Vinden jullie Nederland vol?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 18:25

andere vraag, dus ander antwoord;

Nee. Men vergeet de emigratiecijfers af te trekken van de migratiecijfers.
Verder is bekend dat er sprake is van dubbeltelling, dit komt doordat de meeste migranten die in Nederland komen, wiens asielaanvraag wordt afgewezen, vaak in een andere plaats opnieuw asiel aanvragen. Dit is illegaal, maar wordt heel veel gedaan.

Verder zullen de bedrijven meer moeten spreiden. Bv in het noorden van het land is geen werk te krijgen, terwijl in de randstad een tekort aan werknemers is.
Dat is de reden waarom het druk is in de randstad, omdat daar werk te vinden is. In het noorden van het land is het echt NIET vol.
Laatst bijgewerkt door lies op 09-05-02 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:38

Dennis schreef:
Gister hoorde ik weer een goeie beredenering. Ik weet niet wie het zij maar t was op TV.
Nederland is niet vol. Alleen te rommelig. Net een niet goed opgeruimde kamer.

Ik vond het wel een goeie. Maar het word wel steeds drukker.


Volgens mij was dat een quote van Pim zelf.
Ik ben het met deze uitspraak ook zeker eens.


lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:33

hmmz, kinderen neem je niet, die krijg je.

Maar goed, weer on-topic;

Hier in het noorden kan ik van Groningen naar Zwolle rijden, en het enige wat ik langs die oersaaie A28 zie, zijn weilanden, koeien en bossen.
Dat is toch bij jou in Brabant niet veel anders, Desiree? (jij komt toch uit Brabant, of zit ik fout?)

En zoals iemand anders al aangaf; niet alleen in nederland neemt de bevolking toe, in heel de wereld groeit de bevolking.
Verder zou er in nederland, wanneer er geen asielzoekers meer zouden opgenomen worden, een vergrijzing ontstaan.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:31

Desiree schreef:
Heb je gelijk in Lis, heb in mijn tekst "nemen" effe veranderd in "krijgen". Maar goed, over Brabant. in de omringende landen is het nog mogelijk om als je met 2 fulltimers werkt een huisje te kopen met wat grond voor je dieren. Dat is hier in Brabant echter niet meer mogelijk. Brabant stroomt vol. Grond is een schaarste geworden, er is veel vraag, veel meer vraag dan aanbod.Vraag van vele mensen om iets wat schaars is. En dan komt er ook nog bij dat de politiek (pvda om precies te zijn) de grondprijzen opvoert. Levert lekker weer centjes op. En de mensen maar werken en werken.


Lachen bedankt voor het veranderen (ken helaas nogal wat mensen die geen kinderen kunnen krijgen, dus was een beetje tegen het zere been).

Ik moet over Brabant zeggen, dat ik er eerlijk gezegd, alleen af en toe over heen vlieg en dan ziet het er best leeg uit. Of zijn dat de wolken? Knipoog
Maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Daarom vind ik ook dat het land 'opgeruimd' moet worden. Er moet meer gespreid worden.

De bedrijven zouden verplicht moeten worden om te gaan spreiden, zo zullen de mensen zich ook meer verspreiden. Ik zou overigens niet weten of dit mogelijk is (verplichten om te spreiden). Maar wat ik wel weet is dat er in noord-nederland geen baan te vinden is, maar in de randstad liggen ze voor het oprapen. Dus er klopt iets niet.

Verder; om niet meer mensen langer te laten blijven dan nodig is, moet de asielprocedure aangepakt worden. Sommige asielzoekers verblijven meer dan 5 jaar in een azc. Dus kortere procedures en daadwerkelijk uitzetten (dus op vliegtuig zetten) wanneer er duidelijk is geworden dat de asielzoeker terug kan.
Ik begrijp niet dat die mensen gewoon de straat opgestuurd worden.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:57

Desiree schreef:
Ik weet dat er mensen zijn die geen kinderen kunnen krijgen, en dan is "kinderen nemen" inderdaad nogal zuur voor hen ja.

Tja, spreiding zou zowiezo i.v.m. de infrastructuur niet gek zijn. Nu moet iedereen met z'n allen iedere dag naar altijd dezelfde plekken, namelijk naar de randstad.
Iedereen werkt daar, naar niet iedereen kan daar wonen. Het openbaar is niet toereikend, en de auto's kun je niet kwijt. Langs de snelwegen in Brabant zijn veel weilanden. koeien storen zich niet zo aan het geraas van auto's, maar mensen willen er niet wonen. Ik denk dat het daar wel mee te maken heeft. maar kun jij een verklaring geven waarom de grondprijzen hier zo duur zijn geworden? Ik denk dat prijzen altijd bepaald worden door vraag in verhouding met aanbod. MAAR in dit geval is het ook de politiek die de grondprijzen opdrijft. Tot 8 jaar geleden waren er nog mogelijkheden. En toen hield het op. Voor altijd?


