ouders aangehouden voor opsluiten dochters

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

ouders aangehouden voor opsluiten dochters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 11:14

Ouders aangehouden voor opsluiten dochters 09-08-2004

De politie heeft vrijdag in Den Haag een man en een vrouw aangehouden omdat zij hun twee dochters zouden hebben mishandeld en in huis hebben vastgehouden. Dat laat de politie Haaglanden maandag weten.

De politie ging op onderzoek uit na diverse meldingen dat de zusjes van 16 en 19 jaar oud in hun huis in de wijk Transvaal werden mishandeld en vastgehouden. Volgens de politie werden de meisjes al langere tijd vastgehouden. Hoe lang precies, is niet duidelijk.

De meisjes hadden verwondingen toen ze werden gevonden door de politie. Zij zijn naar het ziekenhuis vervoerd voor behandeling. De ouders (48 en 49 jaar) zijn ingesloten. Het onderzoek loopt nog, de politie sluit meerdere aanhoudingen niet uit.

Hoe ziek kan je zijn als ouder om je dochters op te sluiten
En waarom doe je zoiets??

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:25

Ja, erg triest, dat dit nog in Nederland kan voorkomen. Overigens... wat is een langere tijd vast houden? Een jaar, 5 jaar...

Tijdens mijn nopleiding hebben wij hier er erg veel over gehad en wat voor stoornissen er bij di ekinderen eruit voort kunnen komen. Erg triest, hoop dat die mensen ook net zo'n lange tijd in de cel mogen blijven zitten en hetzelfde meemaken wat zij bij die dochter gedaan hebben Boos!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 11:33

Ik hoorde het op de radio, dan ben je echt niet goed in je hoofd
Ik hoop dat ze een lange straf krijgen want dit is echt niet normaal...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 14:32

langer dan 1 jaar iigg

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:29

Idd ziek, dat bedenk je toch gewoon niet... Ik las het in de krant, kon het nauwelijks geloven, dat ze niet naar school gaan enzo..

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 15:35

Ik heb het van pa gehoord. Waren dus blijkbaar buitenlanders.
Niet dat ik een racist ben, maar dit soort lui moeten ze heel snel terugsturen naar z'n eigen land

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:05

Het staat hier in de krant, ze zaten al jaren vast en de politie weet ook de reden, maar die kunnen ze nog niet bekend maken! En ook zijn ze waarschijnlijk sexueel misbruikt.

bah!

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:41

Erg dat niemand hier niet eerder wat aan heeft kunnen doen. Je zou toch denken dat familie ook vragen gaat stellen even als de buren.

Gelukkig zijn de meiden nu uit de klauwen van die ouders gered.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 16:42

Sorry dat ik het zeg, maar het zijn alweeeeer turken! De ouders hadden plannen om de dochters uit te huwelijken, en waren net terug van een vakantie in (uiteraard) turkije....
Zielige meiden...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 00:11

mmm.... er zijn twijfels over de waarheid van dit verhaal hoor ik nu...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:19

Idd, 1tje stond nog gewoon ingerschreven op school, en verschillende buren hebben de meisjes regelmatig op straat gezien.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 08:35

carola schreef:
Sorry dat ik het zeg, maar het zijn alweeeeer turken! De ouders hadden plannen om de dochters uit te huwelijken, en waren net terug van een vakantie in (uiteraard) turkije....
Zielige meiden...


je moest eens weten hoeveel tienduizenden kinderen(het laatste cijfer dat ik heb gelezen is 40-000 tot 50-000 er alleen al in België jaarlijks emotioneel, fysiek of seksueel mishandeld, en dat zijn zeker niet alle
50.000 turken. Ik weet niet hoe jij die opmerking bedoelde, maar als jij daarmee aangeeft dat als een kind mishandeld is de ouders natuurlijk weer buitenlanders zijn slaat dat nergens op.

Maar het blijft walgelijk. Als het waar is tenminste, we zullen zien.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:30

Ik las vanmorgen in de krant dat het verhaal toch waar schijnt te zijn, maar dat 1 van de meisjes nog weleens opstraat was, maar de laatste tijd hadden niemand ze eigenlijk nog gezien. Ze hebben eerst een briefje uit het raam gegooit waar op stond: Help ons!! Maar het meisje wat dat briefje gevonden had dacht dat het een grapje was en schonk er verder geen aandacht aan. Maar later ( opde dag dat ze gered zijn) werd er bij de buurvrouw een cassettebandje tegen het raam gegooit en daarna een briefje met een pen er aan waar weer opstond van: Help ons!! OP dat moment is de buurvrouw gaan kijken en zag ze de meisjes bij het raam staan en omdat ze zo wanhopig keken heeft ze in opdracht van haar eigen man de politie gebeld.
Dit heb ik vanmorgen gelezen in het Dagblad van het Noorden.

