Londen low budget

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 10:33

Youth hostels kunnen heel prima, en is vaak ook nog eens erg gezellig. Je ontmoet er altijd behoorlijk wat mensen. Je moet alleen niet diepe diepe rust verwachten.

Ikzelf heb wel eens een paar nachtjes gelogeerd in St. Christopher's Inn in Shepherd's Bush en hun vestiging in Camden. Shepherd's Bush vond ikzelf erg handig omdat die recht tegenover een underground station ligt, maar dat is bij Camden ook zo.

Een goede site voor hostels is: http://www.bugeurope.com en dan voornamelijk de reviews lezen. Je bent waarschijnlijk zo een 15 pond per nacht kwijt.

Een dagpas voor de metro kost GBP 5.40 en daarmee mag je ook in de bus. Er zijn ook bus passen die wat goedkoper zijn, maar ik vind de metro zelf makkelijker.

Wat betreft de vlucht, als je die niet al hebt, let er wel op dat bvb Stansted en Gatwick airport best ver uit London liggen en de trein over het algemeen erg duur is. Ikzelf vlieg het liefst op Heathrow, want dan kun je gelijk de metro pakken op je Travelcard.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Europe is our playground


manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:09

Die trein vanaf Luton is ook best kostbaar, dacht ik? 10 pond one way...

Europe is our playground

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 11:16

Tsja, maar dat bedoel ik eigenlijk niet... Easyjet vluchten zijn vaak erg goedkoop, maar als ik het bedrag omreken, de belasting er over heen gooi, de extra creditcardkosten (ik heb een Mastercard) en dan ook nog eens het transport van en naar het vliegveld meereken, is het soms gewoonweg duurder dan als ik gewoon met British Airways of BMI vlieg en ben ik uiteindelijk veel minder tijd kwijt...

Tis altijd even puzzelen...

Europe is our playground


manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 07:57

Trein van Luton brengt je naar London St. Pancras, her noordelijke stations, Victoria is het zuidelijke station...Haha!

London goedkoop? Dat zie ik ook even niet. Nu mischien ietsjes omdat de pond wat gezakt is ten opzichte van de euro, maar het valt nog behoorlijk tegen.

Camden, tsja, het is net het Waterlooplein, maar dan tig keer groter. Laat je niet gek maken, want de Dr. Martens kosten daar net zoveel als hier gewoon in de winkel. Ze hebben wel grote selecties aan goth kleding en bootlegs and t-shirts en een hele hoop andere kleding zijn er ook leuk te krijgen. Er zijn daar ook veel clubs, waar mischien nog wel eens concerten zijn (Underworld, Barfly, Electric Ballroom, etc).

London is erg groot, dus het is over het algemeen wel een goed idee als je zo ongeveer weet wat je wil gaan doen. London Eye is leuk als je geen hoogtevrees hebt, maar een erg kostbaar ritje, en ook de Saatchi gallerie is top, maar met hetzelfde probleem.

Wat betreft Dublin, dat is dus echt typisch Dublin :-P De betere hostels zijn Kinlay House, Avalon House en mischien dan toch Isaac's. Het schijnt dat in Temple Bar nu ook nog een redelijk hostel zit... Ik blijf in Dublin meestal gewoon bij mijn ex-vriendje Knipoog

Overigens was mijn laatste hostel ervaring in Zuid Frankrijk, in een klein plaatsje tussen Nice en Monaco in. Dit was een gigantische villa, die met het terras aan zee lag. 's Ochtends hier ontbijten, en 's avonds kon je ook nog een maaltijd mee eten. Potentieel erg leuk, maar het personeel was een beetje strict en er was een curfew... Was wel een fantastisch mooie villa! Beetje surreal Knipoog

Europe is our playground

manic

Berichten: 6983
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 10:28

Kan beiden, maar van te voren boeken is wel zo handig...

Europe is our playground


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Astrid_Brann, Astridhorse, Bielsje, Bnet, carin0903, Carowl, ChiVet, cissy, Dammie, Enzo_Ollie, Evito_06, Exorcizamus, F_Orumster, Fenders, Ginny135, HarmanyL, Karmandi, Laj1, Lipstick, Liselot, LvA, ManonGrr, Maren, Nalonyda, ogidni, Sannens, savieralover, Siebel, Sita_xx, Sourire, spookyskippy, supervon78, Walkure en 64 bezoekers