moet ik bang zijn tijdens de operatie van mijn poes?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Moet ik bang zijn voor sterlisatie van mijn poes?

Ja
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 1


Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

moet ik bang zijn tijdens de operatie van mijn poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-02 20:33

Mijn poes moet gestreliceerd worden, maar ben een beetje bang, vandaar mijn poll moet ik bang zijn dat er iets mis gaat met mijn poes?
En kan er iets mis gaan en gedraagt ze zich dan anders?



Groetjes Celine

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 20:45

Nee hoor Pouskintje daar hoef je je geen zorgen om te maken. Wij hebben er dit jaar ook weer twee laten steriliseren en dat is allemaal prima afgelopen. Om 8 uur gebracht bij de kliniek en om 5 uur weer opgehaald. Nog wel wat suffig dan maar de volgende dag gaat het al een stuk beter. Na 10 dagen worden ze weer gecontroleerd bij de DA en dan worden de hechtingen eruit gehaald. En je bent dan wel van het gejammer af Haha!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 20:54

Ach, alles zou vast wel goed gaan maar zelf ben ik ook wel altijd een beetje zenuwachtig of alles goed gaat. Je bent altijd weer blij als je je dier weer terug ziet. Lovers

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 21:19

sorry ik dacht aan wat anders bij het lezen van deze topic Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Ik zal me nu netjes gedragen

Nee hoor je hoeft je niet echt zorgen te maken, het zijn routine operaties.
Maar eerlijk is eerlijk er zit natuurlijk altijd een klein risico aanvast. Maar dat is erg klein hoor. Beterschap met je kat.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 22:01

Sorry dit moet ik nog even kwijt. Onze blesje is in februari gesteriliseert maar Sundancer zegt vanavond tegen mij wat doe die bles steeds raar. Wij even kijken en ze loopt te bzzen. Die is dus krols. Raar maar waar Schijnheilig

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 22:10

Cowgirl schreef:
sorry ik dacht aan wat anders bij het lezen van deze topic Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Ik zal me nu netjes gedragen


Foei! Schijnheilig

Mijn Eppo gaat vrijdag onder het mes, dus ja... ik zou ook een beetje in spanning zitten. Zo'n beestje gaat toch onder narcose, dat zou een risico kunnen zijn. Maar echt bang zou ik niet zijn.

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 22:51

Sorry, maar dat was ook het eerste waar ik aan dacht.... Clown
Ja, ja, ja, je weet wat ze zeggen....een dirty mind...... Vingers aflikken

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:02

Nou, ik zou me nergens zorgen over maken als ik jouw was. Mijn kat is gesteralisseerd (of hoe je t ook schrijft) toen ze 1 was en ze loopt nu (4 jaar later) nog steeds vrolijk rond (ze is alleen wel 4 kilo zwaarder geworden....)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132005
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:21

Je hoeft je echt geen zorgen te maken hoor, dat komt allemaal wel goed met poes !
Onze poezen zijn ook gesteriliseerd (de kleine een paar maanden geleden, de andere poes vorige jaar) en hebben er helemaal geen gekke dingen aan overgehouden.
Vaak zijn ze wel erg suf en ziek als ze terugkomen van de dierenarts, het kan toch een flinke wond zijn.
Maak een mooi, rustig plekje voor poes zodat ze lekker uit kan slapen, en zich niet kan bezeren (als ze zo half-half onder narcose zijn, kunnen ze vreemde dingen doen !).
Je hoort weleens dat gesteriliseerde poezen dikker en luier worden, verder heb ik eigenlijk nog nooit gekke verhalen gehoord.
Veel sterkte !!!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:15

Je hoeft je geen zorgen te maken, maar dat doe je toch eigelijk wel! Ukkie is twee weken geleden geopereerd en ik vond het naar. Het blijft toch een operatie en ik vond het alleen al vervelend om haar bij de DA achter te laten.....

