dikker worden na het stoppen van de pil

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

dikker worden na het stoppen van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-04 22:58

als je met de pil gestopt bent, klopt het dan dat je dikker word?
dit fabeltje of eventueel waarheid heb ik me laten aanpraten en wou eens weten of dat echt zo is!

Ylana

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:12

Ik hoop het niet. Ik ben afgelopen woensdag gestopt met de pil na al die verhalen.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:24

Ik heb het altijd gehoord van andersom. Met pil beginnen = dikker. Dat is overigens ook mijn ervaring.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 23:30

Ik zou ook denken dat het eerder andersom is. Maar je weet natuurlijk nooit hoe een lichaam reageert op een verandering in de hormonenhuishouding. Ieder lichaam is hierin anders.

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 08:57

Dat kan natuurlijk altijd, ieder lichaam reageert er weer anders op. Is dat de reden waarom je twijfelt om ermee te beginnen?

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:01

Beide is niet waar je hoeft sowieso niet dikker te worden van de pil.
Sommige mensen gaan er wel meer door eten door de hormonen

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:09

Je wordt inderdaad niet dikker van de pil. Het is juist door de hormonen dat je stofwisseling gevoeliger kan worden en je dus meer geneigd bent om meer te geen eten en vooral snoepen.
Ik bben nu bijna een jaar geleden gestopt met de pil omwille van medische redenen en mijn lichaam is zelfs iets slanker geworden omdat ik iets reageerde op het pilgebruik door wat meer te gaan eten. Het was niet echt dramatisch maar ik merkte het wel een beetje. Nu is mijn verbranding weer beter heb ik het gevoel en heb ik helemaal geen zin meer om te snoepen.
Maar het zou kunnen dat sommige vrouwen net andersom reageren, het is allemaal een kwestie van hormonen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:50

Roos schreef:
Ik heb het altijd gehoord van andersom. Met pil beginnen = dikker. Dat is overigens ook mijn ervaring.


ja bij mij was dat ook het geval, in de loop van de jaren word dat wel minder, dan word je dik van andere dingen Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 09:54

Ik ben wel dikker geworden, maar omdat de meesten de pil gaan slikken rond hun 16 in een periode dat ze sowieso iets uitdikken, weet ik niet of het door de pubertijd komt of door de pil.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 09:57

hhaahah nee, luister, ik slik nu nog gewoon mn pil en ben er zelf niet dikker van geworden, in oktober gaan we voor een kindje erbij dus zowiezo stop ik er mee, maar na de bevalling had ik graag volledig gestopt met de pil en dit vooral wegens alle verhalen die ik hiero gehoord heb!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:09

isabelle schreef:
hhaahah nee, luister, ik slik nu nog gewoon mn pil en ben er zelf niet dikker van geworden, in oktober gaan we voor een kindje erbij dus zowiezo stop ik er mee, maar na de bevalling had ik graag volledig gestopt met de pil en dit vooral wegens alle verhalen die ik hiero gehoord heb!


welke verhalen dan Verward

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:20

Marliesje schreef:
Ik ben wel dikker geworden, maar omdat de meesten de pil gaan slikken rond hun 16 in een periode dat ze sowieso iets uitdikken, weet ik niet of het door de pubertijd komt of door de pil.


idd. Maar ik ben daarbij in die tijd een héééél stuk gezonder gaan eten dan wat ik voorheen deed Bloos , maar wel binnen 2 jaar tijd ca 25 kg aangekomen Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 12:21

als je zwanger bent Clown

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 13:54

Laura schreef:
als je zwanger bent Clown


Afbeelding
Nou ik wou dus posten dat je er niet dikker van wordt, maar tegen dit argument kan ik niet op... Clown

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:02

Ja bij mij klopt het, ik word 'makkelijker' dik, sinds ik de pil niet meer slik Scheve mond

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 14:04

ik ben momenteel nog niet zwanger, we gaan ervoor maar nog niks Bloos maar ik had het voor achter de zwangerschap he slimpies!!!
ik weet ook nog wel dat ik als ik zwanger ben dikker word!

Arrizina
Berichten: 29
Geregistreerd: 28-09-04
Woonplaats: Amsterdam!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:37

Ik gebruikte eerst 4 jaar de pil. Nu heb ik een andere soort pil omdat de 'standaard' pil te ligt voor mij was. Ik heb geen last gehad met dikker worden. Maar ja ik heb een vervanging voor de pil dus dat kan de rede zijn. Maar volgens mij is het een fabel.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:43

Citaat:
ik ben momenteel nog niet zwanger, we gaan ervoor maar nog niks maar ik had het voor achter de zwangerschap he slimpies!!!
ik weet ook nog wel dat ik als ik zwanger ben dikker word


Bloos! O....okay..

Ik ben na mijn zwangerschappen weer met de pil begonnen, maar wel met een ontevreden gevoel. Ik voelde me niet meer goed beschermd, wetende hoe ongelooflijk snel ik steeds zwanger ben.. En je hoeft maar 1 keer diarree te hebben gehad...Bovendien had ik nog andere klachten zoals veelvuldig migraine.

Mijn huisarts heeft me het Mirena spiraaltje gegeven, en nu hoef ik niet meer na elk griepje in de piepzak te zitten, ons seksleven is veel beter geworden, migraine is significant afgenomen en ik ben niet meer ongesteld...en je komt er trouwens ook niet van aan. Clown

Info: http://www.mirena.nl/html/index.html

SweetTinka

Berichten: 2135
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Hoensbroek/Eindhoven (op kamers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:08

Haagsemeid schreef:
Beide is niet waar je hoeft sowieso niet dikker te worden van de pil.
Sommige mensen gaan er wel meer door eten door de hormonen


Niet te hard roepen dat beide niet waar is... want het kán wel, hoeft niet.

En het is niet vaak dat je meer gaat eten, door de pil houdt je vocht vast, waardoor je aankomt.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 18:28

als je de pil slikt, dan ben je voor 98% veilig. Lachen
tijdens je stopweek ben je ook veilig
Maar vergeet je hem een keertje en je neemt hem wat later op de dag in, dan ben je ook nog veilig . Je vruchtbare periode is dus de eerste 5/6 dagen,na je menstruatie, als je hem NIET neemt Dus zwanger wil worden. Haha!