij zeker weten op PvdA stemmen, of weet je het nog niet zeker?
Ik zit zo ontzettend te twijfelen (wat ik niet kan uitstaan van mezelf, een dag voor de verkiezingen). Aan de ene kant wil ik graag PvdA erbij zien i.p.v VVD, maar aan de andere kant zou ik liever GroenLinks in de coalitie zien. Maar die gaat het niet halen. Verloochen ik dan mijn eigen principes niet, door op een andere partij te stemmen?

Ik weet het echt niet meer, ik denk dat ik het laat afhangen van mijn gevoel in het stemhokje.

Hoelang mag je vertoeven in het stemhokje?? Haha!
[/quote]

Ik dacht heel zeker te weten dat ik dit jaar voor het eerst landelijk groenlinks zou stemmen (wel eerder provinciaal groenlinks gestemd maar nog niet landelijk). Maar precies wat je zegt:ik zou ook graag pvda erbij zien ipv vvd.
Groenlinks red het toch niet, vandaar dat ik zoiets heb dan toch maar mijn stem aan een grotere linkse partij die wel kans heeft om erbij te komen. Persoonlijk ben ik niet zo weg van Melkert maar ja wie wel Haha! .
Ik vind de pvda verder wel goed, kan me vinden in hun standpunten. Heb er vier jaar geleden ook op gestemd dus wat dat betreft......

Terwijl ik dit type bedenk ik me dat ik toch maar pvda ga stemmen!!!
Zo het hoge woord is eruit!
Sorry groenlinks! Ik wil zeker weten dat er een linkse tegenhanger komt.

En ruiterinrust: waarom zouden wij (linksstemmers om het maar even over 1 kam te scheren)gewoon moeten accepteren dat het een rechtste regering wordt? Als ik om die reden pvda wil stemmen is dat toch helemaal mijn zaak? Daarom gaan we juist stemmen.

En dat de bevolking de compromissen zat is/was vind ik ook weer een beetje overtrokken.

Zo slecht heeft paars het echt niet gedaan hoor!
Je kunt niet alle problemen in een land opdragen aan de regering.
En voor zover ik weet hebben wij het behoorlijk goed in nederland!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 23:44

Misschien heel raar maar eigenlijk heb ik het gevoel dat het allemaal wel los zal lopen met die lpf.

Veel mensen die vorige week riepen dat ze nu op lpf gingen stemmen zijn daar al weer van teruggekomen en opiniepeilingen hebben er wel vaker naast gezeten.

Ik heb in ieder geval niet het idee dat het de grootste of zelfs 1 na grootste partij gaat worden.
Ik hoop dat mijn intuitie wat dit betreft een beetje klopt.

Ach we zullen het morgen weten. Hoe dan ook, ik reken erop dat er in ieder geval een hoge opkomst is en dat iedereen gaat stemmen met zijn verstand en niet met z'n gevoel!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:18

lis schreef:
Ik ben er uit; Ik ga tóch Groen Links stemmen. Ik vind het hypocriet om nu strategisch te gaan stemmen. Ik sta achter Groen Links en daarom krijgen zij mijn stem.

Zo!


Good for you!
Zelf ben ik denk ik toch weer om naar pvda. Niet alleen om het evenwicht te bewaren. Ik zat al een hele tijd te twijfelen over groenlinks of pvda.

En zoals ik gisteravond (of eigenlijk vannacht Haha! ) al zei: ik heb het gevoel dat het heel erg mee gaat vallen met de lpf.
Mocht ik heel erg ongelijk krijgen en zou de lpf zelfs de grootste partij worden, dan ben ik wel heel erg benieuwd wie de premier gaat worden??

Maar ik ga er niet van uit dat dat gebeurd.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:44

Lis, je hebt me op het laatste moment aan het twijfelen gebracht: en ja hoor: ik heb toch groenlinks gestemd!

Ben nu heel erg benieuwd naar de uitslag.
Hoop dat het verlies van de pvda niet al te groot is.
En het aantal zetels van lpf ook niet Haha!

En ik ben natuurlijk vooral benieuwd of groenlinks een beetje in de lift zit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bo_Y, C_estmoi, chocky84, CupCakes_, Googlebot, Grainey, Jacquelinee_, pluklief, rocky_1995, rosalie_a, Talishe, Winged, Xanthippe en 141 bezoekers