Birthalarm

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-01 17:09

Sjakiela.. is al uitgeteld, maar nee hoor, nog geen veulen. Nou lig ik hele nachten wakker en kan maar niet in slaap komen van de zenuwen. Als het zo door gaat, ben ik niet eens fit genoeg voor de bokteling. Het vreemde is, haar uiers zijn al wel erg opgezet en 's avonds druppelt ze ook al wat melk, maar nee hoor niets aan het handje. Overdag is het gewoon weer weg. Ze houdt het veulen lekker nog effies voor zichzelf. Afgelopen nacht een birthalarm gebruikt, maar dat is dus geen succes. Die krijgt ze niet weer om. continu gek doen in de stal.. bokken, slaan, gillen, bijten enz. Ik doe het niet weer. De singel is ook niets meer van over.. die heeft ze kapot geschuurd.
Wat nu?

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 17:29

hmmm heel raar hoor van dat alarm. is ze soms geen singel gewend. daar lijkt het wel op. mijn dartmoor had nog nooit eerder een singel opgehad want die is nog niet beleerd en dat ging oook prima. ik snap het niet. Verward tja wat nu?? gewoon afwachten. het komt wanneer het komt. en da toch maar steeds gaan kijken is de enige oplossing. succes

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-01 17:41

Zo'n singel is ze wel gewend. Althans.. overdag. Op stal niet. Alleen met rijden en longeren. Ze is nu al anderhalf jaar onder het zadel

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 18:23

De mensen waar ik werk hebben voor de merrie bij hen die een veuelen krijgt over een maandje een bewakingscamera (gewoon verkrijgbaar bij Gamma) geïnstalleerd, hebben dus het paard op de video naast het bed, kan je alles in de gaten houden, je heoft je bed niet meer uit, geen singel meer....voor nu zal het je niet meer helpen maar misschien voor de volgende?

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 20:04

Charmotte heeft nu ook een birthalarm op, was zaterdag uitgerekend of getelt hoe dat ook heet? vandaag begon ze opeens te trappen naar haar buik, te zwaaien met haar hoofd en de hele tijd rondjes lopen enzo..
dus ik denk; misschien krijgt ze het nu wel, en dan ben ik er nog bij ook!! maar kwam niks... Verdrietig

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-01 21:09

Nou, ik ga 's nachts maar gewoon weer kijken denk ik. Zit niets anders op.