Vraagje voor de dames hier

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 09:54

als zijn er niet veel heren Knipoog Heeft een van jullie misschien ervaring met die nieuwe pil; Yasmin heet het geloof ik? Reclame zei dat je er niet van aankwam, geen nare bijwerkingen en ook nog eens goed voor haar en huid.. toen dacht ik Kwijl die wil ik wel. Heb nu microgynon, heb ik geen problemen mee hoor maar ben gewoon erg benieuwd naar die nieuwe.


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 11:01

Yasmin, een nieuwe pil zonder bijwerkingen.


Schering introduceert een nieuwe pil in ons land. Volgens de fabrikant is Yasmin "revolutionair", want het is "de eerste pil die het lichaamsgewicht gelijk houdt".

De anticonceptiepil is het meest gebruikte voorbehoedsmiddel. Toch hebben nog veel vrouwen schrik voor bepaalde onaangename nevenwerkingen. De pil zou immers voor hoofdpijn kunnen zorgen en de zin om te vrijen doen verminderen. Maar de meest gehoorde klacht is de mogelijke gewichtstoename. Uit een onderzoek van Schering blijkt dat 40 procent van de vrouwen erover klaagt dat de pil hen zwaarder maakt.
En daarom heeft Schering dus de nieuwe pil Yasmin ontwikkeld. Yasmin combineert betrouwbaarheid met een sterke vermindering van de ongemakken. Bovendien zou de pil een gunstig effect hebben op de huid en het haar, en stemmingswisselingen milderen. Maar omdat het gewicht blijkbaar de grootste bekommernis is, is dit het belangrijkste verkoopsargument voor Schering.
Yasmin bevat minder hormonen dan andere anticonceptiepillen en bovendien zit er drospirenone in, een nieuwe stof die het natuurlijke hormoon progesteron meer benadert dan de stoffen die tot nu toe werden gebruikt. Volgens Schering zorgen die twee factoren ervoor dat het gebruiken van Yasmin geen gewichtstoename met zich meebrengt.

Aldus het laatste Nieuws. Mijn huisarts kan me er verder niet veel over vertellen omdat ie zo nieuw is. Hij adviseert wel om een 2e generatie pil te blijven gebruiken omdat die in ieder geval 'safe'zijn en de bijwerkingen ervan bekend zijn, en dat is bij deze volgens hem niet het geval Verward
Afbeelding


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 18:51

Wjerdo: ik heb ook geen vriend hoor maar ben al vanaf mijn 13e aan de pil (jaja Boos! al op mn 11e ongesteld.. snik) Ik ging dus echt bijna dood van de pijn 1x pm, zo erg dat ik op school een keer helemaal flauw gevallen ben en met de ambu opgehaald moest worden (zag niks meer, alleen zwart Verdrietig ) Op doktersadvies toen aan de pil gegaan, dat scheelt zo erg dat ik dus helemaal geen last meer heb van buikkramp Lachen Langleve de pil dus. Maar ik zei erbij dat ik in de Fancy ofzo iets had gelezen over een pil die ook goed was tegen puistjes (was 13, had een beetje last daarvan) Dus toen heb ik van mn 13e tot mn 16/17e Diane35 gebruikt. Recept werd steeds automatisch verlengd. Tot mn pil een keer in het weekend op was en ik een recept ophaalde bij een plaatsvervanger die zei dat Diane helemaal niet geschikt was voor langdurig gebruik (best zware pil) Ikke ongelooflijk balen Boos! , mn eigen huisarts heeft daar dus nooit iets van gezegd (en bedankt) Dus direct overgestapt op Microgynon. Ik ben normaal helemaal niet zo'n voorstander van hormonen enzo.. hoop dus niet dat die Diane stiekem iets aangericht heeft ofzo Verward Nouja ik merk iig niks.. Maarja. Ik ga volgende week weer naar h.a. voor een onderzoek voor USA dus ga ik m direct maar eens vragen naar die Yasmin. Party!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-01 09:38

yep.. heb ik mn gestel dus 3 jaar mee vervuild Boos! Boos! Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie