PC Prive per direct geschrapt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:27

Ach ja.. het is ook niet snel goed he? Weet je ook waarvoor ze dat geld willen gebruiken dat er bespaart wordt?

Den Haag, Het kabinet heeft vandaag de pc-priveregeling met onmiddelijke ingang gestopt. Minister Zalm van Financien heeft dat na afloop van de ministerraad bekend gemaakt. Het kabinet wil de opbrengst van 280 miljoen euro gebruiken om de koopkracht van de minima te repareren.

Natuurlijk is het vervelend als jij er gebruik van wilde gaan maken maar wat is er belangrijker? Dat jij een nieuwe pc voor weinig hebt of dat de minima een beetje fatsoenlijk rond kunnen komen.
Tis maar waar je je prioriteiten legt.. Als er gekort wordt op de minima spreekt iedereen schande, als er een pc-priveregeling geschrapt word is het ook niet goed. Maar er zal toch ergens geld vandaan moeten komen.. liever belastingverhoging dan ofzo?

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:32

Fasel schreef:
Nou Roos, dan ben ik heel benieuwd of mijn moeder het binnekort al beter gaat krijgen. Iets zegt me dat dat absoluut niet het geval is. Weet je wie er wel beter van worden? Ene meneer Balkellende, Zalm en de hele rotzooi.


Tuurlijk we leven in een dictatoriaal land en Balkenende en Zalm sluizen die 280 miljoen gewoon naar een priverekening ergens in verweggistan.. duh.. Get real! Wat worden die daar beter van? Geen rooie rotcent.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:45

Voor 60 euro kun je toch een paar cadeautjes kopen met sinterklaas.. kan heel belangrijk zijn als je kleine kinderen hebt
Tsja wat dat grijze kenteken betreft.. spijtig voor die bedrijven maar misschien dat de kosten te hoog zijn omdat ook veel particulieren met een grijs kenteken rondrijden?
Die subsidie is wel erg raar ja.. hoorde ook van een bedrijf dat vervuilde en maximaal 275.000 aan subsidie kon krijgen als het die activiteiten naar het buitenland verplaatste.. 15 man eruit en baas niet blij want die had die subsidie liever gehad om zijn bedrijf minder vervuilend te maken.. maar ja om het rendabel te houden moest hij wel. Direct wijzigen zo'n regeling!!!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 18:58

Cowgirl schreef:
Ik snap helemaal nergens meer iets van...alles wordt onzs gewoon afgepakt.

Soms krijg ik wel eens het gevoel dat we straks alleen maar werken om ons brood te kopen ons huis te betalen en dan evenueel een auto te kunnen rijden(om dus op het werk te komen) en dat er verder niks meer overblijft voor leuke dingen.

Ik denk dat ik straks maar in Australie blijf...laat de paarden wel overvliegen


Zeg niet dat ik blij ben met de huidige situatie zeker niet! Maar moeten we niet reeel zijn? Zijn we niet verwend? De meeste huizen staan vol goede tv's, stereoinstallaties, computers, allerlei games voor de kinderen, afwasmachines, dvd-spelers. We hebben minimaal 1 auto die we het liefst om de paar jaar inruilen, liefst gaan we minimaal 1 keer per jaar op vakantie, hebben onze hobby's etc etc.
Natuurlijk is dat allemaal van deze tijd en hoort het erbij maar we moeten ons wel afvragen of het allemaal nodig is of dat sommige dingen een jaartje langer meekunnen of dat we een halfjaar wachten tot het niet meer het allernieuwste is maar inmiddels wel een stuk goedkoper.
Sorry we zitten nu eenmaal in een recessie en dan groeien de bomen niet tot in de hemel! Als je dan gewoon verder leeft zoals je gewend was kom je in de problemen.. maar eerlijk gezegd vind ik het nou niet direkt een ramp als een pc-priveregeling of spaarloonregeling wordt afgeschaft.. dat zijn leuke extraatjes maar daar is nu dus schijnbaar geen geld voor.
Liever nog meer bezuinigen op de zorg dan of het onderwijs? Lijk mij veel beroerder!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:04

Ilindra schreef:
Denk dat er zowiezo weinig geld overblijft voor kadootjes.
Zelfs met die 60 euro gaan ze er nog op achteruit, alleen iets minder Scheve mond
Waarom gaat het kabinet er zelf wel fors op vooruit Verward


Nou ja in ieder geval is het voor iemand met een normale baan minder ingrijpend dan voor de minima.

