Hondenbelasting

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hondenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:43

Ik hoorde net op het nieuws dat de belastingdienst dierenartsen wil gaan verplichten gegeven mbt de hondenbelasting af te staan, om op die manier belasting ontduikers te pakken.

Ik ben het er mee eens dat die mensen gepakt moeten worden, maar waarom via deze weg?
Daar kan ik het niet mee eens zijn. Het is een blijft een arts en je vertrouwd zo'n persoon.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:45

Nou inderdaad, dit gaat wel ver.

Zo ben ik het al totaal niet eens met deze balasting voor bepaalde personen.
Ik ken mensen die een boerderij hebben met drie mechelaars, deze komen het terrein alleen af om naar de DA te gaan, waarom betalen ze dan hondebelasting? dit vind ik onnodig.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:53

Ja maar waar leg je anders de grens? Snap best dat iemand met een boerderij die dieren niet uitlaat zoals een ander in een dorp of stad maar als die niet hoeven te betalen staat iedereen die in of in de buurt van het buitengebied woont bij de gemeente op de stoep + een hele verzameling mensen die zegt hun hond altijd in de bos ofzo uit te laten.. vergeet niet iedereen die netjes een zakje+schepje meeneemt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:55

Inderdaad waar lig je die grens?
Maar moet je dan ook opa, die zijn auto eens per jaar gebruikt om naar de markt te gaan en het karretje de rest van het jaar in zijn garage heeft staan, vrijstellen van de wegenbelasting?

Dat lijkt me heel moeilijk.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:02

Hmm, maar het bos ofzo is geen eigen terrein.
Het is natuurlijk helemaal niet of heel moeilijk na te gaan wie wel of niet zijn hond buiten eigen terrein uitlaat, maar kunnen die mensen dan niet minder betalen?

Lastig probleem, ik betaal trouwens geen hondenbelasting, die mensen komen toch aan de deur vragen of je een hond hebt? ik heb haar nog maar net

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:17

Een vriend van mij heeft 5 Bloos! honden op eigen erf. Als ze daar komen vragen hoeveel honden hij heeft zegt hij al jaren " eentje" terwijl er op dat moment 5 lopen. Hij betaalt al die jaren maar voor 1 hond! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:19

faye schreef:
Een vriend van mij heeft 5 Bloos! honden op eigen erf. Als ze daar komen vragen hoeveel honden hij heeft zegt hij al jaren " eentje" terwijl er op dat moment 5 lopen. Hij betaalt al die jaren maar voor 1 hond! Cool


Dat vind ik dus echt ongeschoft. Sorry dat ik het zeg. Iedereen moet betalen dus ook hij.

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:22

Haha!

In principe moet inderdaad iedereen betalen, maar toch blijf ik het onzin vinden dat je voor honden die niet van het terrein afkomen moet betalen.
Helaas is dit niet te controleren

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:22

Sorane schreef:
Dat vind ik dus echt ongeschoft. Sorry dat ik het zeg. Iedereen moet betalen dus ook hij.



Ja vind ik ook !

We kregen een tijdje geleden de rekening van de gemeente, die hondenbelasting is nog duur !
Dat soort mensen moeten misschien maar eens gepakt worden Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:25

Als die opsporingsambtenaar er 5 ziet lopen en 1 noteert? Ik zou het ook prima vinden! Eigen erf ook nog eens he?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:54

faye schreef:
Een vriend van mij heeft 5 Bloos! honden op eigen erf. Als ze daar komen vragen hoeveel honden hij heeft zegt hij al jaren " eentje" terwijl er op dat moment 5 lopen. Hij betaalt al die jaren maar voor 1 hond! Cool


Sorry vind ik niet kunnen.

Iedereen moet hondenbelasting betalen ook al blijven ze op je eigen erf. Waarom: omdat je nooit kan garanderen dat ze daar altijd blijven je moet toen een keer naar de DA met de honden. Veel mensen laten hun hond even uit voordat ze naar binnen gaan dus buiten hun erf. En daar moeten ze voor betalen.

De lijn is duidelijk iedereen die een hond heeft moet betalen werkelijk aantonen dat je nooit buiten het erf komt is niet te doen. Ik betaal 90 euro per jaar oke best veel geld en we krijgen er weinig voor terug alhoewel we nu wel fijne veilige wandelgebieden krijgen. Trouwens bij meerdere honden betaal je een ander tarief.

Nu alleen nu kattenbelasting gaan heffen en alles sterialiseren.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 11:55

faye schreef:
Als die opsporingsambtenaar er 5 ziet lopen en 1 noteert? Ik zou het ook prima vinden! Eigen erf ook nog eens he?


Mhhh hoeven natuurlijk niet zijn honden te zijn. En ik gok zo dat die agent er wel naar gevraagt heeft en hij een ander antwoordt heeft gegeven. Gebeurt wel vaker.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:05

Wij betalen al jaren niet meer.
Netjes 2 honden opgegeven (inmiddels hebben we er nog maar 1), 1x betaald en nooit meer iets van gehoord.
Dan niet hoor Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:27

Ik ben het al helemaal niet met hondenbelasting eens. OMdat het oneigenlijk is. Het wordt niet gebruikt t.b.v. hondenmensen bijv. in de vorm van overal prullenbakken waar de zakjes poep in kunnen, of een echt fatsoenlijk uitloopterrein voor honden e.d. Het gaat gewoon naar alle middelen toe. Eigenlijk hoort het "alle middelen" te heten en moet iedereen het betalen dan. Dat is veel eerlijker.