Ik vind het nogal leuk om te quoten zoals je misschien gemerkt hebt, dus hier komt een stukje wat ik op i-net gevonden heb;

(gaat wel over Brabant trouwens)

Citaat:
3. Waarom zijn de grondprijzen zo hoog?

De vraag naar grond is groot vanwege de voortschrijdende extensivering in de landbouw (o.a.mestwetgeving), schaalvergroting en het aankopen van landbouwgrond door derden voor andere doeleinden (natuur, infrastructuur en woningbouw) waarbij de bestemming verandert. De prijsopdrijving is dus het gevolg van schaarste: het areaal is beperkt en de vraag groot. Overigens waren in de zeventiger jaren de grondprijzen (gecorrigeerd voor inflatie, de zogenaamde reële grondprijzen), nog hoger dan nu. Zie voor een overzicht de website over de Natuurbalans van het Rijks Instituut voor Volksgezondheid en Milieu : Reële grondprijzen eind zeventiger jaren hoger.

Afgezien van de prijsopdrijving door de grote vraag, maakt onduidelijkheid over bestemmingswijzigingen grond tot een aantrekkelijk speculatieobject voor bijvoorbeeld projectontwikkelaars. Een bestemmingswijziging van een agrarische grondfunctie naar een bestemming voor woningbouw of industrie kan immers leiden tot een verveelvoudiging van de prijs. In de Vierde Nota Ruimtelijke Ordening stond precies waar nog gebouwd mocht worden, de grond werd vervolgens snel door speculanten opgekocht en met enorme winst verkocht. In de Vijfde Nota wordt niet meer precies aangegeven waar nog gebouwd mag worden, om speculatie te voorkomen. De grondprijs loopt ook op in gebieden waar geen sprake is van bestemmingswijzigingen. Onder andere doordat uitgekochte boeren zich elders opnieuw willen vestigen. Vaak kunnen ze voor het bedrag waarvoor ze zijn uitgekocht een groter bedrijf kopen in een regio waar de grondprijzen lager zijn. De vraag naar grond in die regio neemt toe en de grondprijs stijgt.


Ben overigens wel vergeten te noteren wat de bron is, sorry.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 23:25

Oké, het gaat nu een beetje boven mijn pet, ik heb te weinig kaas gegeten van dit onderwerp en dus haak ik af.
Waarom meld ik dit, zul je je afvragen. Omdat ik het een beetje zwak vind om gewoon maar mijn mond te houden, terwijl ik me er in eerste instantie wel in gemengd heb.

DUSSS, slaap lekker allemaal én... morgen gezond weer op!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 19:09

Eh angel, ik vind dat jij als 15 jarige best wat dieper mag nadenken voor je zulke uitspraken doet.
Dat je een ander geen geld gunt is tot daar aan toe, maar om dan te zeggen dat 'die turk er met ons geld vandoor gaat' is wel een beetje simpel, vind je zelf ook niet?
Ik weet niet in welke loterij deze Turkse man iets won, maar denk je zelf ook niet dat hij gewoon centjes heeft betaald voor zijn lootje, en dus evenveel kans en recht op dat geld heeft als ieder ander?

Ach, zal ook wel zinloos zijn om zo'n bevooroordeeld iemand als jij op andere gedachten te brengen. Frusty

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 14:31

Desiree schreef:
aangezien we al genoeg nederlandse rotzooi rond hebben lopen, lijkt het mij een goed voorstel om de buitenlandse rotzooi terug te sturen en de beschaafde buitenlanders gewoon hier te laten.


op zich niet zo'n gek idee (jaja, dat uit mijn mond), maar het is nauwelijks haalbaar. Want waar stel je de grens en wanneer is iemand nou gewoon een nederlander. De meeste 'buitenlanders' waar flair het nu over heeft (antilianen, turken enz) zijn hier al erg lang, zoniet hier geboren. Wat moet je daarmee dan?
Kortom, het lijkt mij niet haalbaar.

Laika; Wat vind jij dat er wel met de bolletjesslikkers moet gebeuren?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 124 bezoekers