amandelen bij een volwassene eruit,iemand ervaring

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

amandelen bij een volwassene eruit,iemand ervaring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 16:14

omdat ik het laatste jaar zeer reglmatig ziekig ben en veel last van amandelen en hoofdpijn heb,moet ik van de dokter binnenkot naar kno arts en dan is het zeer waarschijnlijk zo dat mijn keelamandelen eruit moeten,ik was benieuwd hoe mensen deze operatie meegemaakt hebben(ik ben 21),schijnt vrij zwaar te zijn voor een volwassenen namelijk Scheve mond

Ik kijk er echt niet tegen op hoor,ben blij dat er wat gaat gebeuren want je word hier erg moe van. Scheve mond

En aangezien ik ook altijd al veel moeite met door neus ademen heb,laten we ook kijken of neusamandelen eruit gaan.

hoor graag jullie ervaringen.

bedankt nathalie OK dan!

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 16:50

Hi Nathalie,

Ik ben 27 en heb dit jaar mijn keelamandelen laten verwijderen, ook in verband met veel ziek (keelontstekingen na pfeiffer) en ik kan je zeggen ik ben erg blij dat ik het gedaan heb OK dan! Het was niet leuk, nee, maar ik vond het ergste 3 dagen in het ziekenhuis liggen en niet de pijn of de operatie zelf. Keelontsteking was vele malen erger bij mij...

Ik ben nu een half jaar verder en nog geen verkoudheidje of wat dan ook gehad.

Dit was mijn ervaring, als je meer wil weten kun je altijd PB-en.

Groetjes Miriam

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 18:07

nou dat is iig positief!bedankt.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 19:21


paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-04 23:31

ah heb het gelezen,klinkt niet echt fijn,bah.

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:14

Hoi,

Bij mij zijn mijn keel amandelen verwijderd toen ik 25 was. (werd eigenlijk, want ik lag met mijn verjaardag in het ziekenhuis)
Ik had als maar abcessen op mijn amandelen en dat was heel erg pijnlijk.
Ik was enorm blij dat ik ze kwijt was. Even 2 dagen rot er van geweest, maar ook heel snel weer opgeknapt. Was niets vergeleken bij al de pijn die ik daarvoor al had gehad. Doorprikken van de abcessen vond ik vele malen erger.
Mij viel het allemaal nog al mee.

hebrino

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-11-02
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:19

hoi,
ik heb 3 jaar geleden mn keelamandelen eruit laten halen, ook om de zelfde reden. Ik moest een nachtje in t ziekenhuisblijven, wat ik verschrikkelijk vond. Ik voelde me 's ochtends helemaal niet fit (ook omdat ik bjina niet geslapen had, door de herrie en de pijn) maar ik stond om 10 uur aangekleed naast mn bed, of ik naar huis mocht.... de eerste week heb ik ontzettend veel pijn gehad, maar die ijsjes werken echt (je bent blij als je dr weer een hebt hoor!)

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 00:38

Bij mij zijn ze er vorig jaar uitgehaald ( op mijn 31 e).
3 dagen ziekenhuis, lastig slikken, veel ijswater.
En vooral Calciumcarbamaat pijnstillers van de huisarts. VRAAG ERNAAR !
Als je deze een half uurtje voor het eten inneemt kan je zelfs de heetste pepers eten ( als je zou willen ) met pijnstillers nergens last van, zonder een ramp.

Ik had zeker een week nodig om mijn conditie weer terug te krijgen, de trap af was al teveel, maar.......ben heel blij dat ze eruit zijn.

Ik had last van chronische amandel-keelontsteking ( al jaren)
Nu dus niet meer en al 1,5 jaar niet verkouden !!

