verkeerd beroepskeuze?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

verkeerd beroepskeuze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 16:26

Hoi medebokkers,

ik werk fulltime op een accountantskantoor. Zo tegen vijf uur blijf ik maar op mijn klok kijken of het al tijd is om naar huis te gaan. Het werk staat me tegen ik ben veel liever buiten bij de paarden.
Nu denk ik dat ik beter een andere baan kan zoeken maar wat dan?
Het liefst iets dat met paarden te maken heeft maar het hoeft niet. Het kan ook iets administratiefs zijn in de paardenbranch, voer, ruitersport zaak ofzo dat spreekt me veel meer aan.

Wat voor een werk doen jullie?verdienen jullie goed?Welke opleiding hebben jullie gedaan?werken jullie full-time of part-time?

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:26

Ik ben ooit toen ik 19 jaar was begonnen als groepsleidster op een kinderdagverblijf. Dit kon ik door gezondheidsredenen niet meer blijven doen en ben toen langzaam aan de overstap naar iets anders begonnen. OP het hoofdkantoor van mijn huidige werkgever heb ik veel geleerd over de omgang met de computer en weet ik wat allemaal.
Kreeg daarna een baan als Ondernemingsassistente bij een klein ontwerpbureau, omdat dat maar voor 24 uur was, ben ik na een half jaar na een detacheringsbureau gegaan voor 40 uur per week (geld moet toch ergens vandaag komen als je paarden hebt he! Haha! )

Nu werk ik alweer 2 jaar bij Dutchtone als Human Resouces Coordinator. Zeer afwisselend werk, veel vrijheid en zo. Mijn salaris ben ik (als een van de weinige binnen dit bedrijf) niet echt heel erg tevreden over. Binnekort heb ik een gesprek over de jaarlijkse verhoging in de hoop dat daar iets positiefs uit komt. Verward
Maar ik kan me je gedachtengang wel voorstellen, maar het schiet zo weinig op om een overstap te maken naar de paardenwereld. Als ik het goed begrijp meot je het wel zo goed doen, wil je daar een beetje salaris of winst uithalen. Hele dagen in een ruitersportzaak wordt je ook niet blij van hoor!

Wie weet moet je je baan meer gaan zien als puur een middel om je paarden te kunnen houden! Wellicht als je minder verdient je je paarde zou moeten verkopen??

En blijft het door je hoofd selen, tja, dan moet je eens goed om je heen gaan kijken wat je wel wilt, goed laten informeren of en test doen door mensen die er verstand van hebben.

En ja, met dit mooie weer kijkt volgens mij iedere paardenliefhebber verlangend naar buiten!! Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:29

Ik zit in exact dezelfde situatie als jij. Alleen ben ik secretaresse, maar ik wil ook liever buiten zijn bij de paarden. Ik zou wel graag een pensionstal willen beginnen maar ik zoek een partner die dat met mij wil gaan doen. En we moeten geld zien los te peuteren dan bij de bank. Laat mij maar mest kruien, paarden in en uit de wei sjouwen en dat soort dingen. Ik heb geen zin meer in kantoorbaantjes. dat heb ik eigenlijk ook nooit gewild.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:40

Ruitersportzaak lijkt idd vaak leuk... maar er moet ook gewoon gewerkt worden natuurlijk. Ik werk parttime bij Divoza, ben er heel blij mee, op zich heel leuk, gezellig team, afwisselend werk. Maar fulltime zou ik dus echt niet willen, eerst maar eens mijn studie afronden (duurt nog ff) en dan kan ik iig zeker weten een betere baan krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 15:45

Hoi,

Ik begrijp je situatie volledig, maar ik heb fulltime in de paarden gezeten, ong 6 jaar. Iedere dag lesgeven ong. 6 a 7 uur, daarnaast veel jonge paarden zadelmak gemaakt, pensionpaarden gereden ( lijkt leuk is het niet, want je rijdt ze nooit als ze superfijn zijn maar altijd als ze niet meer willen) En dit deed ik 7 dagen per week, geen tijd voor mijn eigen paard, geen tijd voor een sociaal leven. En als ik een keer tijd had om uit te gaan of zo, dan was het bijna niet te betalen van het hongerloontje wat je verdient in de paarden.
Nu heb ik het gecombineerd, heb erg leuk werk in de arbeidsbemiddeling, en doe in mijn vrije tijd jonge dressuurpaarden rijden, en de verkoop daarvan. Daarbij werk ik dus maar 40 uur!!!!! verdien 2,5 x zoveel, en heb tijd voor een leuk sociaal leven.

Vergeet niet als je echt je brood er in wil verdienen moet je heel goed zijn, tja en dat is voor weinig mensen weggelegd.

