het doet zo'n pijn...

Moderators: Polly, Dani, khirshanta, Leo, Shanna, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Tender

het doet zo'n pijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 23:16

nee, ik ben niet van mijn paard gevallen, ik lig voor de zoveelste keer op bed te wachten tot de slaap komt, maar hij komt niet.

Mijn hondje is ziek, erg ziek. Ze wordt komende vrijdag ge-euthenaseerd. en hoewel ik weet dat ik de juiste beslissing neem, doet het zo'n pijn. Terwijl ik dit type stromen de tranen alweer over mijn wangen en het is dat ze nu ind egang ligt, lekker te slpane, anders zou ze nog bij me komen om me te troosten ook. Waar moet ik straks de kracht vandaan halen om haar te troosten? Om haar tot steun te zijn? EN om verder te gaan zonder haar?

Ik weet het niet meer echt niet.

Wie ben ik om over haar leven te beslissen? Om haar te vertellen dat het niet meer kan? Waarom moet dit? Het is niet eerlijk, ik kan het niet, echt niet, maar ik moet...

Ik weet dat het hier over paarden hoort te gaan, maar jullie zijn de enigen waarvan ik weet dat jullie het zullen begrijpen, ik weet van aan aantal mensen dat ze hetzelfde meegemaakt hebben als dat ik nu meemaak, hetzij ook met een hond, hetzij met een paard of een ander dier. Ondanks dat voel ik me heel alleen. Niemand lijkt precies te snappen wat ik voel en wanneer het me overvalt.

Een collega van mij heeft een kindje gekregen, ik ben blij voor haar,. maar iedere keer als ik eraan denk dat zij een nieuw leven erbij heeft gekregen en dat ik een leven moet be-eindigen, dan lopen de tranen weer over m'n wangen....

help me jongens, waar haal ik de kracht vandaan?
hoe moet ik straks verder?

help me alsjeblieft

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 23:34

Ikke:
ik snap wat je bedoelt, maar zo acuut is het niet, er is afgelopen week mogelijk kanker geconstateerd en dan wel een zeer agressieve vorm. Met een kleine kans op het feit dat het geen kanker zou zijn maar een ontsteking. Ze heeft dus een 5-daagse antibioticum-kuur gehad, di morgen ophoudt. Morgenavond moet ik weer ter controle heen, maar ik weet genoeg, er is geen enkele verandering opgetreden. De eerste paar dagen had ze nog pijnstillers erbij gekregen, maar om het effect van de antibioticum te kunnen beoordelen is ze nu zonder pijnstillers, tot morgenavond.

volgens de v-arts was ze nog in zodanig goede conditie dat ik haar nog wel een tijdje op pijnstillers mag houden, maar hoeveel ik haar ook zal missen, daar begin ik niet aan. Het is tijdrekken zonder zin, want het afscheid zal toch pijnlijk zijn en zij heeft er ook niets aan die extra tijd.

Waarom vrijdag: niet meteen allemaal beginnen te gillen, maar dan heb ik een vrije dag. En ik wil niet mijn hond achter laten op de kliniek, spuitje en dag mevrouw tot de volgende keer. Ik wil graag dat ze thuis in mag slapen, maar één en ander vergt gewoon wat tijd en die tijd heb ik door de week niet en kan ik ook niet krijgen. Ik zal dus morgen om pijnstillers vragen en een afspraak maken voor vrijdag, maar het idee om haar vrijdagochtend voor de laatste keer te kunnen uitlaten en voeren is zo raar, het voelt zo machteloos, en dat terwijl ik juist degene ben met alle touwtjes in handen.......

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-02 23:48

dank jullie wel jongens, ik zal de mogelijkheid open houden om haar toch evt morgen nog te laten inslapen, maar ik weet het nog niet, ik weet niet of ik dat kan en of ik haar achter kan laten op die kliniek....

ik zal zo even kijken of P. nog wakker is, dan kan ik daar misschien nog even verder uithuilen...

dank jullie wel, duizend keer dank, ook namens Bijke.......(denk ik tenminste)

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 13:41

lieve allemaal,
zojuist is de beslissing gevallen, ik heb de keus simpelweg tussen vanavond in een steriele kliniek of vrijdag bij ons thuis. IK vond het een moeilijke keus, maar heb toch besloten het thuis te willen laten gebeuren, omdat ik toch heel eigenwijs ben en denk dat dat prettiger is voor zowel Bijke als mijzelf en Peet.

Het vooruitzicht om tot vrijdag met deze last rond te lopen is ondraaglijk, maar dat is dan jammer voor mij. Bijke zal in ieder geval tot die tijd pijnstillers krijgen en ik kan me haar dus achteraf herinneren als een vrolijke blije hond, zonder pijn....

klote dus dat het zo lang duurt, maar ik hoop echt dat dit de goede keus is, of anders in ieder geval goed genoeg...

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 14:30

jongens, ik wil jullie allemaal bedanken vanuit de grond van mijn hart, jullie zijn een enorme steun!

Max bedankt voor je laatste tip, ik zal daar echt aan denken, hoewel dat onbewust denk ik toch al wel gebeurd.

Jasmijn, ik stuur je wel even een mail!

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-02 10:18

allemaal heel erg bedankt!

zojuist zat er weer wat bij de post van een bokker en kreeg ik van een andere bokker weer een lief mailtje, het houdt maar niet op! Lovers

jullie zijn de grootste schatten die er zijn!

Bijke is thuis in mijn armen gestorven, ik heb haar zelf, samen met mijn lieve vriend (tja, ik weet nu maar weer al te duidelijk waarom ik "ja" heb gezegd op zijn aanzoek, zo'n man vind ik nooit weer!) begraven, achter in onze tuin. Op haar graf staan vergeet-mij-nietjes. Ze ligt naast onze slaapkamer, 's morgen lekker zonnetje....

Maar het huis is nog leeg, akelig leeg. Soms denk ik haar ineens op de stoel te zien liggen, of als ik op bed lig denk ik nageltje sop de gang-vloer te horen..
maar dat kan helemaal niet natuurlijk!

Maar er is zo'n leegte in het huis en in je hart...

mezelf kennende denk ik dat ikj snel weer op zoek zal gaan naar een andere hond.

Niet om Bijke te vervangen, want dat is niet mogelijk, maar wel omdat ik gewoon niet kan leven zonder een hondje om me heen, waar moet je heen met je liefde???

Ik houd jullie op de hoogte, maar wil jullie vooral bedanken voor alles, jullie zijn de perfect vrienden, allemaal!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie