Lonsdale kleding verboden in de klas !

Moderators: Dani, Murthul, Amaryllis, Muurp

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:31

Malibu schreef:
Vind ik ook.
Als je het echt wil verbieden, dan moet je ook hoofddoekje verbieden, dat komt voor uit een geloof waar de vrouwen onderdrukt worden... Wat voor de Nederlandse wet weer verboden is...
En als je dat doet, moet je ook weer alle kruizen vanwege christelijk geloof weg halen.
Etc. Etc. Etc.

Zo komt er dus geen eind aan Scheve mond

En als je het nou lekker vindt om in een SS-uniform te lopen... ook maar lekker laten lopen?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:39

ik vind het wel een verschil: kleding welke je racistische inslag aangeeft of kleding uit geloofsovertuiging.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:45

maar waarom zet je hoofddoekjes tegenover lonsdale kleding? Dat slaat toch nergens op? Je kan beter zeggen: geen Lonsdale kleding meer op school: dan ook geen minirokjes meer (das is aanstootgevend) bijvoorbeeld. Maar niet om dat het ene over rasisme gaat, dan hetgene wat het rasisme opwekt ook verbieden, dat kan toch niet?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:52

Zodra neo-nazi's zich in Chanel gaan kleden, zal ik de eerste zijn die zijn kledingkast en toilettas ritueel zal verbranden, met pijn in mijn hart. Maar ik wens niet geassocieerd te worden met dergelijke groeperingen, maar dat is mijn mening.

Wat betreft de provocatie, ja dat is vervelend. Ik kan me niet voorstellen dat vrouwen uit provocatie een hoofddoek dragen, maar als dat wel zo is, is er zeker een tegen van dreiging waardoor degene zich geroepen voelt om dit te doen, denk daar maar eens over na!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:55

Malibu schreef:
Een hoofddoekje staat voor de islam, waar vrouwen onderdrukt worden. Dit vind ik niet beter dan een racist....

Maar ach, ieder z'n eigen mening (dat kan hier gelukkig wel) Haha!

Nee, het hoofddoekje staat niet voor onderdrukking! Verdiep je eerst maar in de godsdiensten voordat je dit soort uitspraken doet. Een goede moslim zal zijn vrouw niet onderdrukken. Even goed als een goed Christen niet naar de ho*ren of vreemd zal gaan. (helaas blijkt in de praktijk dat er maar verdomd weinig goede christenen zijn) Knipoog

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 14:59

Soraya schreef:
Het probleem is dat de "gabbers" van nu [lees: een jaar of 15, no offence voor Feetje natuurlijk] zo ontzettend dom zijn. Ze dragen Lonsdale met de verkeerde gedachte.
Die mensen verpesten het voor de rest. Niet iedere Lonsdale-drager is een rascist gelukkig. Maar die ventjes van een jaar of 15 denken dat ze het zijn. Ze weten niet wat ze zeggen/denken. Daar hebben ze geen verstand van.
En dan loopt het uit op zoiets. Dat mensen het dragen van een kledingmerk gaan verbieden. Ik vind het ronduit triest dat het zover moet komen. Dit geeft een boksmerk een totaal verkeerd beeld. Op de site van Lonsdale staat ook dat ze helemaal geen rascistische bedoelingen hebben [zal het vanavond na het werken opzoeken]

Nu houd ik echt op, want dit word een eindeloze discussie jammergenoeg.

Het verhaal gaat dat Lonsdale door neonazi's wordt gedragen om dat de letter NSSDAP er in voor zouden komen.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 15:09

voor de intresseerden: hier staat de link naar de NSDAP http://www.shoa.de/nationalsozialismus.html

Malibu, excuses als ik je gerieft heb, dat was niet mijn bedoeling. En ja je hebt gelijk, geen enkel geloof heeft wat goeds gebracht in deze wereld. Er komen alleen maar oorlogen van. (maar ook van ongenuanceerde uitspraken)

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:25

Shiloh schreef:
Kan iemand mij vertellen wat er dan mis is met lonsdale kleding.. en wat er mis is met witte veters in kisten?? ik snap het niet helemaal

lees het topic even door

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:25

Anna-Jelly schreef:
1 woord: BELACHELIJK!

wat?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 19:47

lies schreef:
Nederland is een vrij land, maar racisme is bij de wet verboden.
Beetje dubbel, ik kan me wel voorstellen dat de school deze maatregel heeft genomen, maar zinvol is het niet.
De denkwijze van deze hersenlozen verander je toch niet.

