Hoe achter puk code (gsm) komen ?

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 00:24

Gewoon je oude provider bellen!
Puk is verbonden aan de simkaart en is gewoon na te kijken door je provider.

Normaal gesproken moet je je wel even identificeren en dan krijg je gewoon de pukcode.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:32

puk-2 en pin-2 worden eigenlijk alleen gevraagd als je een dienst probeert in te stellen die niet door het netwerk ondersteund wordt.
Met andere woorden: het werkt gewoon niet.

Je kunt misschien je puk-2 code nog wel krijgen maar je hebt er hoogstwaarschijnlijk niets aan.
Normaal gesproken wordt deze dan ook niet uitgegeven. Zo uit mijn hoofd geloof ik wel dat de code beschikbaar is maar zover ik weet werken de functies erachter gewoon niet.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:58

Jeetje Sorane dat is wel erg lang zeg!
Als ik de pukcode voor iemand opzoek dan is dat een kwestie van nou laten we zeggen 1 minuut??

Als klant zich bij kan identificeren en dat is voor prepaid toch minimaal naw plus geboortedatum en voor abonnementen toch ook wel nummer van id-bewijs, dan krijgt men daarna meteen de pukcode.

Alhoewel ik inderdaad weleens heb gehoord dat er providers zijn waarbij je het originele aankoopbewijs moet opsturen of zo.
Maar ik neem aan dat dat tegenwoordig toch wel afgeschaft is allemaal? Lijkt me knap bewerkelijk als je dat allemaal schriftelijk moet doen.

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:36

Ik werk nu toch al geruime tijd bij orange (destijds dutchtone0 maar de pukcode opvragen is bij ons altijd heel makkelijk geweest.

Maar ik neem aan dat libertel/vodafone inmiddels ook wel makkelijker is geworden hierin. Anders baal je flink als iemand anders even voor de gein jouw pincode probeert te kraken!

kaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 00:23

Maar om de nummers van de ene sim over te zetten op de andere heb je toch geen pukcode nodig?

En unlocken moet altijd gratis zijn of het moet binnen een jaar zijn.
Overigens is de pukcode bij ons (orange) ook gratis maar dat kan inderdaad wel verschillen per provider.

Nou in ieder geval succes ermee dan maar!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie