jaar geleden piercing,nog steeds etteren...oplossi

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

jaar geleden piercing,nog steeds etteren...oplossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-04 22:47

ssing? Verdrietig

Ik word er nu echt moe van,hij blijft maar vervelend,steeds blijft er wat troep uit komen en nog steeds gevoelig 1e keer erger dan andere,vind t nu nit grappig meer worden.

iemand ervaring er mee,wat er op te smeren bv?

heel erg bedankt nathalie OK dan!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 22:49

Eruit halen zeker geen optie? Knipoog Dat zal het probleem waarschijnlijk wel oplossen.
En anders trekzalf, sterilon oid?

promiss

Berichten: 2723
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: ( Zeeuws Vlaanderen )

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:00

mischien omdak blond ben Tong uitsteken
maar wat voor soort piercing bedoel je precies..?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:00

Zeezout al geprobeerd??

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:04

Zwemmen in de zee? (Of idd zeezout oplossen in lauw water) Waterstofperoxide? Betadineshampoo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 23:14

Piercing eruit halen, piecing goed schoonmaken met sterilon. En het 'gat' goed uitwassen met unci cura, betadine zeep o.i.d.
En doe er anders een gaasje over met betadine ( je kan kant en klaar betadine gaas kopen of sofratule, maar dat laatste is volgens mij niet te koop, wete het niet zeker)

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:47

superlenie schreef:
Piercing eruit halen, piecing goed schoonmaken met sterilon. En het 'gat' goed uitwassen met unci cura, betadine zeep o.i.d.
En doe er anders een gaasje over met betadine ( je kan kant en klaar betadine gaas kopen of sofratule, maar dat laatste is volgens mij niet te koop, wete het niet zeker)
Niet om banketstaaf te doen of zo, maar dit had je al een jaar geleden moeten doe, dat ding goed schoon houden. Het klinkt als een navel piercing, (ook omdat veel bokkers of een tong piercing hebben of een navel piercing). Je moet het nu gewoon elke dag wassen, met betadine zeep. Maar ook echt elke dag he. Ik heb al 5 piercings, en maar 1 is een keer ' ontstoken' geworden DOORDAT ik te vroeg was met stoppen met wassen....

Ariebombarie

Berichten: 10924
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: AMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 09:57

bij mij is mn navelpiercing er drie keer uitgegroeid, afgestoten door mijn lijf. dus als je mij vraagt wat je moet doen: eruit halen.

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 10:23

sterilon is erg slecht voor het weefsel, omdat het heel agressief is!
het beste kan je jodium (vloeibare) er 2x daags op druppen, voorzichtig bewegen, er doorheen smeren.

waar heb je je piercing precies?

wat ej ook erbij kan doen is unicura zeep kopen en het daar mee wassen (heb zelf ook meerdere piercings, o.a in mijn lip, dus geloof me, dat kan me toch een partij smerig smaken Tong uitsteken ).
dus onthoud, eerst wassen met unicura, GOED uitspoelen, druppelen met jodium en verder met rust laten.

mocht dat echt niet werken dat is je lichaam hem waarschijnlijk aan het afstoten, kijk het nog een week of 2 aan en anders hup terug naar de piercer en naar laten kijken!
want als het te lang door gaat kan je flinke infecties oplopen!

succes!

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:38

Ik heb hem nu 2,5 jaar, en eerst ging ie bij mij ook een beetje etteren.
Zoutoplossing werkt super goed!
1 glas water met een schep zout en dan koken, beetje af laten koelen en dan met glas op je navel zetten.

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:00

aha, ik begrijp dus dat het je navel is Tong uitsteken
ja die ettert ongeveer een half jaar, maar dit is wel bizar lang.
maar idd, zout water, jodium en unicura werken erg goed!

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:02

Soms kan het ook gewoon allergische reactie op de piercing zijn, het staafje bedoel ik, misschien eentje van ander materiaal?

Spikkel

Berichten: 4030
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:02

Dit lijkt me niet normaal , misschien is het wel ernstig ontstoken Scheve mond. Ga eens naar de piercer voor zijn mening , en natuurlijk goed ontsmetten , en wat er nog gezegd is. Ik heb mijn navelpiercing nu van zo'n 5 maanden en mijn gaatje etc. ziet totaal niet meer rood , ik heb een mooi gat , al zeg ik het zelf Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:15

Kan idd aan het materiaal liggen, mijn navelpiercing deed ook vervelend ik ben terug gegaan naar de piercer en heb een andere van titanium gekregen. Daarna was het probleem in no time over. M'n neuspiercing was lang ontstoken en dat bleek ook aan het materiaal te liggen. Verder moet je het idd goed schoon houden en calendulazalf is ook goed om er na het schoonmaken 2x daags op te doen.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:25

Er uit halen dat ding. Als je lichaam er na een jaar nog niet aan is gewend, zou ik verder geen risico's lopen en dat ding er gewoon uithalen.