Wat het kabinet betreft is het slecht getimed.. op zich waren die zwaar onderbetaald (vergelijk maar eens met het bedrijfsleven) en was hun salaris al in geen tijden aangepast.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:07

runningkawa schreef:
Toscana
Ik ken toch wel mensen, die nooit op vakantie gaan en net met hun baantje rond kunnen komen en al jaren hetzelfde oude barreltje rondrijden om op het werk te komen.
Dus dat elke minima allemaal luxe heeft is nu ook weer niet zo Lachen

Maar ik ben het wel met je eens, dat er veel heel hard klagen als ze eens een keer wat dichter bij huis op vakantie moeten,


Met die luxe heb ik het niet over de minima maar over de rest van Nederland die bij iedere maatregel die hun raakt meteen op de achterste poten staat. Ik heb bij de sociale dienst gewerkt en daar heb je genoeg met minima te maken om te weten dat het daar de eindjes aan elkaar knopen is (uitgezonderd degenen die ermee frauderen Boos! )

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:10

runningkawa schreef:
tuurlijk, heel geloofwaardig

Wil ze dan ruilen met mijn loon..? Lachen


Wil jij dan de verantwoordelijkheid en al het gezeik aan je kop dat zij hebben? Ga dan snel de politiek in dan kun je bij de eerstvolgende verkiezingen nog op de lijst saan en het zelf beter doen!

Die ministers kunnen in het bedrijfsleven heel wat meer verdienen hoor en dan vaak nog met minder verantwoordelijkheid.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:15

Bij de eerstvolgende verkiezingen sta jij dus op de kieslijs voor een partij?

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 19:16

Leuke nieuwe auto trouwens! Zo slecht gaat het dus nog niet Haha! Haha! Haha!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:23

Ja en PC-prive en spaarloon waren er echt niet voor de minima hoor.. zijn wel regelingen voor mensen die het in ieder geval beter hebben dan dat. Als minima zit je vaak of niet in de positie dat je gebruik kunt maken van zo'n regeling omdat je bijv. in 1 of andere uitkering zit en dus geen werkgever hebt.. afgezien daarvan: waar zou de echte minima ook met pc-prive dat van moeten betalen? Om over sparen maar te zwijgen.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-04 22:52

jeanie schreef:
Wat een ieder met zijn uitkering doet moet hij of zij zelf weten dua kom niet met argumenten plakjes kaas en blikjes fris Boos! Dit gaat helemaal nergens over.


Ben het met je eens dat iemand met een uitkering best plakjes kaas of blikjes fris mogen kopen maar volgens mij werd er bedoeld dat ze dan niet moeten klagen dat ze niet rond kunnen komen. Daar zit dus wel wat in vind ik. Een stuk kaas is veel goedkoper en een fles drinken ook en het smaakt allebei hetzelfde. Gaat er dus om dat het goedkoper kan.. kost alleen beetje meer moeite en misschien eenmalig een kaasschaaf en een glas (of afsluitbare beker voor naar school).
Ik vind friet met wat erbij halen ook makkelijker dan het zelf klaarmaken maar dat is wel goedkoper (zeker omdat wij onze aardappels voor weinig of niks krijgen) en eerlijk gezegd vind ik zelfgemaakt nog lekkerder ook!
Het gaat niet om of je in zo'n situatie zelf mag weten hoe je je geld uitgeeft maar om hoe je zo goed en voordelig mogelijk rond kunt komen.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:04

Fasel schreef:
Nou het spijt me hartelijk maar ik denk niet dat de minima hier ook maar iets van gaan merken. Want de minima zijn niet interessant voor VVD EN CDA!!! Sorry hoor maar die willen alleen maar voor de rijken. Altijd zo gewees ten zal altijd zo blijven.

Als de minima erop vooruit gingen dan zou ik er zelfs nog dagen voor in willen leveren maar dat gebeurd echt niet. Is een droom, een illussie.


