Brokkenpiloten in het buitenland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Brokkenpiloten in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 19:58

Dit bericht staat op www.telegraaf.nl

Citaat:
di 5 okt 2004, 14:14
Nederlanders rijden meeste schade in Duitsland
RIJSWIJK - Vakantievierende Nederlandse automobilisten hebben in de zomermaanden de meeste schade gereden in Duitsland. Tijdens de zomervakantie vond eenderde van de buitenlandse autoschades plaats in dat land.

Belgiƫ en Frankrijk nemen de tweede (25 procent) en de derde plaats (16 procent) in.

Dat bleek dinsdag uit cijfers van schadeafwikkelaar Van Ameyde Interschade. Nederlanders die in het buitenland brokken maken, rijden in de drie populaire vakantielanden vaak achterop hun voorganger.


Dat verbaasd mij dus niets. Nederlanders zijn bijster slechte chauffeurs als het gaat om anticiperen. In Duitsland word harder gereden, het is er vaak erg druk op de snelweg tijdens de vakantieperiode en er gaan veel Nederlanders op reis die niet aan dit soort situaties gewend zijn.. vaak zijn ze ook grote afstanden niet gewend etc...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 21:24

Geen B(r)okkenpiloten hier? Ook niemand die ook vind dat er veel slechte chauffeurs zijn in Nederland? Tss.. zal 't wel aan mij liggen Knipoog

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 21:32

Ik voel me er ook niet door aangesproken hoor. Zoals je zelf al zegt rij je meerdere keren per jaar naar Italie.. je bent dus ook gewend aan rijden in andere omstandigheden. Is puur kwestie van aanpassen volgens mij maar velen zijn onwennig.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 21:51

Dat achter op de voorganger rijden snap ik ook niet helemaal.. misschien omdat ze juist wel harder rijden maar doordat ze het niet gewend zijn snelheid van langzamere voertuigen verkeerd inschatten? Weet het ook niet..
Kom trouwens geregeld in Belgie maar ja daar krijgen ze hun rijbewijs bij aankoop van en pakje margarine Haha! kun je gewoon een L op je auto doen toch en lessen met pa/ma of ieder ander die een rijbewijs heeft of is dat inmiddels veranderd?

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-04 21:55

Ik rij in Duitsland geen 140 hoor!

Als mijn vrouw niet oplet rij ik ook 150 of 160 zoals veel duitsers OK dan! Haha!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-04 12:30

Cassidy schreef:
In Duitsland komen er steeds meer stukken met maximale snelheid 130km/h. Het rijgedrag van de Duitsers is over het algemeen wel veranderd. Je laat het wel uit je hoofd om met 180km/h over de snelweg te kachelen bij de prijzen van de brandstof in Duitsland. Bovendien worden bumperklevers en mensen die zich niet weten te gedragen (rechtsinhalen, middelvinger opsteken, naar je voorhoofd wijzen) heel hard aangepakt. De asociale weggebruiker in Duitsland is doorgaans de Buiten-/Nederlander.


Prima toch dat ze associaal weggedrag daar hard aanpakken.. zouden ze hier ook moeten doen en meteen meer controleren en bekeuren op onnodig links rijden e.d.
Ik rij liever in Duitsland dan hier...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, IASCrawler, juniper, kaatje89 en 136 bezoekers