Via 6 personen bij een bekende

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-04 17:28

Hier hadden ze laatst een test mee gedaan. Iemand had een naam en woonplaats van iemand ergens in de wereld en dit moesten ze via via(kennissen,vrienden, enz) bij die persoon proberen te krijgen. Het gemiddelde was ook iets van 5 á 6 tussenpersonen.

- Offline -


Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 12:05

Wat heeft dát er nou wer mee te maken Verward

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 15:45

Verward Dan nog vraag ik me af wat dat er mee te maken heeft als je via 5 virtuele stappen een boodschap kan brengen. Die mensen komen niet met elkaar in contact.

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 23:45

Wie wilt er een test doen Haha!

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-04 16:14

2 mensen zou wel kunnen voldoen, iemand anders nog? Tot a.s woensdag kun je je 'opgeven' Haha!

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:20

Mexx2 schreef:
ik wil ook wel meedoen,als iemand even duidelijk uitlegt hoe en wat en wanneer!


Ik ken 2 mensen, 1 in amerika de ander vertoeft in Madrid, waar ik een 'boodschap' voor heb. Het enige wat je krijgt is een naam en de woonplaats en zelf zaak om dan met iemand in contact, die weer met iemand in contact komt, enz. die het bericht bij die persoon kan brengen. Mag doorgegeven worden via email, telefoon, brief, enz. zolang de boodschap intact blijft. Enige voorwaardes zijn natuurlijk: geen gegoogle en de naam van de 'tussenpersoon' erbij. Om het nog leuker te maken ben ik zelf persoon 3, een persoon in nederland dus. Doel is via hoeveel personen je 'mij' , de Amerikaanse, en de Nederlandse madridenaar (of Madridse Nederlander) 'kent'. Je hebt dus 3 personen om een berichtje naar toe te sturen, maar als er meer aan mee doen, is misschien 1/2 persoon handiger. Dat kan eventueel in overleg. Zover de hoe en dat wat. De wanneer is waarschijnlijk in de herfstvakantie. Woensdag is de 'sluitingsdatum', dan zet ik een berichtje in elkaar voor deze personen en dan breng ik deze mensen ook op de hoogte. Dan krijgen jullie deze gegevens in een pb-tje en dan mag je emailen, brieven schrijven, faxen, bellen, enz. maar NIET valsspelen.

Na een tijdje stromen hopelijk de emailtjes bij deze 3 personen, en degene die dan de minste tussenpersonen heeft, mag zich met recht een wereld bekende bokker noemen Haha! Aan de hand van hoe snel ze binnen stromen, zal er tegen die tijd ook een 'sluitingsdatum' komen.

zal bij serieuse en grote intresse bart even een pb sturen of er iets te regel valt m.b.t. een onderschriftje

Tegen tijd komen er nog wel een aantal regels t.c.v. valsspelen e.d.

Hebben jullie er nog zin in Haha!:D
Laatst bijgewerkt door Sammie op 04-10-04 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:16

Npu zoveel werk hebben jullie er niet zo veel aan, gewoon even goed nadenken wie jij kent die daar evt. in de buurt woont, of iemand die daar weer iemand in de buurt denkt te wonen enz. en daar het berichtje naar toe sturen.

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:32

Kijk dat schiet wel op Haha! (nu nog van Barcelona naar Madrid Knipoog ), maar dat is tegen die tijd pas belangrijk. Het is wel de bedoeling dat jullie 'het voor zich' doen. Dus pas na mijn pb(als alles rond is) beginnen Lachen

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:04

vikki schreef:
Overigens vind ik het ook wel interessant om de proef van Sammie te doen met een paar mensen uit mijn kennisenkring zodat ik de test vanuit 2 perspectieven kan ervaren. Dan heb ik alleen ook een paar slachtoffers nodig als Sammie dat goed vindt...


bedoel je of je vriendenkring ook mee mogen doen? Van mij wel hoor.

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-04 19:57

Ahhh, ok
ja ik kan je vriendin wel opnemen in het geheel. dan kan ik zelf ook nog mee doen Haha!.
Het hoeven er geen maximaal 6 (kunnen er ook 12 of meer zijn) te zijn hoor, Dat is iets wat je zelf (haast) niet in de hand hebt. De test zegt dat 6 het gemiddelde is, iets wat we zelf nu ook kunnen gaan ervaren.
Als je de gegevens van je vriending naar mij pb't. Alleen de volledige naam en woonplaats in dit geval. Anders wordt het voormij wel heel erg makkelijk. Dan neem ik het mee in het lijstje dan hebben we 3 personen.
Je kunt kiezen uit deze 3 personen, maar je mag ze ook alle drie proberen.

De testpersonen zijn tot nu toe:

Sorane
darkchrystal
Vikki
M3isSi3j
nathalie1981
sjakie
Mexx2 (??)
Anique_Vaandrig
superlenie
blensink
Yessy (??)
Arabesk (??)

De ?? zijn mensen die intresse hebben (getoond), maar niet helemaal duidelijk heben gezegd of ze (nog) wel of niet (meer) mee doen.

LET OP: ivb tentamens van mij en natuurlijk het een en ander regelen met de 'eind' personen (vikki moet haar vriendin natuurlijk zelf op de hoogte brengen en een boodschap maken) krijgen jullie de gegevens in de Herfstvakantie van het midden. Dat is over anderhalve week.
Mochten mensen nog mee willen doen of afhaken dan kan dat nog tot woensdag 12 oktober. Daarna ga ik alles klaar maken en krijgen de mensen uit het lijstje een pb met alle gegevens.

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 12:55

Maar dat gaad over een goede daad. Dat jongetje doet een goede daad voor iemand. En dan die persoon doet dat ook bij 1 of andere mensen en zo doet de hele wereld wat goeds voor elkaar. Een verspreidingsefect krijg je dan. Heb de film nooit helemaal gezien, maar het eind is echt prachtig, al die mensen bij elkaar.

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:17

Ja zoiets. Ik stuur pietje(weer pietje Lachen ) een email om de vraag of hij iemand kent in Alaska(bijv.) en of hij deze boodschap naar George, die in Alaska woont wilt sturen. Pietje denkt dat George wel een vriend kent in LA, waar bijv de eindpersoon woont. George is zo 'kind' om het bericht naar Pete, die in La woont te sturen, tevens stuur George dan een kopietje naar jou. En wat denk je! Pete kent Eva, mijn beste vriendin die een jaartje in Amerika zit vanwege een studentexchangeprogram. Zoiets, maar dan waarschijnlijk met een Klaas, Mark, Steven, Caroline enz. ertussen *LOL* Zelf moet je natuurlijk ook wel weten waar jou bericht ong zit, dus dat het niet strandt bij Slome Steven die er geen zin in heeft. Regels, richtlijnen om dat te voorkomen e.d. komen nog.

- Offline -

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:30

Ja, dat snap ik. De officiele test zegt dat het gemiddeld 6 personen is! Tuurlijk zal de een er waarschijnlijk 20x stappen over doen, de ander misschien 1. En een pechvogel doet er misschien 100 stappen over. Zelf vind ik 6 stappen ook wat weinig, vandaar de vraag of er iemand zin had in een testje Lachen Waaruit een bokt gemiddelde getrokken kan worden.
Doe zelf mee Knipoog, dan weet je hoeveel stappen jij nodig had Haha!

- Offline -


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, AmberG, Capriootje, gillian, heidy_wilco, Hootje, IASCrawler, ImkeTarek, Lipstick, Meert, Milando, Mizora, Momo94, PeerAppel, Poosje81, ryukapple, Ubermetrics, Vaiqua, vevina en 64 bezoekers