Relatie met een man/vrouw uit een andere cultuur?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Relatie met een man/vrouw uit een andere cultuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 22:06

Hellow allemaal!

Heb de zoekfunctie gebruikt en heb geen resultaten gekregen dus hier komt die aan!

Na alle verhalen te hebben bekeken over leeftijdsverschil, reisafstanden en seks met t andere geslacht heb ik er ook eentje voor je op het relationele vlak. *LOL*

Wie oh wie heeft of had een relatie met iemand uit een andere cultuur of kent iemand waar dit speelt? Gaat dit goed of waarom is er juist een einde aan gekomen? Ach gut en waarom volgens jullie?

Ik zelf heb 4 jaar een relatie gehad met een turke jongen en dit is stuk gelopen. (Pb voor meer info) Tis inmiddels al lange tijd over, heb alweer 2 jr. een nieuwe vriend Vingers aflikken Cultuur is hoe dan ook de reden geweest dat t uit ging.

Bokkers die dit lezen en hier geen ervaring mee hebben maar er wel een mening hebben gevormd, kunnen natuurlijk ook reageren! SHOOT!

Groetjes! Haha!

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:09

Ik heb zelf geen relatie met iemand uit een andere cultuur.
Maar ik ken wel mensen die dit wel hebben en daar gaat het niet al te best mee.
Zelf begin ik er niet aan, niet omdat ik discrimineer ofzo, maar als je om je heen kijkt werkt het gewoon niet. Het cultuursverschil is vaak te groot daardoor ontstaan ruzies en dan loopt het stuk.
Ik heb liever een vriend uit mijn eigen cultuur, dan begrijp je elkaar tenminste.
Maar iedereen die er anders over denkt, allemaal prima!

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 22:10

Hmmm ben t daarin wel met je eens Wyko.... Ze willen en verwachten gewoon andere dingen van een relatie tussen man en vrouw. Mijn relatie was ook niks, maar ja liefde maakt (steke)blind.....

Off-topic: Mannen uit je eigen cultuur begrijp je tenminste.... Nou zo af en toe heb ik het idee nog steeds dat ze van een andere planeet komen! hahahaahah

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:14

ik had ook een relatie met een man van een andere cultuur... (scheiding is bijna rond), en dat is verdomde moeilijk... kan niet anders zeggen... in het begin valt het niet op, dat de culturen anders zijn, maar naar mate de relatie vordert (lees: samenwonen), merk je het aan verschillende, vaak kleine, dingen dat het niet zo gemakkelijk is als het lijkt

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:16

Mijn man is hier geboren maar zijn ouders komen uit Joegoslaviƫ. Ik krijg alleen de mooie, leuke dingen mee van zijn cultuur en dat bevalt goed. Ben zelfs daar getrouwd.

Combi met een moslim lijkt me lastiger.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:18

Manon 2 schreef:
Mijn man is hier geboren maar zijn ouders komen uit Joegoslaviƫ. Ik krijg alleen de mooie, leuke dingen mee van zijn cultuur en dat bevalt goed. Ben zelfs daar getrouwd.

Combi met een moslim lijkt me lastiger.

dat is het ook...

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 22:19

SmithsGirl schreef:
in het begin valt het niet op, dat de culturen anders zijn, maar naar mate de relatie vordert (lees: samenwonen), merk je het aan verschillende, vaak kleine, dingen dat het niet zo gemakkelijk is als het lijkt


En hoe dieper je erin zit hoe blinder je ook wordt!!! (ik ken het) En zie er dan maar eens weer uit te komen! Wat voor gebeurtenis heeft jou wakkeer geschud dat je zei: tot hier en niet verder :als ik vragen mag?

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 22:19

Manon 2 schreef:
Mijn man is hier geboren maar zijn ouders komen uit Joegoslaviƫ. Ik krijg alleen de mooie, leuke dingen mee van zijn cultuur en dat bevalt goed. Ben zelfs daar getrouwd.

Combi met een moslim lijkt me lastiger.


Is het ook (lees: mijn ex-turk)

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:24

Ik woon samen met mijn baskische vriend, tja er zijn wel cultuurverschillen maar door er met elkaar over te praten ga je elkaar beter begrijpen. Dit heeft wel veel meer werk nodig dan dat je samen dezelfde cultuur hebt, maar dat is ook wel weer leuk. Inderdaad lijkt het me wat moeilijker met de moslims zoals boven benoemd word.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:28

Sharlon, de echte gebeurtenis... dat is iets te persoonlijk... sorry, maar het is een opstapeling van kleine dingetjes geweest die me deed beseffen dat liefde alleen niet genoeg is om een relatie in stand te houden

Sharlon
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-04 22:49

SmithsGirl: Dat is je goed recht. Ik hoop dat alles zich snel (en dan ook vooral definitef) achter de rug zal zijn!

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:28

In mijn ogen is het problemen opzoeken.
Dan doel ik op culturen van "ver weg" en moslims en andere intense godsdiensten.
Ik zie het nl om me heen en hoor er eea over. Niet alles van ver weg is lekker... Tong uitsteken

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 23:40

Mijn vriend is Kaapverdiaans. Ik heb daar nu 2,5 jaar mee. Het gaat supergoed, maar hij heeft ook niet een bepaalde godsdienst ofzo. Hij is niet gelovig dus dat scheelt volgens mij ook weer Lachen

andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 00:57

Mijn vriend is een Hindoestaan, ik heb alweer 4,5 jaar met hem en het gaat nog steeds goed. Zijn ouders vinden het niet erg dat ik nederlandse ben, ze wonen hier al bijna hun hele leven. De ouders doen nog wel dingen voor hun geloof, mijn vriend doet er niet meer aan mee. Hij is er wel mee opgevoed maar zoals hij het zegt: het doet mij niks dat geloof.
Zijn ouders dwingen mij ook tot niks hoor, ze zeggen alleen maar: als onze zoon maar gelukkig is. Als ze weer een ceremonie hebben gehad mag ik altijd mee eten!! HEERLIJK dat eten!!!