Krijg je zo'n kat terug, helemaal suf, piest zichzelf onder en kan niet behoorlijk lopen. Valt om de twee passen op haar neus. Gaat het goed? Gaat de wond niet open? Nee, niet op de trap, straks val je eraf. Spring nou niet op de stoel, stel er gebeurd iets Scheve mond
Maar na een nachtje slapen op een zacht kussentje op de grond was ze eigelijk alweer fit. Ze at alweer en spon (spinde Verward ) alsof het een lieve lust was.
Zorgen om niets gelukkig Lachen

angel
Berichten: 1564
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: ~~*APELDOORN*~~

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:27

Sibold"]
[quote="Cowgirl schreef:
sorry ik dacht aan wat anders bij het lezen van deze topic Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed

Ik zal me nu netjes gedragen


Foei! Schijnheilig
[/quote]

Whahahahahahahahaaa Haha! Haha! Lips are sealed
Mijn kat en poes moeten ook geca en gesteriliseerd worden maar mijn poes is nu eerst zwanger dus meoten nog ff w88.
Hoe duur is het eigelijk want mn ma stelt het elke keer uit omdat ze het duur vind.. Maar als je je kat te lan aan de pil laat (geloof meer dan een jaar) dan kan ze poeskanker krijgen Huilen
Dus ik zit steeds te drammen maar ja nu moeten we weer w88 want omdat we niet wilde dat ze kanker kreeg en dus stopte met de poezenpil maar ook niet genoeg geld hadden voor operatie is ze nu zwanger..
(das ook wel weer leuk Party!! Party!! Party!! Party!! )
Pfffff T schiet ook nikx op.!
XXXangel

Missy

Berichten: 6518
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:40

Je hoeft niet bang te zijn, tis een gewone operatie, al vaak uitgevoerd. Okeej, er zitten risico's aan, dat ontken ik echt niet( Verdrietig )
Maar ik wil je niet extra bang maken, bijna altijd gaat het goed, dus eigenlijk hoef je niet zoveel zorgen te hebben. Denk maar gewoon positief, das het beste denk ik maar zo

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 15:05

Onse poes is ook gesteriliseerd. En loopt nu al weer 7 jaartjes rond. Opzich is het maar een kleine ingreep. Maar de meeste poezen krijgen er wel een beetje een hang buikje van.
En let er op dat ze de eerste paar dagen wel rustig doet, niet op banken laten springen en vooral niet optillen.

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-02 09:04

Hoef ik eigenlijk niet bang te zijn. Een geluk maar er zitten wel nog risico's tussen.


Groetjes

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 11:34

je hoeft neit bang te zijn, er is altijd wel een risico dat het verkeerd kan gaan..

Onze kat is ook gesterriliseerd, ze heeft inderdaad een klein hangbuikje gekregen en is wat dikker geworden...
Wij brachten haar maandags ochtends om 9 uur weg (ze mocht vanaf 12 uur 's nachts niks meer eten!) en 's avonds om 7 uur konden we dr ophalen...
Er werd ons gewaarschuwd dat ze geen eetlust of drinklust kon hebben en alleen maar wou slapen ofso, we konden haar ook beter een paar dagen binnenhouden..
Nou die kat van ons was me toch wat, net alsof er niks was gebeurt, ze sprong op de bank, vrat wat ze kon...
Na 1 dag hadden we dr maar naar buiten gedaan omdat ze alles binnen ging uitproberen (in modder, van de planten, omklauwen, in de kast liggen enzo, om GEK van te worden) Ze vloog toen als een bezetene rond... We waren al bang dat de hechtingen ofzo zouden uitscheuren maar gelukkig niet...

On ze andere kat kon nauwelijks lopen en was suf en sliep erg veel.. Na een paar dagen stond die pas normaal op z'n pootjes, ze at ook niet...
Die heeft nu een hele erge hangbuik (ze is helemaal neit dik, super IEL gebouwd, maar heeft een grappig flubberbuikje Haha! )


Dus het hangt helemaal van jou kat af...

suc6 ermee en maak je maar neit teveel zorgen, 9 van de 10x gaat het goed!


Kus Maaike

[edit]nee maaike de verleden tijd van slapen is niet slap Knipoog [/edit]

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-02 19:33

Mijn kat is heel mager bijna te mager en sprint heel de tijd in de tuin
Kan dit dat ze dan dikker wordt en suffer?



Celine