Sporten... wie? en Wat? (streetdance?)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Sporten... wie? en Wat? (streetdance?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-02 18:18

Ik wil mezelf actief gaan maken... tenminste proberen.....
Ikwil een sport gaan doen..... maar geen balsport omdat ik niet zo met een bal overweg kan. Paardrijden doe ik al maar ik moet mijn conditie gaan veranderen dus wie heeft er ideeen, adviezen, tips...???

Ik zat al te denken aan Tae-Bo... en aerobics en zelfverdediging tegelijk
of... Streetdance.... gewoon lekker dansen.

Wat doen jullie en hoe bevalt het jullie, heeft iemand enig idee wat de kosten zijn van zulk soort sporten? Of weet iemand wat anders wat ook hee lleuk is en goed voor de conditie?
Lachen
Laatst bijgewerkt door Mar2lin op 20-03-02 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:05

Fitnessen, lekker afwisselend en goed voor je body.
Ik zal eens kijken wat het kost. Ik ben er een tijd mee gestopt maar ik zit er toch weer over na te denken om weer te beginnen. Fietsen is ook heel goed om te doen als je paardrijdt. Bij paardrijden train je over het algemeen al je spieren behalve die van je bovenbenen. Verder is het natuurlijk erg goed voor je conditie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:31

Hardlopen, kun je overal doen, je hebt er alleen een paar goede schoenen voor nodig en het is gratis.
Ook ben ik gek van roeifietsen, heb er zelf een Haha!
Zie voor meer info www.rowingbike.com
Nadeel is dat er maar een roeifietsbouwer is in Nederland nl in Middelburg en ze zijn helaas nogal prijzig.
Het is echter wel een perfecte traning, je traint echt je hele lichaam, benen , armen, buik en rug.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:32

Fietsen met je Pony Cool
Mijn nieuwe manier om conditie te krijgen voor mij EN Pinky Lachen

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 19:57

Nu ben ik even gestopr, maar ik deed veel aan hardlopen, inderdaad gratis maar veel mensen schijnen het saai te vinden. Ik vond het heerlijk, je kan alles zelf bepalen en hebt geen verplichtingen. Je moet jezelf wel goed kunnen motiveren, maar het is echt super voor je conditie. Verder doe ik aan tennis, erg leuk en intensief. Ik had ook nooit balgevoel, maar dit is echt anders en daarbij veel leuker dan balsporten als basketbal. Verder doe ik ook aan hockey, ook heel leuk en ook niet zo'n standaard balsport. Sporten genoeg!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 22:52

Ik hockey fanatiek,... maarja dat is een balsport!
verder veel fietsen! (fiets zo'n 20 km per dag)
en tja, veeeeeeeeel paardrijden!

Dian
Berichten: 594
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-02 23:52

ik doe er eigenlijk heel veel bij

ik zwem wedstrijden dus ook zo`n 4 à 5 uur trainen in de week

mountainbiken

skeeleren

en natuurlijk paardrijden!!!

heb eigenlijk best wel een druk leventje!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:10

Hmm, ik zie paardrijden toch wel als een volwaardige sport ...ik rijd al jaren en nu ook twee per dag en heb nog regelmatig spierpijn hoor Haha! Vooral na een intensieve les...pfoe!
Ik fiets wel naar het station (7 km of zo) een paar keer per week en in het weekend mest ik stallen uit (m'n bijbaantje) dat vind ik nuttiger dan fitness oid.....het enige dat ik wil gaan doen (als ik volgende week van de tentamens af ben) is buikspieroefeningen (vergezeld van véél minder chocola eten)......

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:35

Ik ben het eens met Rieja...ga eens op een moeilijk paard zitten, dat vergt heel veel energie, en je bouwt je conditie er mee op Lachen
Maar aan de andere kant ook weer niet. Ik ben al moe als ik 100 meter gerend heb, terwijl ik makkelijk een trektocht van een paar dagen te paard zou kunnen maken.

Ik ben verder heel lui, ik heb een scooter, ik laat me door de bak heen rijden, mijn ouders brengen me naar de manege (nee echt, ze willen echt komen kijken! *LOL* )...verder doe ik wel altijd intensief mee met gym, maar das ook maar een uurtje in de week (gelukkig...)

Mijn advies is inderdaad hardlopen...steeds iets langer...begin met 10 minuten en bouw het elke week met 5 minuutjes op.

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-02 00:51

Hardlopen klinkt iig perfect: gratis en iedereen kan het Haha!
Maarja, ik heb ook weleens plannen in die richting gehad maar dan moet je het nog uitvoeren. Scheve mond Da's moeilijker!
Ik heb morgen wel weer spierpijn van het rijden (en het was nog niet eens een moeilijk paard Lachen )
Trouwens, XoNO, mijn ouders zijn ook errug vaak taxi.....