Vrouwenvraagje...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Vrouwenvraagje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-02 14:22

Ik snap er niks meer van. Vanaf mijn 13e ben ik ongesteld, heel regelmatig met een cyclus van zo'n 28/29 dagen. Wist dus precies wanneer ik ongesteld moet worden, maar de laatste paar maanden snap ik er niks meer van.
Ik werd op 3 februari ongesteld, op 3 maart (na 29 dagen, dus ok.), op 3 april (na 31 dagen, is al erg lang), maar nu werd ik het vandaag 6 mei pas (na 33 dagen). Dit heb ik echt nog nooit gehad. Ik zat al helemaal in de stress (waarom weet niet, want ik ben met niemand naar bed geweest) Waar zou dat door kunnen komen? Ik slik geen pil, en verder helemaal niks. Ik vind dit niet zo erg leuk... kent iemand dit? Moet ik dan toch maar aan de pil?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:23

Ik zou hierom niet aan de pil gaan. Een lichaam is een produkt van de natuur en de natuur is gewoon niet zonder fouten of onregelmatigheden. Ik denk dat je hier niet te zwaar aan moet tillen, dit stelt niets voor. Misschien heb je even een ander ritme gehad of zo, een paar keer te laat naar bed bijvoorbeeld, of ander voedsel. Een lichaam kan dan in de war raken.

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 19:30

nou dan wil je dat van mij niet weten..

de eene keer zitten er 2 weken tussen de ander keer 7 en het is altijd onregelmatig(ook de hoeveelheid)

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 19:37

Ik had vorig jaar februari: de 1e TWEE weken, en de laatste week, dus er zat maar 1 week tussen, maar bij mij klopt er ook helemaal niks van...vanaf het begin al niet.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 21:01

'k Zou me zeker geen zorgen maken hoor, komt wel vaker voor.
't Kan door vanalles komen (o.a. stress, voeding etc.).
Als ik jou was zou ik het gewoon een tijdje aankijken, en als er echt plotseling "vreemde dingen" gebeuren (dus echt super onrelmatig etc.) dan even langs de huisarts.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:05

tja.. het kan onregelmatig zijn! ik loop nu volgens mij ook op klappen maar het komt er echt niet uit hoor! al 2 maanden niet! dus opzich wel lekker rustig mar aan de andere kant... Clown

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:32

Het enige waar ik aan kan denken is 'doe je aan de lijn?' (kan je menstruatie ontregelen als je streng lijnt) of 'heb je erg veel stress?' (heeft ook invloed) Vraag ook eens aan je moeder/oma, erfelijkheid heeft ook veel met je menstruatie te maken.

Maar erg lijkt het me niet hoor... hoogstens lastig als je gewend bent aan de regelmaat Haha!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:35

idd als je veel afvalt kan je menstruatie ook wegblijven. Maar dat hoeft niet per se. Ik ben in t begin ook heel onregelmatig ongesteld geweest en hoogstwaarschijnlijk heeft dat toen ook aan mn gewicht gelegen, ben altijd behoorlijk licht voor mn lengte geweest.
Waar t anders nog aan kan liggen zou ik ook niet weten, maar anders kan je altijd advies vragen bij je huisarts

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 23:39

Ik ben vanaf het begin ontzettend regelmatig ongesteld geweest en sinds een aantal maanden komt er steeds na een of twee weken nog iets na. Dat ken ik ook niet en kan er ook geen oorzaak voor aanwijzen. Maar ik til er ook niet te zwaar aan.