Nou ga je 2 partijen over 1 kam scheren. De VVD is op de betere inkomens gericht ja! Wat het CDA betreft ben ik het daar absoluut niet mee eens.
Overigens zijn er ook partijen die zich op de minima richten met hun verkiezingsprogramma's want met hun in de regering wordt alles veel beter voor de lagere inkomens. Jammer alleen dat ze er alijd zo weinig van waarmaken als zij het voor het zeggen hebben...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:09

Citaat:
SuperPepeijn schreef:
ik vind het ook jammer dat het geschrapt is. toch heb ik liever een luxe artikel minder dan een eerste levensbehoefte. wat dat betreft heeft toscana wel gelijk. en laten we wel wezen die pc kan je nog steeds voor het zelfde geld kopen, alleen een met een iets mindere capaciteit


Fasel schreef:
Het gaat ook niet om die pc an sich, het gaat om het principe. Ziekenfonds omhoog. 300 euro las ik net. Nee Toscana dan gaan die 60 euro per jaar meer voro de minima echt helpen


Nu ben ik ook al verantwoordelijk voor wat SuperPepeijn schreef? Verward

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:12

runningkawa schreef:
tuurlijk...

Dus iemand met een boerderij, pensionstal oid, mag ook zoveel verdienen als een minister


Volgens mij heeft die de verantwoordelijkheid over een paar hectare en een stel dieren.. niet over een heel land met bijna 16 miljoen inwoners en alles wat er verder gebeurd..
Ach.. is maar een klein verschilletje natuurlijk... Haha!
Laatst bijgewerkt door toscana op 28-08-04 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:22

Sundancer schreef:
Die top-man van AH verdient pas veel, daar kunnen veel gezinnen van leven......laten ze dat maar eens aanpakken....


Heb ik ook al gezegd.. bij een beetje groot bedrijf verdienen de kopstukken een veelvoud van wat Balkenende, een minister of kamerlid verdiend. Zijn die belangrijker? Hebben ze meer verantwoordelijkheid? Oke ze worden niet uit belastinggeld betaald maar uit je boodschappengeld (AH/Laurus) geld voor aanschaf electrische apperatuur (Philips) hypotheek/lening (ABN-Amro/ING Postbank) of je benzinekosten (Shell) om maar even in Nederland te blijven.
Van mij hoeft iemand in de regering of kamer echt niet helemaal hetzelfde te verdienen het is tenslotte ook een soort van "roeping" om politicus te worden.. maar het mag nog wel enigzins in verhouding staan.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 17:32

Sorane schreef:
Leuk hoor dat afschaffen. Maar gelukkig hebben de heren en dames ministers genoeg poen.

En die minima. Laat ze lekker gaan werken. Wij werken ook allemaal hard voor ons geld en nu moeten wel WEER gaan inleveren voor een stelletje wat niet wil werken? Nou sorry het wordt steeds belachelijker in dit land.
Je moet hier OF heel rijk zijn OF je moet gewoon lekker een steuntrekker worden gillend dat je geen geld hebt terwijl je snel je dure spul, gekocht van zwart geld verstopt.
Het is te bizar voor woorden.


Over naief gesproken..
Iedereen die dus onder de minima valt heeft een uitkering volgens jou.
Tevens constateer jij achteloos dat iedereen die wat voor uitkering dan ook heeft daar dus zelf voor gekozen heeft.

Volgens mij kiezen degenen die in de WAO zitten echt niet daarvoor (rotte appels zitten aan iedere boom).
Volgens mij loopt ook echt niet iedereen voor zijn lol in de bijstand (tuurlijk word er ook gefraudeerd).
Volgens mij zijn er zat ouderen met alleen AOW en een heel klein pensioentje die het niet breed hebben.
Maar ja zolang jij niet verder kijkt dan je neus lang is en geen schop onder je kont krijgt of ernstig ziek wordt en nog geen 70 ofzo bent met een pensioen gat dan zul jij daar niks van merken met je oogkleppen op.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:35

Rainie schreef:
Ik hoorde op het nieuws dat de 'definitieve beslissing' gemaakt zou worden in oktober ofzo (of ik haalde het door elkaar...) Durf te wedden dat de verkoopcijfers van het PC prive project binnen een paar uur zo omhoogschoten dat ze het per direct hebben afgeschaft. Voor de rest maak ik me wel zorgen voor volgend jaar, als ik ook een student wordt. Hoe zit het inmiddels met de OV? Die zou toch ook worden afgeschafd. En studies moet je binnen 5 jaar afronden, terwijl de meesten over een studie gemiddeld 5.3 jaar doen. Na die 5 jaar zullen de kosten flink oplopen. Nou ik kan haast niet wachten Scheve mond Ik weet niet eens wat ik moet gaan doen, en als ik dan midden in een studie van gedachten verander kost me dat klauwen met geld.