Echt mooi zal het ook niet zijn, een etterende piercingwond, dus daar hoef je het ook niet voor te doen.

Dus welke reden om hem te houden blijft er dan nog over??

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:37

Ik zou idd naar de piercer gaan.

Ik had een ringetje en die was wel altijd vrij snel ontstoken.
Ik heb toen een staafje genomen en geen last meer gehad.

Maar ik zou idd de piercer om advies vragen. Betadine mag bijvoorbeeld niet met een gouden piercing en teveel sterilon gaat het ook van ontsteken, omdat je huid wordt aangetast.

De piercer (of de huisarts) heeft hier meer verstand van.

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 13:41

Citaat:
Kan idd aan het materiaal liggen, mijn navelpiercing deed ook vervelend ik ben terug gegaan naar de piercer en heb een andere van titanium gekregen. Daarna was het probleem in no time over
Bij mij precies hetzelfde (en een staafje in plaats van ringetje, dat komt niet zo snel in de verdrukking en blijft niet snel hangen...)

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:17

Skitter schreef:
Niet om banketstaaflig te doen of zo, maar dit had je al een jaar geleden moeten doe, dat ding goed schoon houden. Het klinkt als een navel piercing, (ook omdat veel bokkers of een tong piercing hebben of een navel piercing). Je moet het nu gewoon elke dag wassen, met betadine zeep. Maar ook echt elke dag he. Ik heb al 5 piercings, en maar 1 is een keer ' ontstoken' geworden DOORDAT ik te vroeg was met stoppen met wassen....



dit hoeft niet het geval te zijn skitter.

Ik heb in beiden oren vier gaatjes, nooit iets me egehad. Toen ik mijn navelpiercing kreeg heb ik hem echt superschoongehouden, ben er echt vanaf gebleven en toch ging hij etteren (ongveveer 9 maanden)

bij anderen die ik ken: de meest smerige dingen over die piercing, en niks aan de hand. het kan ook aan je huid liggen, dus schoon wassen vind ik makkelijk gezegd.

de mijne is inmiddels mooi genezen na 1 jaar, en heb hem ook nu pas verwisseld voor een andere.

ik zou gewoon ff langs een piercingzaak gaan en hun ff laten kijken, zij weten het het beste.

Yuri

Berichten: 3190
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:18

overigens kreeg ik een ontsmettend middel voor de eerste 2 weken, daarna mocht ik er niks meer op doen. dus zeker geen betadine etc. heb er nooit last mee gehad, alleen hij bleef af en toe wat van dat witte vocht geven.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 14:57

Ik zou de piercer eens raadplegen en anders je huisarts.
Je kunt lelkijke littekens houden als je te lang met een wond blijft rondlopen. In de tussentijd 2 maal daags wassen met uni cura vloeibare zeep om de wond schoon te houden.
En er niet teveel aan prusten!!

SylvieB
Berichten: 144
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:38

Misschien kan je niet tegen het materiaal waar de piercing van is gemaakt.. Ik zou naar de piercer gaan, die weet wel raad

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 15:40

Piercer heeft der speciale middeltjes voor, voor de rest is unicure, zeezout en betadine al genoemt.

Absoluut GEEN sterilon

jedine
Berichten: 459
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 16:20

misschien kun je een piercing van een ander metaal proberen...Informeer eens bij de piercer. In het begin gebruikte ik altijd zeezout en heb nooit ergens last van gehad.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:08

Mensen die Sterilon van hun piercer meekrijgen.. Zou daar nooit meer terug gaan. Een beetje piercer weet dat Sterilon absoluut NIET goed is voor piercings.. Dus daar niet aan beginnen. ook niet aan jodium.
Gewoon één keer per dag schoonmaken in de douche met Uni Cura (anti-bact. zeep), goed droogdeppen, en that's it. Dan ben je er als het goed is zo vanaf!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 17:10

Ik heb hetzelfde met mijn rechter tepelpiercing gehad, links (en alle andere piercings) geen probleem. Ik ben naar de piercer gegaan, hij heeft er een andere piercing ingedaan en het gaatje doorgespoeld. Sinds die tijd geen problemen meer gehad.