tekenbeet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

tekenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 12:13

Onze hond had er pasgeleden een heel stel, dus ik een pincetje wezen halen bij de apotheek en ze eruit gehaald. Gisteren dus fijn met de hond gespeelt, en jahoor, ik had er ook eentje. Hij zat er nog maar net, dus snel eruit gehaald en wondje ontsmet met jodium (au). Nou even opletten dat het niet groter wordt, maar ik hoop dat het meevalt.

Wie heeft er hier ook wel eens een tekenbeet gehad?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 17:44

Getverdemme!! Misselijk Ik heb ook wel eens een tekenbeet gehad. En het doet inderdaad best zeer. Alleen heeft die van mij de hele nacht daar gezeten. Hij zat precies op de plek waar m'n BH-bandje zit. De volgende morgen werd ik wakker en m'n hele nek deed zeer. Het was net alsof ik verkeerd geslapen had ofzo. En ik ga naar de badkamer en ik zie hem dus op m'n schouder zitten. Ik heb 'm er toen uitgetrokken en heb er alcohol op gedaan. Daarna heb ik er nog een dag of 2 last van gehad en dat was het. Het was net of ik spierpijn in m'n nek had. Zo voelde het.

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 17:45

Mijn zoontje had laatst een teek in zijn haar!!!
Ik schrok best wel, mar had zo'n tekenpen in huis. Teek was er snel uit en ontsmet met betadine (=soort jodium) en verder is er niets aan de hand.
Best vieze dingen die teken........
Let wel op als je koorts krijgt,dan naar de huisarts,
maar ik wil je niet bang maken hoor,het valt meestal mee!!!!!!!!!!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 18:44

Nee, ben niet bang ofzo. Ik heb zo'n boekje waarin de symptonen van lyme ziekte staan, dus ik let wel op. Bij zit ie in m'n zij, halverwege ongeveer Haha! , vage omschrijving maargoed. Ik vond het zelf wel interessant, wilde hem er ook zelf uithalen, maar ik kon er niet zo goed bij. Het deed trouwens niet pijn, alleen die jodium op wondje prikte, teek zelf voelde ik niet.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:04

Ik heb er wel eens 4 gehad... ik was bij zo'n meer met een stel vriendinnen gaan zwemmen, maar schijnbaar zaten daar veel teken... (en dat had ik dus wel gemerkt)...
1e-> precies onder mn linkerborst (ja ja, tot in de details)
2e-> boven mn navel
3e-> in mn rechterbovenbeen
4e-> in mn linkeronderbeen
En ik was ook nog gestoken door een bij...kun je nagaan hoe chago ik hierdoor werd Knipoog

Maar goed, toen ik thuis was kwam ik pas erachter da k al die teken had, toen heeft mn moeder ze eruit gedraaid en jodium erop gedaan...brrrr, wat zijn da toch vieze beesten zeg... Scheve mond

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:18

ik zat laatst met de hond te spelen,en voelde bij zn oor een bultje, ik dacht dat het een vuiltje was, dus trek ik keihard eraan om het weg te krijgen. ik had hem dus zo tussen mn vingers,en toen zag ik ineens dat het pootjes had, aaaaaaa Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed ik ging helemaal hyperfentileren,echt heel eng! het zijn echt vieze beesten,bah!

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:56

Onze katten hebben ze ook regelmatig!!
Echt zo smerig!!
Maar je moet wel oppassen dat je zn kop niet laat zitten als je hem eruit trekt!!Die kop gaat namelijk naar binnen en dan heb je dus een probleem!!

Maar die beesten zijn echt smerig... Misselijk
Onze kat had er een keer een en die was bijna ner zo groot als een knikker!!!!!! Ieieieieiieeiei Bloos

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:01

Ik heb ook een seen teek gehad!IK was aan het wandelen in het bos,en toen dat ik thuiskwam voelde ik een bobbeltje op mijn rug!En ja hoor,het was zo een rotbeest Misselijk Boos!
Groetjes Julie

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 16:56

In dat boekje wat ik van de apotheek heb, staat dat het niet erg is als het snuitje afbreekt, omdat dat niet besmet is met ziektes. Het groeit er gewoon uit, net als een splinter.

Valerie

Berichten: 8604
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:33

mijn hond heeft ze ook altijd als we in het bos zijn geweest, ik heb er vroeger 1 gehad op m'n rug toen ik een baby was maar je moet goed uitkijken dat er geen kring omheen komt want dan moet je snel naar de dokter gaan hoor!!

Margaret
Berichten: 174
Geregistreerd: 11-07-01
Woonplaats: Emmen

re tekenbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:03

Als ik jou was zou ik wel naar de dokter gaan om te controleren of de tekenbeet er uit is en een injectie halen voor tegengif. Je kan er namelijk de ziekte van lyme krijgen en dat is niet prettig. Mijn moeder heeft dat ook gehad namelijk. Tegenwoordig kan je bij je huisarts antibiotica krijgen of een injectie. zou het wel doen. groetjes Margaret.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:05

echt hele vieze beesten, ik denk wel de vieste engste beesten die ik ken.... Misselijk Misselijk Misselijk

bij guido moet ik er af en toe ook wel eens uithalen en bij de katten...
laatst liepen er 3 over mn trui!!! gelukkig niet op mij maar das toch heel erg schrikken, vooral als je er over nadenkt wat die beestjes allemaal kunnen aanrichten (ziekte van lyme met alle gevolgen vandien)

ik zou ff langs de huisarts gaan als ik jou was want het kan echt heel gevaarlijk zijn