Betekenis van (paarden)naam zoeken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Betekenis van (paarden)naam zoeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 21:02

Hoi allemaal,
Weten jullie een site waar je de betekenis van een (paarden)naam kan vinden ???
Ik ben erg benieuwd wat de fokker er mee voor had om mijn paard Helion te noemen, maar ben er helaas nog niet achter.......

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:04

Helion... das toch een soort atoomgas... nee een edelgas? (ja ik heb ook nog es opgelet bij scheikunde... alleen omdat die leraar leuk was, en vrijgezel én 19 Haha! ) toch?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-02 21:10

Bedoel je niet Helium ???
Toch nog eens aan dat lekkere ding vragen van scheikunde Haha! Haha!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:17

ja sorry helium ja.... hihi ik zit er al 2 jaar niet meer dus helaas kan het niet meer vragen! nou kzat wel in de buurt.... (altijd positief kijken!) Lachen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:47

www.babylon.com of nl kan je downloaden , is eigenlijk een handig hulpje voor engelse woordne te vertalen maar de kan ook je paardennaam intikken en staat meestal oook de betekenis

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:54

En hier kan je ook heel veel namen met hun betekenis opzoeken:
http://www.kabalarians.com/gkh/your.htm
Daar staat:
Your name of Helion gives you a highly sensitive, idealistic, and intuitive nature. You could be very expressive and creative in the arts, music, or drama. However, there is a lack of practicality and business judgment which could limit your success. You feel and sense much that you do not fully understand, and you can be deeply influenced through the thoughts and feelings of others without realizing just how you are being affected. Others are inclined to take advantage of your generosity and friendliness and then, when there is a lack of reciprocation, you can feel very despondent and disillusioned. Moods are a problem as you can be highly inspired one minute, and the next become quite irritated and annoyed over some ill-timed remark or lack of consideration on the part of someone close to you. You could suffer through nervous breakdowns, as well as disturbed thoughts, poor memory, or disorders in the fluid functions.

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:24

voor de betekenins van de naam van mijn pony hoef ik niet lang na te denken : PROMISS .............belofte , beloofd ......eingelijk schrijf je het zo : Prommise maar ik vond promiss met dubbel s leuker staan haha Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 18:42

Ik weet dat in het oude Grieks "Helios" "Zon" betekend.

Gevonden in een boek van me:
Citaat:
In de kunst wordt Helios als een jongeman voorgesteld die zijn stralen als kroon draagt en een wagen met gevleugelde paarden bestuurd. Iedere dag reist hij van de ene kan van de Oceaan naar de andere en begint zijn tocht vanuit het land van de Ethiopiërs in het Oosten om tenslotte in het land van de Hesperiden in het Westen aan te komen.


Het klinkt alsof je het zonnetje in huis hebt gehaald *LOL*