Werken... Stage... Pff zie het even niet zitten.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Werken... Stage... Pff zie het even niet zitten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 00:14

Ja hoor, morgen begint de ellende weer. Het horeca-seizoen begint voor mij. Zal wel stervensdruk zijn op 2e paasdag, nou ja, wordt alweer m'n 4e seizoen dus ik kan het wel aan, ben wel wat gewend, maar heb er nog ff echt geen zin in.
Als ik eenmaal bezig ben heb ik altijd wel naar m'n zin, ken heel veel mensen enzo, altijd wel leuk, maar nu moet ik er nog even niet aan denken.

Ook zo prettig: ik ga stage-lopen, zo'n 40 uur in de week, onbetaald, en aangezien het geld me niet op m'n rug groeit en het geld van vorig seizoen nu zolangzamerhand ook op is ga ik er in de weekenden ook nog bij werken. Als het mooi weer is al gauw zo'n 20 (loodzware...) uren. Dat maakt zo'n 60 uur in 7 dagen, geen weekend..... Plus nog 2 uur reistijd per dag. Plus nog 3 à 4 avonden in de week Gipsy. En dan wil m'n lief natuurlijk ook nog aandacht. Een sociaal leven kan ik verder wel vergeten denk ik.

Bokken kan ik gelukkig op m'n stage doen Schijnheilig Ga onderzoek doen naar forums Tong uitsteken (van patiëntenverenigingen, onderzoek doen naar Bokt zou wel heel erg lachen zijn, maar heeft niet echt een relatie met m'n studie!)

Weet niet hoe ik dat allemaal moet gaan bolwerken de komende 3 maanden! Zie het even echt niet zitten, volgens mij ben ik na 2 weken volledig gesloopt. Nou ja, ik laat het wel over me heen komen, heb er tenslotte zelf voor gekozen om het zo te gaan doen.

Oh ja, ik ben ook nog 3 weken alleen thuis, dus ik mag/moet ook nog gezellig het huishouden gaan doen. Niet dat ik normaal alles door m'n moeder laat doen, verre van dat, maar een beetje verdelen is toch wel prettig.

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 08:28

Klinkt zwaar, het is natuurlijk achteraf gepraat maar misschien had je vantevoren wat kunnen sparen zodat je nu bijv. om het weekend had kunnen werken!
Succes met je stage!

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 09:55

hoi margreet, ook voor mij zou eigenlijk het loodzware horeca seizoen er weer aankomen, alleen verschil voor mij is dat ik in de zomer dan fulltime in de horeca werk na ja meer dan fulltime eigenlijk, en dat betekent meestal 6 of 7 dagen werken in de week met vaak dagen van 12 uur en soms 10 uur als het mee zit, ik heb alleen net een andere baan gekregen met 'normale' uren, ben hier erg blij mee, maar blijf wel een aantal dagen nog horeca werken, gewoon voor de gezellig sfeer.
maar de jaren dat ik zoveel in de horeca werkten, reed ik ook gewoon op m'n paard en probeerde zo veel mogelijk m'n vrienden te zien, ik sliep meestal maar 6 uurtjes per nacht.
ach ja het is zwaar, maar in de zomer met dat zonnetje lekker de hele dag op je hoofd krijg je zoveel meer energie en voor je het weet is het seizoen weer voorbij, het gaat zo vanzelf en ondanks dat ik soms ook op zag om weer naar m'n werk te gaan als ik er eenmaal weer stond had ik er weer heel veel plezier in.
ik moet wel toegeven dat we een hele leuk team hebben, m'n baas is zelf ook nog maar 28 en we hebben eigenlijk alleen maar lol.

maar echt waar het zal allemaal z'n gangetje wel gaan, veel succes iig en geniet gewoon van alle leuke momenten die je hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 09:57

Gewoon even flink doorbijten! Achteraf kan je er om lachen.
Ik heb 5 maanden full-time stage gelopen en er ook bij gewerkt. Ook zo'n 60 uur en het is niet leuk. Het is echt van het enen naar het andere sjezen. je op de manege alweer omkleden voor je volgende werk. Op sommige dagen je paard in weinig tijd doen maar er is een einddatum en daar kan je naar uitkijken! En vriendne zie je alleen maar op het werk en in je dromen Party!! Ik had gelukkig weinig reistijd maar wel 7 dagen per week een Pablo.
Dus succes! Je komt er wel doorheen!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 10:31

Kinta schreef:
het is natuurlijk achteraf gepraat maar misschien had je vantevoren wat kunnen sparen zodat je nu bijv. om het weekend had kunnen werken!


Ehm waarvan? Van m'n studiefinanciering? *LOL*
Ik werk alleen maar in de zomermaanden, van begin april tot begin oktober zeg maar. En in de winter gaat er dus alleen maar geld uit en komt er niets bij. Ik geef echt niet zo belachelijk veel geld uit, maar op een gegeven moment is het toch echt op.
Ik heb wel veel geld op m'n spaarrekening gestort, maar dat heeft een andere bestemming, dat ga ik er nu echt niet afhalen, vind ik zonde.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-02 10:34

anne21 schreef:
alleen verschil voor mij is dat ik in de zomer dan fulltime in de horeca werk na ja meer dan fulltime eigenlijk, en dat betekent meestal 6 of 7 dagen werken in de week met vaak dagen van 12 uur en soms 10 uur als het mee zit


Als de zomervakantie eenmaal begonnen is doe ik dat ook, m'n record is 16 uur, maar dan is m'n stage ook weer voorbij dus dan boeit het niet meer zoveel. Ach ja, het hoort erbij, vindt het ook niet erg,als je lekker bezig bent gaan de dagen snel genoeg. En m'n bankrekening is er blij mee Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 12:21

Margreet"]
[quote="Kinta schreef:
het is natuurlijk achteraf gepraat maar misschien had je vantevoren wat kunnen sparen zodat je nu bijv. om het weekend had kunnen werken!


Ehm waarvan? Van m'n studiefinanciering? *LOL*
Ik werk alleen maar in de zomermaanden, van begin april tot begin oktober zeg maar. En in de winter gaat er dus alleen maar geld uit en komt er niets bij. Ik geef echt niet zo belachelijk veel geld uit, maar op een gegeven moment is het toch echt op.
Ik heb wel veel geld op m'n spaarrekening gestort, maar dat heeft een andere bestemming, dat ga ik er nu echt niet afhalen, vind ik zonde.
[/quote]

ehh nee, als je in de winter geen inkomsten hebt buiten de -superriante *ahum*- studiefinanciering dan kan je niet sparen, nee!
Ik weet uit eigen ervaring dat stage en werken errug zwaar is, zeker in het begin als je stage nog veel energie van je vraagt. Maar goed, sterkte dan maar!
En kun je bij je stage geen stagevergoeding vragen? Nee heb je ...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-02 16:59

Hmmm... Heavy hoor. Hersens op nul, en doorbijten. Voor je het weet is het weer om. Sterkte.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-02 01:23

Veel succes!
Ik moest dan wel niet bij gaan weken tijdens mijn stage (ik had het geluk dat ik wat vergoeding kreeg) maar ik had er wel een stel paarden bij te verzorgen. Dus ik weet wel een beetje wat het inhoud.
Even doorzetten, voor je het weet is het oktober Haha!