Meisjes vrijuit na oplichten bank

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Meisjes vrijuit na oplichten bank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 11:29

www.nu.nl schreef:
AMSTERDAM - Twee Marokkaanse meisjes met een vakantiebaantje bij een bank in Utrecht hebben voor duizenden euro's gefraudeerd met de telefoonrekening van hun werkgever. Justitie heeft echter aangegeven dat de meisjes vrijuit gaan omdat justitie geen prioriteit geeft aan dit soort zaken, aldus De Telegraaf.

De twee hadden een baantje als cateringmedewerkster bij de Utrechtse bank. Ze hadden de keuken als een soort belhuis ingericht, van waaruit ze mensen tegen betaling naar Marokko lieten bellen. De telefoonkosten voor de bank liepen zo op tot zo'n zevenduizend euro per week.


De politie wilde aanvankelijk niet eens aangifte opnemen van de bank. De rechtbank oordeelde na protest van de gedupeerde dat het Openbaar Ministerie terecht geen vervolging had ingesteld. Advocaat Bernard Tomlow van de bank is furieus: "Bij te hard rijden wordt je rijbevoegdheid afgenomen, licht je een bank op dan doet het OM niets."


Nou, inderdaad... We leven echt in een land met een achterlijk rechtsysteem... Lips are sealed
Wel slim bedacht, trouwens...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~



Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 11:47

Billy schreef:
De afkomst van de meisjes verbaast me niks.
Belachelijk dat Justitie hier niks mee doet.
Ik ben voor een actief uitzettingsbeleid voor allochtone criminelen. Laat ze maar rotzooi schoppen in hun thuisland.

En als er in het bericht had gestaan dat het Nederlanders waren...
Hadden die dan ook het land uit gemoeten? Scheve mond

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 12:48

miepmiep schreef:
Het feit dat het marokkaanse meisjes zijn, hoeft toch niet slecht te zijn? Ik vind dat daar altijd behoorlijk in overdreven wordt. Als het franse meisjes geweest zijn, had niemand een probleem gehad met de vermelding waar ze vandaan kwamen...

Dan waren de kosten waarschijnlijk ook niet zo hoog geweest... Schijnheilig Haha!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 13:20

jeanie schreef:
En dan lijkt mij een werkstraf wel op zijn plaats laten ze de gevangenis maar vrij houden voor geweldsdelicten.

Wat dacht je van een werkstraf en een geldboete... Scheve mond
Een taakstraf op zich stelt niet zo veel voor, en daar leren ze geen fluit van... Laat ze sowieso al dat geld terug geven, plus een flinke boete er bovenop...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 17:20

gijsenkim schreef:
Ik ga in ieder geval de eerste pagina afdrukken en die bewaar ik in het handschoenenkastje van mijn auto. De eerstvolgende keer dat ik aangehouden wordt, douw ik het de dienstdoende zeer hardwerkende ambtenaar onder de neus, en vraag of hij zijn beroep nou echt leuk vind en of hij nou echt met een voldaan gevoel naar huis gaat aan het einde van zijn dienst


~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Nadir

Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-04 18:59

Malibu schreef:
FF ontopic:

Je legt natuurlijk snel de link dat als er een centrale wordt opgericht om naar marokko te bellen dat die meiden niet uit India komen. Beetje overbodig om dat er bij te vermelden... Knipoog

Weet niet of je het tegen mij hebt... Haha!
Maar ik heb gewoon de tekst van Nu.nl gekopieerd... Ga geen woorden weglaten, omdat anderen zich daar aan zouden storen...

Verder ben ik het volledig met je eens...
Maar het schijnt dat we dat hier niet mogen roepen, dat mensen zich moeten aanpassen... Lips are sealed

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Black_Moon, brennie85, Drico, Flying_Angel, fohadie, Gee, Googlebot, Maanon_, maava, Niobe, Urona447, xJolijn en 168 bezoekers