Ja en studenten die 2 of 3 keer van studie veranderen en dan uiteindelijk misschien nog niet eens afstuderen maar er mee kappen kosten de samenleving handen vol geld.. dat is de andere kant van het verhaal! Slim

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:37

Fasel schreef:
Nou Rainie dat is het dus. Het gaat niet zozeer om die pc maar om het feit dat simpelweg alles mensen ontnomen wordt. Ziekenfonds omhoog, sparen niet meer mogelijk, let maar op, nog even en we kunnen onze hypotheek niet meer aftrekken van de belasting. Zorg wordt almaar slechter, onderwijs wordt er niet beter op. Nog even en we leven in een land met twee soorten mensen. De mensen die rijk zijn en onderwijs kunnen betalen en zorg. En de mensen die arm zijn, zorg niet kunnen betalen, daardoor verwaarloosd raken (gebeurd nu al nu mensen de thuiszorg niet meer betalen kunnen) en onderwijs niet kunnen betalen, daardoor onderaan de ladder komen te staan. Nog evne en het is behoorlijk uitzichtloos allemaal. En dat hebben we dan te danken aan een Harry Potterfiguur op een ministerstoel.


En dat is allemaal het werk van 1 man he Fasel?
Sure... get real! Hoe kortzichtig kun je zijn?

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:41

jeanie schreef:
Maar gelukkig wil Nederland weer eens de O.S. organiseren en dat kost niet zoveel Knipoog


Al nagedacht wat dat aan werkgelegenheid opleverd en aan inkomsten voor het bedrijfsleven? En als afgelopen is houden we mooie sportaccomodaties, verbeterde infrastructuur en een nieuwe woonwijk (olympisch dorp) over.
Kost wat maar is echt niet alleen maar weggegooid geld.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:54

Zeg toch ook niet dat het niets kost? Zeg alleen dat het ook niet allemaal weggegooid geld is.. Hoeveel werk levert het niet op voor enkele jaren.. dat scheelt weer de nodige werklozen.. dus dat besparen we dan weer op de uitkeringen. Bovendien verdien je met werken meer dan je met een uitkering vangt dus die mensen hebben meer te besteden en gaan meer belasting betalen. Meer te besteden stimuleert de economie en meer belasting is meer inkomsten voor de overheid...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:58

Tsja slechte begroting he? Waren van iets van 5 miljoen uitgegaan.. blijkt dat het er zo'n 10 kost.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 23:59

Weet je ook wie die begrotingen hebben gemaakt?!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:08

jeanie schreef:
Ho ho, Toscane kwam jij niet met het argument in de oppositie is het makkelijk kritiek leveren?
Dit is dan ook een inkoppertje hoor.


Mwa t was meer voordat er weer een paar zijn die dat voor het gemak ook maar op Balkenende cs afschuiven..
Verder heb ik er geen kritiek op hoor.. dat soort begrotingen vallen voor zover ik me kan herinneren altijd hoger uit Scheve mond ben daar al lang aan gewend

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:13

Hmm.. daar zit wat in maar dan maken we maar eerst een begroting en dan verdubbelen we het. Denk echt dat er heel veel inkomsten tegenover staan waar we zo nie 1,2,3, bij stil staan.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 00:29

Nee ga er zeker niet heen en ja ben wel lid van een vakbond. Weet niet of je dit bericht zelf hebt overgetypt maar zoniet dan mogen ze wel eens de schrijffouten eruit halen voor ze zo'n oproep doen. Lijkt mij heel logisch dat iemand die CHRONISCH ZOEK is kan fluiten naar een uitkering Haha! Haha! Haha!

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Annika__ en 160 bezoekers