Keelontsteking --> Wat te doen?!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Keelontsteking --> Wat te doen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 12:22

Ben vanaf maandag al ziek, alles doet pijn heb hoofdpijn, keelpijn enz.
Tijd geleden heb ik 3 weken keelontsteking gehad (was de 1e keer) en was niet naar de dokter geweeest, aangezien ik het niet zo op dokters heb en dacht dat het vanzelf wel over zou gaan. Toen heb ik het dus 3 weken gehad, en na 2 weken was ik toch maar naar de dokter gegaan omdat het niet meer uit te houden was. Toen bleek dus dat het al een stuk minder erg was en het was aan het genezen, kreeg dus niks mee en moest maar afwachten. Kijk ik vanochtend in de spiegel, witte vlekken achterin m'n keel, opgezette klieren enz! Heb nu dus weer die poedersuiker pijn met slikken, en ben nu niet van plan om er weer 3 weken mee te zitten. Kan vandaag niet meer naar de dokter, want je kan morgen pas weer bellen.. (moet je altijd voor 11 uur doen).
Weten jullie middeltjes die er goed tegen helpen..?! Of de pijn verzacht..?!
Keeltabletten slik ik al 3 dagen, vorige keer hielp ijs wel goed om het te verzachten maar ben niet van plan heel de dag ijs te gaan eten..

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:38

Vervelend hoor, morgen idd maar ff de dokter bellen..en voor die tijd, vooral geen zuivelprodukten eten/drinken, want die maken slijm aan en het slikken nog moeilijker.
Heb je al die Trachitoltabletten? Die helpen wel goed, alleen helaas maar voor eventjes.
Ik had een spoelmiddeltje van de drogist en dat desinfecteerde en verzachte de pijn, weet alleen niet meer hoe het heet, was wel prijzig, maar hielp echt perfect. Beetje gorgelen enje kon er weer een uur of twee tegen aan. Moet je maar eens vragen bij de drogist, spoelmiddel tegen keelpijn/onsteking.
Beterschap.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:41

Gorgelen met zout water (zeezout, bevat jodium Lachen ) helpt ook...het is alleen vreselijk vies.. verder idd ijs eten Haha! en dan het liefst waterijs want roomijs is een melkproduct en is slijmvormend. Je kan ook een voorraad ijsblokjes maken en die nemen, dan werk je tenminste niet de hele dag calorieen naar binnen. Haha! Drinkbouillon drinken is ook fijn en verder...heb je je keelamandelen nog? Thee met citroensap en honing. Ik zou zoals Kimberley al zegt toch ook de dokter even bellen, als het een fikse ontstekibng is dan kan je er met een antibioticakuurtje zo van af zijn.

Moonlover

Berichten: 1547
Geregistreerd: 25-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 12:52

Ja m'n keelamandelen heb ik nog.
Die calorieen komen toch niet binnen, aangezien ik al 2 dagen niet gegeten heb op een broodje na en drink alleen water en thee. Ik ga dalijk dat zout maar is proberen.. Scheve mond

bambi76

Berichten: 2684
Geregistreerd: 09-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 12:53

Zoals hierboven al gezegd is waterijs, of drinken met veel ijsblokjes, zoutwater gorgelen...de bekende dingetjes
Ook een warme sjaal om je nek wil wel eens helpen, maar een kuurtje werkt het beste!
Het is een ellende heb het ook zoooo vaak gehad!
Sterkte!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 13:03

Als je niet gegeten hebt omdat het slikken gewoon niet (makkelijk gaat) dan kan je bij de super wat potjes babyvoeding/appelmoes (laten) halen... je moet immers wel wat energie naar binnen krijgen. Ik had toen ik mijn keelamandelen nog had iedere 2 maanden keelontsteking, toen ik 26 was zijn ze daarom weg gehaald. Sindsdien heb ik eigenlijk geen last meer Lachen . Pak je voor je volgende kop thee even een pot honing er bij? Knipoog

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:03

Hey ik ben ook getroffen door zware keelonsteking. (en ook ik heb er eerst 2 weken mee rondgelopen, want de ene week was het heeel erg heftig, de andere week zakte het weer weg, en nu weer gezellig aanwezig )
Ik probeer veel waterijsjes te eten, maar s'ochtends en s'avonds zijn gewoonweg drama's. Boos! Dan kan ik gewoonweg helemáál niet meer slikken.

Dat met dat zout heb ik nog niet geprobeerd, ben nu net met antibiotica-kuur begonnen dus maar eens kijken of het binnen een paar dagen verminderd.

Beterschap in ieder geval! Lachen

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:20

inderdaad zoals voorgaande al zeiden
geen melkproducten en met zout water gorgelen
honing verzacht de keel! dus of een lepeltje of in de thee

Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:29

thijmsiroop...is nog lekker ook. is een dik goedje wat wel een poosje werkt, iig bij mij.