Zeske heeft een veulentje.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-01 22:47

Ik heb echt altijd pech.....
Gisteravond moesten de boer en de boerin weg.
Janneke is nogal gekneusd door een val van een paard dus nam ik de boerderij over.
Zeske was een tikkie onrustig en aan het kegelen dus het veulen zou vast niet lang op zich laten wachten.
Ik heb de hele avond opgepast, Nadat de kippen op stok waren alles was gevoerd enzo weer wezen kijken maar Zeske was heel rustig niets meer dat op een naderend veulen leek.
Goed het was 9 uur de boerin kwam terug om 10 uur.
dus ik ben naar huis gegaan. De boerin kwam thuis en toen was Zeske weer onrustig.
Omdat de boer nog niet thuis was en ze mij niet weer wou lastig vallen ivm vals alarm heeft ze Janneke gebeld en jawel om half 11 was Janneke er en ze heeft het veulen zacht aan z'n voorbenen de wereld in mogen helpen aaarggggg was ik maar een uurtje langer gebleven....

Nouja het veulen is een tikkie zwak staat nu nog steed niet echt van harte op z'n lange stelten maar drinkt goed.
Het is inderdaad een hengstveulen geworden. Normaal draagt Zeske (bij 3 merrie veulens) altijd 10 mnd nu voor het eerst 11 mnd en 6 dagen en haar eerste hengst veulen hij is muisgrijs met zwarte neus en is dus later zwart met een kolletje en een wit achtervoetje.
Ik ben al helemaal verliefd hij is wbt uiterlijk perfect.
Ik heb natuurlijk meteen gefilmd helaas was het al te schemer voor foto's dus die maak ik een andere keer:)
Nog 2 te gaan heerlijk die veulens

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 22:50

Jammer dat je er niet bij was Verdrietig Wel super leuk dat er weer een lief veulentje is!! Pling

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 23:02

gaaaaf, nu maar hopen dattie goed aansterkt de komende tijd!
vandaag heb ik leo en de rest alvast naar voren gehaald ( de schrale wei), omdat de grote toch wel groen werd en vooral Roy en leo daar best gevoelig voor zijn.
Nu laat ik ze een uutje of 2 per dag daar, en de rest voorin, ook mnet het oog op de veulentijd (nog 4 weken..gaat opschieten Lachen )
Dan hoef ik s nachts niet zo'n eind 't land in in het pikkedonker!
Hoe heet t veulen..?
Wie zijn de vaders van de hengstjes eigenlijk?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-01 23:05

van de ene is de vader Onno en van dit veulen is de vader onze eigen (goedgekeurde) hengst Alderick nog 4 weekjes jeetje tijd gaat hard.......

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 23:05

Oh wat lief zonde dat je net weg maarja weer een kleine erbij

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 23:08

he balen zeg.

Maar ja zoiets kun je natuurlijk altijd hebben. je hebt in ieder geval weer een veulentje gezien en dat is ook weer leuk

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 23:14

oeps, zegt me niet zoveel.. heb je er ergens foto's van staan..?
En van de moeders?
ehh.. heb jij geen gelderse site oid, of heb ik iets gemist( again *LOL* )?
leuk hoor, die veuelns, vooral als ze met een paar leuk buiten kunnen spelen!
'mijn' toekomstig veulen ( ga er toch stiekem een beetje vanuit dat t gezond en wel is)zal een zware jeugd krijgen haha: Roy is erg streng en vooral naar jonge paardjes, leorna is ook niet echt zo'n speelse spring-in-t veld in de wei ( eten..)en haar halfzusje die er soms staat is ook al 6 inmiddels..
Ik wil er wel voor waken ( hoe moeilijk ook) dat ik niet al te veel 'tut' met t veulen, en dat ik wel consequent en duidelijk ben
(ja/nee), want leorna is echt half mens, en da's nie altijd even leuk, prettig en handig..
verder is t een schat hoor, maar dat vindt ze van zichzelf ook wel ( te..) *LOL*
ja, time flies, gaat nu wel hard opeens en heb zelf nog genoeg te doen voor die tijd ( afleiding..)