En natuurlijk jeukt het nog wel eens, vooral met dit weer, maar als het straks weer gaat vriezen, regenen, waaien, ben ik zo blij dat ik achter mijn computertje zit, een leuk huisje heb, en sávonds de paarden, puur als hobby!!!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:36

Ik ben het helemaal eens met Pipo, het lijkt allemaal erg leuk in de paarden, en dat is het ook wel voor een groot deel, maar het is zo ontzettend zwaar werk voor een hongerloontje, als ik jou was (en ook Desiree) dan zou ik er nog even 3 keer heel goed over nadenken, voordat je de verkeerde keus maakt, zoals Pipo en ik... Ik kwam er gelukkig vrij snel achter, had nog maar anderhalf jaar Deurne achter de rug, maar in het geval van Pipo: je betaalt je scheel aan die peperdure school, verdient vervolgens bijna niks, en uiteindelijk ga je nog iets heel anders doen ook... En dan baal je...

Succes!

xxx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 14:39

En dan stop je met de paarden, en vervolgens heb je alles wat je wil, kwalitatief goede paarden om te rijden, net zo vaak op wedstrijd als je wil met net zoveel paarden wat je wil. Goede instructie!!!

Nee, nooit meer fulltime in de paarden, alleen de handel vindt ik nog erg leuk om te doen, maar dan meer de bemiddeling naar een goed en vooral GEZOND!!! paard.

Verder zijn er nog heel veel andere leuke banen hoor!! heb het met de baan die ik nu heb ook erg naar m'n zin!!
pniekepnak schreef:
Ik ben het helemaal eens met Pipo, het lijkt allemaal erg leuk in de paarden, en dat is het ook wel voor een groot deel, maar het is zo ontzettend zwaar werk voor een hongerloontje, als ik jou was (en ook Desiree) dan zou ik er nog even 3 keer heel goed over nadenken, voordat je de verkeerde keus maakt, zoals Pipo en ik... Ik kwam er gelukkig vrij snel achter, had nog maar anderhalf jaar Deurne achter de rug, maar in het geval van Pipo: je betaalt je scheel aan die peperdure school, verdient vervolgens bijna niks, en uiteindelijk ga je nog iets heel anders doen ook... En dan baal je...

Succes!

xxx

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-02 15:23

Het is heel moeilijk als je niet weet wat je wil. Ik wil mijn baan graag zien als een middel om mijn hobby te kunnen uitoefenen maar het zijn toch 40 uur per week en die wil je leuk doorkomen.
Hier wordt er van je verwacht dat je blijft dooleren cursussen en avondschool, ik heb het geprobeert maar ik heb te weinig motivatie en dus ben ik gaan nadenken. Wat wil IK en niet wat wil mijn baas.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-02 15:31

Echt een moeilijk probleem. Ik weet het zelf ook nog niet. Heb een opleiding gekozen maar weet het niet. Ik vind d'r niets aan. Zit nu ook in de klas weg te smelten(33,5 graden) en heb alleen maar zin om naar huis te gaan, lekker naar de paardjes. Dit is ee IT opleiding. Ik zit hier pas een jaar en weet nog niet of dit iets word. Ik probeer iig m'n diploma te halen en zie dan wel verder. Misschien weet ik dan zeker wat ik dan wil en kan dat als nog gaan doen.
Maar ik weet ook dat je in de paarden onwijs goed moet zijn en onwijs hard moet werken om maar een beetje geld te krijgen. En je moet je paarden als beroep/brood winning gaan zien, niet meer als vrijblijvende hobby.
Dit betekend niet dat ik het echt niet zou willen. Ik wil niet liever maar ik ben niet goed genoeg. Dat is gewoon simpel. Sommige mensen zullen mij hier in tegen spreken omdat het begin voor meer in de paarden er is(nu Dennis dekhengst is). Maar voorlopig wil ik het niet tenzei ik er in rol. Dat Dennis geld kan verdienen is leuk, verdient hij zijn eigen eten maar en wat extra luxe ipv mijn eten.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-02 22:31

Ik heb een laboratorium opleiding gedaan. Kwam per toeval terecht bij een gastechnisch instituut, heb daar veel metingen gedaan op locatie. Kon daar niet blijven en ben weer op het lab terecht gekomen. Na drie maanden wist ik al dat ik daar weer weg wilde, ik kan ook niet de hele dag binnen zitten. Werken met paarden is leuk, maar ik wil ook wat meer dan alleen paarden, vind het nu een leuke hobby en verdien meer dan alleen een droge boterham voor mezelf. Heb nu weer een baan waar ik heel regelmatig lekker buiten aan het werk ben, doe emissiemetingen bij bedrijven. Hardstikke leuke baan, en 's avonds hem ik mijn paardje.

Heb er wel een aan gedacht zelf een pensionstal te beginnen, al dat gezeur dan van alle klanten, die wil dit, de ander juist weer niet, en goed doe je het bijna nooit. Nee ik vind het goed zo. Alleen zou ik nog wel eens een huis willen hebben met wat grond zodat ik Omega aan huis heb staan.