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 07:05

Mijn vriend is Schots. Er zijn wel cultuurverschillen, maar die zijn niet onoverkoombaar.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:48

Mijn nicht is getrouwd met een Antilliaan. Een lieve, intelligente man die haar alles geeft wat haar hartje begeert en waarmee ze gelukkig op Bonaire woont.

Als ze in Nederland komt wordt ze nog wel eens stom behandeld: zo`n hoogblonde dame met twee donkere kindjes.... Tsssss!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:32

Branca schreef:
In mijn ogen is het problemen opzoeken.
Dan doel ik op culturen van "ver weg" en moslims en andere intense godsdiensten.
Ik zie het nl om me heen en hoor er eea over. Niet alles van ver weg is lekker... Tong uitsteken

Zoals kleine isra die er slachtoffer van is geworden. Zit nu in een vreemd land tussen akelige mensen (in haar ogen) met doeken voor hun gezicht.....
En zij is slechts een van de velen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:41

Is Isra een bekende?
Ik vind dat altijd van die trieste verhalen....

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:52

Ik heb een relatie van 5 jaar gehad met een Marokkaanse jongen. We hebben een jaar samengewoond, voor het stukliep. De reden dat het stukliep lag bij mij, ik vond mezelf veel te jong voor huisje, boompje, beestje. Ik was bijna 22 toen ik ermee kapte.

Heb niets gemerkt van een cultuurverschil vanuit hem. Wel vanuit zijn vader, die deed alsof ik niet bestond Scheve mond
Zijn moeder vond het wel oke en naar ik begreep heeft zijn vader zijn huidige vriendin uiteindelijk wel geaccepteerd.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:00

Ik heb 2 jaar een relatie gehad met een Portugese man. Je blijft het cultuurverschil altijd wel merken, maar we hebben het altijd heel erg leuk samen gehad!
Ik denk juist doordat je een verschillende achtergrond hebt de relatie al meer 'inspanning' en inleving kost. (ik persoonlijk hou daar wel van)

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:11

Mijn vriend is Zuid-Afrikaans, maar er is niet sprake van een super groot cultuur verschil, bij hem thuis wordt engels gesproken ( Nederlands tegen mij, hoewel ik het engels goed versta daar niet van). Maar ik kan niet zeggen dat ik problemen zou krijgen door cultuur verschil.

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:55

Ik heb zelf een jaar verkering gehad met een Javaanse jongen. Ik was toen 16 en merkte niet veel van de cultuurverschillen.

Mijn schoonzus is getrouwd met een man uit Tunesie. Hij is wel moslim, maar zeg maar op zijn eigen manier. Hij is opgegroeid in Parijs dus dat maakt ook wel een heel verschil. Zijn ouders zijn intussen weer in Tunesie gaan wonen en ook mijn schoonzus en zwager hebben een huis aan zee daar. Heerlijk zo'n vakantieadresje
Er zijn wel verschillen tussen ze, maar ik vind dat ze daar goed mee omgaan. Je moet allebei een beetje water bij de wijn doen. Als een van de twee dat niet van plan is werkt het niet.

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:10

Uums schreef:
Als ze in Nederland komt wordt ze nog wel eens stom behandeld: zo`n hoogblonde dame met twee donkere kindjes.... Tsssss!

Vaak zijn dat wel hele leuke en mooie kinderen om te zien... Lachen
Maar dat even ter zijde...

Ik ken een aantal mensen die relaties hebben gehad met Antillianen... De ene werd na 22 jaar door haar man in de steek gelaten, met als bonus 2 kinderen waarvan 1 zwaar geestelijk gehandicapt.
Hij ging al jaren met verschillende vrouwen vreemd... Scheve mond

Bij de rest is het ook niet goed afgelopen, soms ook met kinderen in het spel.

Of dat nou aan cultuur te wijten is of ook aan andere dingen, dat durf ik niet te zeggen... Alleen als het in het land van herkomst geaccepteerd wordt dat je meerdere vrouwen mag hebben zit je hier toch een beetje verkeerd denk ik... Clown

Maar goed, ik wil ze natuurlijk niet over 1 kam scheren, want dan zeg ik natuurlijk weer iets heel verkeerds... Ik wil niet zeggen dat ze allemaal fout zijn, maar vaak zijn ze wel fout ja... Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:12

mijn ex was half indo maar dat het stuk is gelopen (god zij dank) had geloof ik niets met zijn cultuur te maken... of halve indo's moeten hele vreemde mensen zijn maar dat geloof ik niet.. Tong uitsteken

wendytj4h
Berichten: 312
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 23:13

Ik heb zelf geen ervaring met moslims o.i.d..
Ken ook geen mensen die dat hebben of hebben gehad iedereen die ik ken deelt nl dezelfde mening over buitenlanders en andere culturen.
Behalve mijn broertje Scheve mond die heeft die vind het blijkbaar leuk ofzo Verward
Gelukkig haalt hij het niet in zijn hoofd om ze mee naar huis te nemen!