Posterbuddies-probleempje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Posterbuddies-probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-04 13:45

Je kent ze wel, die kauwgom-look-a-like dingen om posters ed mee tegen de muur te hangen, zonder dat het behang beschadigd wordt of de verf er mee afkomt wanneer je ze weer van de muur haalt.

Nu heb ik een probleempje. Ik heb witte muren (geverfd) en overal waar ik zo'n buddy van de muur haal, blijft er een soort vetvlek over. Ik weet niet of het echt een vetvlek is, maar beter dan dat kan ik het niet omschrijven.

Iemand enig idee hoe ik die vlekken weg kan krijgen, liefst zonder de verf te beschadigen?

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:49

met ontvetter voor in de keuken misschien? eerst even proberen op een klein stukje dat bijna niet zichtbaar is voor het resultaat....

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 13:59

Mhhh vet in papier gaat niet meer weg, dat is erin getrokken vrees ik voor je...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:00

Ik vrees idd dat er weinig aan te doen valt, zoals Laura al zegt.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:23

Denk dat er niks anders op zit dan om je muren weer eens te schilderen Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 14:59

Ik had van die kauwgumpjes op mijn gestuucte muur gedaan toen eraf gehaald gevolg gaatjes in de muur. Wat een rotspul zeg. Zou proberen of je het er met een vochtige doek af kan halen maar denk dat je verf dan meekomt als het op waterbasis is.

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 15:13

die 'vetvlekachtige dingen' had ik ook, en die gaan er idd niet meer af! Maar gelukkig moesten wij onze muren toch schilderen en behangen! Tong uitsteken

nu zijn het mijn Poster Enemies, de rotdingen!

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-04 13:19

Het is dus geen behangpapier, maar gewoon wit geverfd.
Op een plaats is inderdaad een beetje stuckwerk meegekomen, maar dat was omdat ik nogal onvoorzichtig was met het weghalen, bij de andere is dat dus niet meer gebeurd.
Opnieuw verven, verdorie da's wel minder Scheve mond Ik moet namelijk gewoon een heel aantal posters op een andere plaats hangen omdat de inrichting wat veranderd is, maar veel van die vlekken kan je wel nog zien en het is echt geen zicht Boos!
En ik kan mn kasten niet verslepen

Dan zullen ze inderdaad moeten blijven, en moet ik stomweg schilderen als ik er uit ga, handig voor de volgende. (Ben zelf in die kamer ingetrokken terwijl er super strepen op de muur zaten, waar nu een reuzegrote poster voor hangt. Maar moet dus wel schilderen van de huisbaas als ik er wegga Boos! )