Over mentaliteit gesproken...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Over mentaliteit gesproken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 10:06

Ik reed dit weekend 's-avonds van Scheveningen naar huis, over een vrij stille weg. Voor mij reed een auto en achter mij. Ineens zie ik dat de auto voor mij een kat aanrijd. Het diertje schiet verdwaasd onder de auto vandaan, is duidelijk in de war door de klap maar loopt uiteindelijk weg.

De auto die dat deed, remde niet eens af !!! Hij had wel degelijk in de gaten dat hij wat raakte, want de remlichten gingen 1 sec. aan.

Ik ben gestopt om te kijken hoe het met de kat ging, maar die rende weg (dus kon ik er verder niets aan doen), en die auto's achter mij moesten maar even wachten totdat ik uitgekeken was.

Maar het feit dat die voorste auto niet eens even afremde of wat dan ook. Bij het stoplicht kwam ik naast em te staan, er zat een jonge kerel in, met zn vriendin en een kindje. Ik heb hem met gebaren duidelijk gemaakt wat ik van zn gedrag vond....

Toen ik die kat onder die auto vandaan zag schieten en in blinde paniek weg zag rennen, was ik blij dat mijn katten niet op straat komen. Het zal je maar gebeuren zeg, gatver....

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 10:24

Walgelijk! Heb er ook al 2 van de weg kunnen halen die anderen hadden aangereden en laten liggen Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 10:26

Die mentaliteit is er al lang. En het bewijs dat als je niets met dieren op hebt, ook niets met mensen, is hiermee geleverd. Want als er iets met mensen is, lopen anderen ook gewoon door. Mijn zus is omvergelopen op het station door een of andere gek die door de politie achterna gezeten werd. Ze knalde best hard op de grond, maar iedereen liep gewoon door. Mensen geven gewoon nergens iets om. Niet om dieren en ook niets om elkaar.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 11:40

Zulke dingen vind ik dus echt niet normaal; als je kan remmen dan rem je toch! Boos!

MarteniqueJarig
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:16

Jemig dit vindt ik echt stom, je kan toch wel even stoppen!! (de jeugd van tegenwoordig Knipoog (en dat zeg ik met mijn over 3 daagjes 15 jaar) )

en ook die zus van Desiree gewoon belachelijk.

laatst wachte ik met nog een paar vriendinnen bij het station, valt er een man flauw. mensen doen of alsof hun neus bloedt of ze gaan alleen kijken en doen niks. Wij zijn naar die man toegegaan, maar er kwam net iemand aan die toevallig arts bleek te zijn. Nou ja die man kan de flauwgevallen man beter helpen dan ons. Dus zei de arts dat het wel goed van ons was dat we wouden helpen maar dat we nu niks meer konden doen. Maar ik snap niet die mensen ze doen of nix of ze kijken alleen maar...

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:24

even een opmerking:

hoe dicht bij reed jij achter die auto?

na drie keer een aanrijding , met een gevolg een whiplash.3 x

kijk ik tegenwoordig ook eerst in mijn spiegel voor dat ik rem.ook bij verkeerslichten kijk ik eerst in de spiegel,rijden ze er dicht bij rijd ik door oranje, een vierde dreun zal ik waarschijnlijk niet meer zo goed van af komen,na twee keer mijn nek en een keer mijn rug gebroken te hebben vindt ik het welletjes.

en zeker als mijn vrouw en kinders in de auto zitten neem ik geen enkele risico.

ik hou van dieren maar van mijn homo sapiens toch het meest.

Cer

Berichten: 30164
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-02 19:41

westernworld schreef:
even een opmerking:

hoe dicht bij reed jij achter die auto?

na drie keer een aanrijding , met een gevolg een whiplash.3 x

kijk ik tegenwoordig ook eerst in mijn spiegel voor dat ik rem.ook bij verkeerslichten kijk ik eerst in de spiegel,rijden ze er dicht bij rijd ik door oranje, een vierde dreun zal ik waarschijnlijk niet meer zo goed van af komen,na twee keer mijn nek en een keer mijn rug gebroken te hebben vindt ik het welletjes.

en zeker als mijn vrouw en kinders in de auto zitten neem ik geen enkele risico.

ik hou van dieren maar van mijn homo sapiens toch het meest.


Ten eerste, dat is geen opmerking, dat is een vraag....maar dit terzijde..

Ik reed ongeveer een meter of 30 achter die auto.. Het gaat er ook niet om dat hij die kat aanreed, want hoe cru dat ook is, dat kan gebeuren. Maar het gaat erom dat hij DAARNA ook niet stopte. Hij had makkelijk zonder gevaar voor een wiplash zn auto aan de kant kunnen zetten om in ieder geval te doen ALSOF het hem interesseerde... daar gaat het om.

Ik ben ook gestopt, en niet van achteren aangereden, en heb gekeken hoe die kat uiteindelijk wegrende. Als het dier had blijven liggen, dan had ik er wat mee gedaan. Dat kon ik bekijken vanaf de zijkant van de weg, zonder een gevaar te zijn voor mn medeweggebruikers.

Ik snap wat je bedoelt, maar dat is niet wat ik bedoelde. Het gaat om het tonen van interesse als je een beest aanrijdt. Niemand wil een dier aanrijden, althans, daar ga je vanuit. Maar hem interesseerde het blijkbaar geen ene moer. En hij gaf gelijk het goede voorbeeld voor zn kind.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:48

Tja... zo is de kat van m´n moeder ook aan d´r eind gekomen Verdrietig , helaas was/is wat m´n broer daarna zei maar al te waar: Als de mensen al door rijden nadat ze een mens hebben aangereden, waarom zouden ze dan stoppen voor een kat?" (M´n broer, een grote vent van 1.90 m en toen 28 jaar! heeft zich overgens de ogen uit z´n kop gejankt, hij was gek op Saar!)

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 19:59

goh het moet maar gebeuren hopelijk was de kat niet te erg gewond misschien had je zen nummerplaat kunnen opschrijven maar zou niet egt veel zin hebben...zei hij iets terug na die gebaren Verdrietig ?

Kusje Kusje Kusje

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-02 20:41

Tsja, ze geven echt het goede voorbeeld voor hun kind op de achterbank Boos! Boos!
Een dier aanrijden kan gebeuren, maar om dan gewoon door te rijden..... walgelijk gewoon, ik kan er niets anders van maken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-02 14:25

Onverschilligheid begint bij kleine dingen.....