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 23:15

ehh. ik bedoel natuurlijk groninger ipv gelders..
foutje bedankt.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-01 07:50


Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 08:12

he wat leuk gefeliciteerd. en geef zeske maar een knuffel van dat meisje dat ooit eens op haar gereden heeft.
_________________
I'm so heppie
it's a heppie dee

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marjolein op 2001-04-28 08:12 ]</font>

kenzolover

Berichten: 228
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: POORTUGAAL!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 08:20

GEFELICITEERD en nu MOET ie aansterken!!!

Party!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 08:45

OOOw wat gaaf joh!!!
Gefeliciteerd!

J aik had hezelfde toen Olga een veulen kreeg. Ze belden me op dat ik snel moest komen, maar ik zat in Amsterdam... grrrr

Krijgt Floor dit jaar nog een veulen, of heeft ze er al 1?

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 08:55

Hartstikke leuk weer zeg! Jammer dat je net weg was... Volgende keer willen we foto's zien *LOL* *LOL*

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 09:11

Dat zul je altijd zien. Jij weg, paard bevalt. Was bij mij ook zo. Iedere keer kijken en ikke even naar de wc. daarlag het veulen. Stom hoor. Lachen
Hopen dat ik dit jaar meer geluk heb. Naja, heb het 1x mogen beleven, dat was van Lanos.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 09:43

Van Alderik, dus het moet met een A beginnen?

Gaaf joh, weer zo'n klein hummel erbij! Op de Zilfia's Hoeve staan nu ook allemaal merries met veulens op stal. Ik vind ze zo lief, bijna niet voor te stellen dat ze over een tijdje net zo groot zullen zijn als hun mama! Lachen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 10:00

aaahhh wat cool....gefeliciteerd!!!Hopen dat het veulen snel sterk wordt...heb je al een naam? en en...krijgen we nu boktbroodjes met muisjes ? (alweer Party!! ) Dat vind ik wel een goed idee, elke keer als er een veulen geboren wordt krijgen wij allemaal boktbroodjes met muisjes Tong uitsteken Vingers aflikken Tong uitsteken Vingers aflikken .
Jummie,

Groetjes Ymke

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 10:52

Gaaf!! gefeliciteerd!!! Party!! Party!! Jammer dat je net weg was Frusty Maarja misschien de volgende keer!

Nu nog een naampje:

Arie
Aron
Anton
Abba
Abeltje
Abraham
Alfred
Alex
Alexander
Allard
Amor

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 12:06

gefeliciteerd!! koel!! wel jammer dat je er niet bij was, maarja.. hij is d'r!!!!!!! Lovers Kwijl

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 12:08

Ja, gefeliciteerd Kim

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 12:27

Oh Kim wat gaaaaaaaaaaaaf!!! En Zeske is zo'n schat!!! Ik vind haar zo'n lief koppie hebben... Als naam voor het veulen, als het met een a moet beginnen, dacht ik meteen aan Alexander, Alex dus. Omdat de andere namen zoals Lodewijk, Charlotte, etc. ook veel in koningshuizen voorkomen. Jahaaa koning Lodewijk heeft ook bestaan! Lijkt me echt wel wat. Het wordt vast een adelijk veulen Party!! . Veel plezier ermee en geef Zeske een knuffel Lovers van me!
Liefs, Dorine.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 12:49

Ja ik vind Alex ook een super leuke naam en klinkt nog chique ook!!!! Party!!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-01 18:17

Ik vind alex ook erg leuk maar het is Andries geworden (niet echt mijn smaak maar ach)
Hij is zo leuk echt een knuffel hij is al bij mij op schoot komen liggen het schattie.

Oja gerdien Floor krijgt in Juni d'r veulentje en dan Jane nog dus nee Ymke geen boktbroodjes met muisjes wat dat kost me elke keer klauwen met geld

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 18:20

aha.. ik vind Andries ook niet zo'n super naam.. Cool maarja niet mijn veulen he Lachen gaat er nog wel één Alex heten? Party!!

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 18:21

Party!! Gefeliciteerd Party!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 18:22

Adries klinkt niet echt vind ik maar ja zolang hij maar lief is tog?