HIer waar ik nu woon wordt geen hondenbelasting geheven. Gelukkig. zou overigens voor mij ook erg onterecht zijn: mijn honden lopen rondom mijn huis op eigen terrein. 's avonds gaan we wel met ze wandelen, maar dat is allemaal buiten de bebouwde kom op zandpaden en zo.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:34

Ik betaal wel ,in Leiden gaan ze ook ieder jaar langs de deuren. Hier in de wijk hangen nu prullenbakken met plastick zakken om de poep in te doen.
Heel goed maakt het opruimen een stuk plezieriger OK dan!

In Noordwijkerhout komt een voorstel van groenlinks om paardenbelasting te heffen......Veel paarden lopen langs de weg om naar het strand te komen. Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het ronduit belachelijk,in Katwijk gaan al geluiden om een opruimplicht voor paardenpoep in te voeren.Zie je het al voor je kilometers lopen met een kruiwagen en een schep.......

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:36

Ik vind het ook een belachelijk idee...... er wordt hier dus nooit hondepoep door de gemeente opgeruimd...... maar hondenbelasting moet in onze gemeente wel betaald worden...... ik geloof niet dat veel mensen dat doen...... maar er wordt nooit gecontroleerd....... misschien een beetje te eng met al die waakhonden Verward

Ik vind dat iedereen de ontlasting van zijn of haar huisdier moet opruimen...... dus in het vervolg iedere persoon die met hond en zonder plastic zakje over straat (of in het bos ed.) loopt een mega bekeuring geven. Houd de gemeente toch inkomsten èn de straten worden einderlijk eens een keer schoon.

En voordat iedereen over mij heen valt.... JA ik heb een hond !! en JA ik loop dus altijd met plastic zakjes achter dat beest aan !! Wel zo fris toch?

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:37

bij ons in de gemeente hoeven we geen hondebelasting te betalen Lachen

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:39

Hier hoef je geen hondenbelasting te betalen. Ook in het dorp vlakbij niet... Bij ons is het een jaar of 4 geleden afgeschaft, daarvoor hoefde het in het andere dorp ook al niet... Wel vaag dan???

Sosha

Berichten: 3126
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:39

jeanie schreef:
in Katwijk gaan al geluiden om een opruimplicht voor paardenpoep in te voeren.Zie je het al voor je kilometers lopen met een kruiwagen en een schep.......


Nee, dat zie ik niet gebeuren....... maar het eventjes aan de kant schoppen op een plaats waar niemand er last van heeft, gebeurd ook niet vaak....... en dat is toch niet zo veel moeite.... ff op- en afsteigen Verward Ik kan me de ergernis van niet-paarden bezitters wel indenken hoor.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:40

jeanie schreef:
In Noordwijkerhout komt een voorstel van groenlinks om paardenbelasting te heffen......Veel paarden lopen langs de weg om naar het strand te komen. Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het ronduit belachelijk,in Katwijk gaan al geluiden om een opruimplicht voor paardenpoep in te voeren.Zie je het al voor je kilometers lopen met een kruiwagen en een schep.......

Waarom geen paardenbelasting (als paarden ook alles volpoepen) en wel hondenbelasting? En waarom ook geen kattenbelasting?

Ik vind belasting voor dierenliefhebberij zowiezo ALTIJD belachelijk, en daar ben ik consequent in.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:41

Volgens mij heb je eb en vloed en spoelt de zee het weg,en de vogels vinden het heerlijk Tong uitsteken .
Op het strand het je ook niet aan de kant toch.................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:45

Prisca schreef:
Mhhh hoeven natuurlijk niet zijn honden te zijn. En ik gok zo dat die agent er wel naar gevraagt heeft en hij een ander antwoordt heeft gegeven. Gebeurt wel vaker.


Tuurlijk! Zoals de waard is.... Lips are sealed

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:45

Overigens moet ik wel toegeven dat paardenpoep niet half zo smerig is als honden of mensenpoep, of als kattenpoep. Misschien omdat paarden vegetarier zijn en dus minder hard stinken, en omdat ze een mooie vaste ontlasting hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:45

Desiree schreef:
Waarom geen paardenbelasting (als paarden ook alles volpoepen) en wel hondenbelasting? En waarom ook geen kattenbelasting?

Ik vind belasting voor dierenliefhebberij zowiezo ALTIJD belachelijk, en daar ben ik consequent in.


Waarom schrap je de wegenbelasting dan ook niet meteen?! Er zijn zat mensen die een auto voor hun hobby hebben.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:45

Dat willen ze dus in Eemnes gaan invoeren, paardenbelasting... Als ik het goed begrepen heb willen ze degenen met stallen aanslaan voor de hoeveelheid stallen die zij hebben en het aantal paarden wat zij dus theoretisch kunnen huisvesten. De pensionhouder moet dit dan doorberekenen naar zijn klanten. Het is echter iets anders dan wat men betaald mbt ammoniak ed. Het gaat echt om paardenbelasting. Ik heb dit via via gehoord en in hoeverre mijn info helemaal juist is is mij niet bekend. Mijn paard staat vlak bij eemnes en van daar uit heb ik het vernomen...