Mais van t land = konijntjes knuppelen????

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Mais van t land = konijntjes knuppelen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 09:42

wat ik gister hoorde Boos!

t was toch al een poedersuiker dus dit kon er ook nog wel bij, we kwamen langs een maisveld(niet gek ook, dr zijn hier alleen maar maisvelden om ons heen) en bjorn zei o ze zijn weer bezig, ik zo ja t mais zal toch van t land moeten he, nee zegt ie, kijk die jongens maar ns
dus ik kijken, wat doen ze dus: konijntjes knuppelen Scheve mond

zodra de maiskneuzer t veld in gaat, gaan de konijnen wegrennen, stond van de week nog in de krant dat n boer vertelde dat de konijntjes altijd optijd wegzijn en nooit onder t apparaat komen,
maargoed de maiskneuzer begint zn werk, dan gaan er aan alle zijkanten van t veld van die boerenjochies staan van zo'n 14/15/16 en die gaan dus de konijntjes die in paniek t veld uitrennen neerknuppelen

gewoon omdat dat leuk is Verward Lips are sealed

ik heb dat nooit geweten, heb me wel al vaker afgevraagd wat zo'n jochies nu langs de kanten van 't veld deden, maargoed dat legde bjorn me dus gister ff uit, weet nu gelijk waarom er in deze tijd van t jaar zoveer dode konijntjes in de bermen liggen naast de maislveden Scheve mond

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:47

Wat vaag. Wat een eikels Boos! .
Ik heb hier nog nooit van gehoord. Misschien kan je de politie bellen als je het ziet. Het zal op z'n minst jachtseizoen moeten zijn om konijnen dood te maken.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:49

ik heb hier ook nog nooit van gehoord. Er staan bij ons wel kinderen te kijken of ze lopen over het veld, maar die zijn op zoek naar afgevallen kolven voor huisdieren oid.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:49

Pfff, wat heb jij een rottijd zeg! En dan óók nog een stel van die kl*tejochies zielige, onschuldige konijntje dood zien knuppelen. Vind dat soort praktijken echt asociaal! Eigenlijk moet we die jongetjes even met een paar knuppels opwachten Schijnheilig Stoom uit je oren ....

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:49

Moet je trouwens ook knap vlot zijn wil je een konijn raken.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 09:50

ja t is dat we gister dus onderweg waren naar de DA met een egr kreupele des in de trailer, anders was ik zeker gestopt en had erzo'n jochie met een knuppel van langs gegeven! als ik het vandaag weer zie(moet 15 km met scooter langs allemaal maisvelden, auto is nogsteeds kapot Scheve mond ) stop ik en leef ik me ff lekker uit op die ventjes, ff al mn frustratie eruit gooien Knipoog

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:09

Hahaha go Renske...
Ik kan hier ook niet tegen hoor
Verschil is alleen dat ik dit verhaal niet kende... Ik zal er ook eens op gaan letten.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:12

Renske20 schreef:
ja t is dat we gister dus onderweg waren naar de DA met een egr kreupele des in de trailer, anders was ik zeker gestopt en had erzo'n jochie met een knuppel van langs gegeven! als ik het vandaag weer zie(moet 15 km met scooter langs allemaal maisvelden, auto is nogsteeds kapot Scheve mond ) stop ik en leef ik me ff lekker uit op die ventjes, ff al mn frustratie eruit gooien Knipoog



had ik ook gedaan !! ...
Kom jij maar eens hier klein irritant kereltje... Ik zal jou eens eventjes neerknuppelen kijken of zij ook zo snel kunnen rennen dan ...

Maar ik vind het sowieso knap hoor als je een konijn kan raken moet je wel erg snel zijn maar goed alleen het idee al dat ze het proberen

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:12

Waar is dat precies? Kom ik ook even meeknuppelen. Die boerenjochies knuppelen bedoel ik dan natuurlijk he? grrrrrrr...

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:17

Wat geeft deze rotjochies het recht om dat te doen?
Dat is toch achterlijk!! Ik kan me hier ook heel boos om maken, zeker... Stoom uit je oren

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:32

Ik denk dat je dan best de dierenbescherming kunt bellen of zo, want dit zal vast niet toegestaan zijn bij de wet.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 10:34

Ik heb het nog nooiut gezien, wat een enorme ...Idd dierenbescherming of politie bellen?

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:43

dat zou ik echt niet moeten zien he Boos! verschrikkelijk...

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:50

Laat ik het dan maar zo zeggen.. Ben ik blij dat ik niet in jouw buurt woon.. Bij ons heb ik het nog nooit gezien en/of gehoord..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:57

Renske20 schreef:
weet nu gelijk waarom er in deze tijd van t jaar zoveer dode konijntjes in de bermen liggen naast de maislveden Scheve mond


Wat raar dat ze ze langs de weg laten liggen, hier gaan ze toch echt de pan in Vingers aflikken

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:06

miepmiep schreef:
Waar is dat precies? Kom ik ook even meeknuppelen. Die boerenjochies knuppelen bedoel ik dan natuurlijk he? grrrrrrr...


inderdaad!! en die jochies zijn volgens mij makkelijker te raken dan die nijntjes *LOL*

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:09

getver.. Bij mn vorige stal op de velden ernaast.. gingen ze ze altijd schieten... heel fijn... paarden werden er ook gek van.. arme beestjes.. Scheve mond

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:46

Wat een walgelijke praktijken

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 15:58

Alinda schreef:
Wat een walgelijke praktijken


Idd, echt ZIEK!!!

Dierenbescherming, kan die er niets aan doen?! Lijkt me niet legaal (dan denk ik aan jacht) en zeker niet diervriendelijk

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:46

Ik vind het heus niet erg als ze er een paar dood knuppelen om ze dan vervolgens in de pan te stoppen Vingers aflikken Maar om nou zomaar die konijntjes dood te knuppelen om ze vervolgens gewoon in de berm te laten liggen, dat gaat me net even tever

mister_myagi

Berichten: 421
Geregistreerd: 20-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:59

Criminelen in spe! Nu konijnen, later bejaarden beroven!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 19:02

ow dus men mag konijnen wel ongehoord doodknuppelen, maar een stok in de kont van een schaap steken mag dan weer niet Verward wat maakt een konijn minder dan het schaap?

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 20:02

Shiloh schreef:
ow dus men mag konijnen wel ongehoord doodknuppelen, maar een stok in de kont van een schaap steken mag dan weer niet Verward wat maakt een konijn minder dan het schaap?


Idd...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:25

Konijntjes doodknuppelen mag ook niet, valt onder stroperij.

schapendoes
Berichten: 557
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 22:25

da's pas echt gemeen!!!! ik loop hier te zwoegen om mijn net geboren konijntjes in leven te houden omdat de moeder en niet naar om kijkt, en daar knuppelen ze gewoon dood. Arme beessies. weten niet wat ze overkomt. ik ben fel tegen afschieten, maar in dit geval zou dat zelfs nog beter zijn, dan hebben ze tenminste geen pijn!!!

dit is echt zo vuil!!!!! Gelukkig heb ik het bij ons in de buurt nog nooit gezien. Als iemand ooit nog ff die jochies te grazen wil nemen, hoor ik 't graag!!!