OK dan!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 20:05

Zijn ze daar op die school zo gek op boxers dan?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:44

gijsenkim schreef:
O.

Dus als ik vind dat alle allochtonen weg moeten (niet dat ik dat vind hoor!!!) dan ben ik strafbaar........ Ik dacht dat wij in Nederland zoiets hadden als recht van meningsuiting........ Ik kan het natuurlijk helemaal verkeerd hebben hoor Clown

Maar G&K als je alle allochtonen weg wel hebben dan discrimineer je toch? Je wilt iemand niet in je land vanwege zijn huidkleur dan wel geloof, dat is toch discriminatie of ben ik nou gek?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:45

gijsenkim schreef:
O.

Ik dacht dat alleen in Dictaturen gedachtes van bevolkingen voorgeschreven werden???

volgens mij is dit indoctrinatie ?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:46

gijsenkim schreef:
Maar er zit wel een groot verschil in het denken en het doen Haha! Haha! Haha!

Ik woon gelukkig in een land waar ik mag vinden wat ik vind, mag zeggen wat ik wil......... ik mag er alleen niet altijd naar handelen!!

gelukkig niet zeg!
dat zou wat worden.... Knipoog

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:48

maja01 schreef:
Waar komt discriminatie dan uit voort?

even terug lezen, staat beschrijving uit de Van Dale in dit topic.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:50

gijsenkim schreef:
Precies Haha! Haha! Haha! Haha!

En daarom mag je volgens mij best rassist zijn............ als je maar niet discrimineert Haha! Haha! Haha! Haha!, Toegegeven uiteraard dat dit natuurlijk een utopie is.

Uiteraard je mag best een racist zijn, maar helaas is de wens de vader van de gedachten en zal dit nooit en te nimmer niet tot uiting komen. Dus eigenlijk ligt het een naast het ander.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:56

amondi schreef:
Rascisme is dus m.i. zowel negatief als een normale reactie.

Zullen we de holocaust dan ook maar vergeten?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:58

maja01 schreef:
Okee,... duidelijk... maar waarom het okee is om rascist te zijn? dus je mag inderdaad denken... Alle allochtonen eruit.. K u t negers etc. zolang je er maar niet naar handelt?

Zouden jullie het dan ook Okee vinden als een oude pedofiel allerlei sexuele gedachten heeft over kleine kindjes ... zolang hij er maar niet naar handelt...? daar zou dan ook niks mis mee zijn... of zou iedereen het dan ineens ziekelijk vinden...?

sommige hersenspinsels zijn voor mij genoeg voor de doodstraf, en hier haal je er een aan.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 18:59

amondi schreef:
Pardon???????

Ik reageer op je reactie! Als jij racisme een normale reactie vind, kan je van mij een normale reactie verwacht toch?
Laatst bijgewerkt door mobick op 31-08-04 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:00

dat klopt G&K, ik geef slechts mijn mening

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:04

amondi schreef:
Het is niet okee om racist te zijn!! Maar soms kun je erniks aan doen. Je ziet 2 honden zitten en je moet langs 1 van de 2 lopen. Wat kies je, de pitbull of de labrador retriever? (kies aub niet mijn retriever Winston, hij bijt)

hele heldere uiteenzetting, racisme is gewoon een normale reactie.
je moet ook geen hond met een kat kruizen daar krijg je rare beesten van.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:04

gijsenkim schreef:
ben het ook helemaal met je eens, ben het met iedereen eens........ Ik wilde alleen duidelijk maken dat je gedachtes niet kan verbieden, en dat de Nederlandse overheid dit ook niet doet, gelukkig! Haha! Haha! Haha!

hoeraatje voor Balkie!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:06

hai lies, ik dacht al waar blijf je Knipoog

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:08

ik denk dat G&K eerder mijn opmerking beaamde!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:11

gijsenkim schreef:
Zowaar Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

HOOGTEPUNTJE!!!! Haha! Haha!