Wat ik me nou wel afvraag, waarom hebben ze dit niet eerder gedaan, waarom hebben ze niet eerder geprobeert de buren te waarschuwen??
Ik weet dat het voor ons moeilijk is om het allemaal in te schatten, maar dit is wel een puntje wat ik een beetje raar vind.

En tja dat hetweer buitenlanders zijn, de mensen leven in een andere wereld dat als wij hier doen in Nederland, het zijn duidelijk wel weer buitenlanders die in hun eigen huis de regels van hun eigen land nog volgend en dus niet aangepast/geintregreerd zijn. Het is een heel erg triest verhaal, maar er zijn ook genoeg nederlandse ouders die kun kinderen mishandelen al dan niet sexueel.

krissie1985

Berichten: 3455
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Overijssel nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 10:33

goh, je gaat je eigen dochters toch niet opsluiten in je huis! Echt erg wat die meisjes allemaal hebben mee gemaakt

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 11:08

SAKKIA schreef:

Wat ik me nou wel afvraag, waarom hebben ze dit niet eerder gedaan, waarom hebben ze niet eerder geprobeert de buren te waarschuwen??
Ik weet dat het voor ons moeilijk is om het allemaal in te schatten, maar dit is wel een puntje wat ik een beetje raar vind.


ik denk dat ze de kans niet hebben gehad. De meisjes zullen zowiezo al doodsbang zijn geweest dat hun ouders hun zouden betrappen als ze hulp zochten.

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 12:04

Of ze nou opgesloten zijn of uitgehuwelijkt worden, ik vind het beide in en in triest voor die meiden.
Ik snap dat mensen vast willen houden aan tradities, maar laat die meisjes zelf een leuke man uitzoeken, ipv ze een ongelukkig leven tegemoet te sturen.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:27

Nou, ik vind het nog heel knap dat die meisjes wat ondernomen hebben.
Vaak weten ze in zulke gevallen niet beter dan dat ze zullen moeten berusten in hun lot.

Ingeschreven staan op school houdt trouwens niet veel in, werkelijk de school bezoeken en lessen volgen is wat anders.
Daarbij wordt gezegd dat de oudste ingeschreven staat op school, maar de jongste dan?

En tja, dat hier de term buitenlanders wordt aangehaald, vind ik niet raar.
Overal gebeuren nare dingen, maar in de Islamitische cultuur gebeuren zulke dingen vaker, door de cultuur van hun.

Dit had ook bij een Nederlands gezin kunnen gebeuren, bij elk gezin van elke nationaliteit.
Maar het gebeurt bij een Turks gezin, en het gebeurt wel vaker.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:50

Zijn jullie nog niet op de hoogte?

Het verhaal was bullshit, de meisjes gingen gewoon naar school en naar hun werk.
Ze waren bang om uitgehuwelijkt te worden daarom vroegen ze aandacht.

Iemand op de radio zei ook, ja als je een briefje uit het raam kan gooien kan je ook ontsnappen, ik had zo ookal me twijfels aan dit verhaal en tsja het is transvaal he dat zegt al genoeg (woon in Den Haag)

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:14

Wij wonen toch zo leuk he Wen.. Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:28

Ja he, oh oh den haag mooi stad (ahum) altijd wel problemen, gelukkig valt het nog mee bij mij in de wijk, maar ik moet binnekort stage lopen (basisscholen) ik hou me hart vast Haha!

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:33

triest...
rare mensen...
ik snap niet dat je zoiets in je hoofd kan krijgen Scheve mond

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 17:33

xKatleentjex schreef:
je moest eens weten hoeveel tienduizenden kinderen(het laatste cijfer dat ik heb gelezen is 40-000 tot 50-000 er alleen al in België jaarlijks emotioneel, fysiek of seksueel mishandeld, en dat zijn zeker niet alle
50.000 turken. Ik weet niet hoe jij die opmerking bedoelde, maar als jij daarmee aangeeft dat als een kind mishandeld is de ouders natuurlijk weer buitenlanders zijn slaat dat nergens op.


Natuurlijk komen dit soort dingen net zo goed voor bij autochtonen, maar veel buitenlanders (met name moslims) houden hun dochters vaak erg strak waardoor de stap naar helemaal opsluiten kleiner is geworden, ik denk dat Carola dat bedoelt. Ik wil hier trouwens absoluut niet mee generaliseren en zo extreem zal wel niet zo heel vaak voorkomen (hoop ik).