Dus...Doen .
Sterkte

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 07:13

Mijn vriend heeft regelmatig last van onstoken keelamandelen. Eigenlijk zou hij ze moeten laten weghalen, maar volgens mij durft hij niet! Haha!
Het schijnt ook wel een rot operatie te zijn. Hoe ouder je wordt hoe vervelender toch?
Hij denkt dat hij daarna een tijdje uit de roulatie al zijn, en dit houdt hem waarschijnlijk nog het meeste tegen. Ik ben inmiddels opgehouden met aandringen, en maak alleen nog lekkere kopjes the met honing als het nodig is.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 09:27

ik begreep dat je met een week wel weer aan de slag kon esther.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 10:06

Niet fijn, maar als ze er eenmaal uit zijn ben je blij dat je ze kwijt ben Lachen.

Ik heb ze er vorig jaar op 18 jarige leeftijd uit laten halen na 5x keelontsteking in 2 maanden. Het is niet veel erger dan een zware keelontsteking. Maar daar valt mee te leven omdat je weet dat je er daarna geen last meer van heb. Heb sinds die tijd eigenlijk ook geen keelpijnen meer gehad(op welke manier dan ook).

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 13:28

Oud klasgenootje van mij (16 jaar) heeft het pas gedaan, maar die heeft er echt heel erg last van gehad. Die is er echt goed ziek van geweest.

Sterre_Nova

Berichten: 1413
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 14:03

Ik was dan wel niet volwassen toen ze er bij mij uitgingen. Omdat ik 12 was moest ik destijds 5 dagen blijven. Weet nog dat het bij slikken heel erg vervelend was. Ik kreeg alleen maar ijswater en op de laatste dag vroeg de voedingsassistent mij of ik niet een keer wat anders zou willen drinken dan alleen maar water. En ik maar denken dat ik alleen water mocht hebben Lachen

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 16:27

Mijn moeder heeft het gehad. Het schijnt wel pijnlijker te zijn als bij kinderen, ik geloof dat je een nachtje moet blijven, maar het is wel te doen! Gewoon veel ijs eten!

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 21:05

de pijnstillers heten trouwens Carbasalaatcalcium.
Heb het nog even nagekeken. Zakjes met poeder.

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-04 21:40

die slik ik nu dus al,helpen best goed idd!

kiana
Berichten: 1646
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-04 23:18

zijn je amandelen er al uit dan ? Ik vind het nl. niet werken bij hoofdpijn en niet bij andere "operatie-pijnen" het concentreerd zich op de keel zei mijn arts.

Maar goed, ik rook veel en heb geen last meer van mijn keel ( rijmt ook nog)

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 11:35

Ik was 21 jaar toen die dingen eruit gingen. Ik hoefde maar 1 nacht te blijven en daarna heb ik 2 weken lang thuis pijn liggen leiden.............

Uiteraard is het goed dat ze eruit moesten want ik heb niet iedere 2 maanden een longinfectie meer, maar ik heb er best veel last van gehad.

Ik was ruim 5 kilo afgevallen in 2 weken. Ik kreeg er niks doorheen. (die 5 kilo eraf was wel welkom hoor! Haha! Kunnen die amandelen er nog een keer worden uitgehaald *LOL* )

Neem de tijd om te herstellen en .............rook niet!! Want dan wordt het van kwaad tot erger!

Succes!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 18:59

nee hoor ze zijn er nog niet uit,ik kreeg dit voorgeschreven als pijnstillers,werken goed helaas maar paar uurtjes.
zo dimple dat klinkt idd niet fijn zeg.

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 08:35

paulanda schreef:
ik begreep dat je met een week wel weer aan de slag kon esther.


Ja dat begreep ik ook. Maar ja, vertel dat maar eens aan een man die niets uit de weg gaat; behalve dus een amandel-operatie..... Scheve mond

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-04 11:13


paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-04 22:14

ja ik kijk niet naar de operatie uit maar ben blij dat het waarschijnlijk nu eindelijk mag,ze doen het echt niet zomaar meer tegenwoordig,ik hoop dat het nog dit jaar kan maar zijn natuurlijk wachtlijsten he.