Nog een case: Het varken als nierdonor

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 17:50

Ik ben voor punt 1.

Op dit moment zijn de onderzoekers bezig met het creeeren van een product. Dit product zal op den duur bekendheid gaan genieten binnen de wereld. Het is dan naar mijn mening aan jezelf of je er mee kunt leven dat je een orgaan van een dier in je lichaam hebt of niet. Als er vraag naar is dan vind ik dat een product geleverd moet worden. Ik kijk nu even naar mijzelf:

Als ik de keus heb tussen moeten sterven op 28 jarige leeftijd omdat ik geen donor-orgaan kan krijgen vanwege te weinige donoren of een orgaan van een varken en volkomen gezond te sterven op 100 jarige leeftijd, dan kies ik voor het laatste. Ik wil nog lang niet dood want ik heb nog genoeg te doen op deze aardkloot. Ik mag zelf beslissen wat ik met mijn leven doe. Ik wil voor mijzelf de beslissing nemen of ik dood ga of blijf leven. Daar heeft de wetgeving in Nederland of de rest van de wereld niets over te zeggen.

Ik wil nog wel even toevoegen dat ik een dergelijk orgaan alleen aan zal nemen wanneer voor 100% bewezen is dat ik als drager van een dergelijk orgaan geen invloed uit kan oefenen op de menselijke genen-pool. Helaas zit hier het probleem want het zal heel moeilijk zijn om voor 100% te bewijzen dat dergelijk gesleutel aan genen invloed heeft op andere genen of niet.

Even voor de duidelijkheid: ik ben donor.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift



Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 00:06

Jammer dat stam-cel techniek nog in zo'n vroeg stadium is. Laten we dan maar roeien met de riemen die we nu al vast hebben en mensen die willen blijven leven de kans geven m.b.v. organen van dieren (maar alleen als deze mensen deze organen ook accpeteren)

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 00:24

nope... dat het nog niet zover is dat weet ik Knipoog maar wat let ons om het onderzoek hiernaar gewoon voort te zetten ondanks het feit dat er veel mensen tegen zijn? Eigenlijk zou men eens een grootscheeps marktonderzoek moeten doen met daarin de vraag "als u de keus heeft tussen dood gaan omdat een bepaald orgaan niet meer functioneert of nog 50 jaar blijven leven met een orgaan van een varken, wat kiest u dan". Ik denk dat een groot gedeelte van de mensheid kiest voor het overleven.

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beegee, Dallista, Desireeeee, Flip00, fotolijstje, goesju, IvankBacardi, maj0, manonutjuh, MiSzNiTa, Mondy, nafkedemi, noviceh, Nustice, Polarize, Roosch, unofficial79, YandexBot en 160 bezoekers