Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 21:27

Zoals de titel al zegt.
(ik wist niet goed waar ik het moest plaatsen, hopelijk staat het hier goed)

Mijn vriend en ik gaan over een tijdje samen wonen, een nieuw (huur)huis waar de vloer nog in gelegd moet worden. Omdat we niet zo veel geld hebben proberen we uit te zoeken wat nu een goede, maar vooral ook goedkope vloer is. In de huiskamer hebben we waarschijnlijk het liefst geen tapijt ivm vieze schoenen enz.

Toch vinden we het erg moeilijk. Van iemand hoorde ik laatst dat ze bij de Ikea in Delf heel goedkoop klik laminaat hebben. Ik ben zeker bereid om ervoor naar delft te rijden, maar ik hoop er achter te komen of het ook echt zo is. (verhaal ging dat het daar goedkoper was omdat er veel concurrentie zit)

Hebben jullie tips en/of aanbevelingen?
Alvast enorm bedankt!

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:29

Wil je perse laminaat of wat anders? Zeil/vinyl is namelijk veeel goedkoper, maar niet echt mooi vind k :) Praxis en gamma enz hebben ook vaak laminaat in de aanbieding. Ikea is vrij duur. Overigens zullen ze dat laminaat bij alle ikea's wel hebben hoor ;)
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 21-07-09 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

vorame
Berichten: 1576
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:29

Ik denk dat elke ikea vestiging hetzelfde verkoopt.

Ook de gamma heeft goedkoop laminaat.
Het werkt heel goed als je er niet teveel op loopt.
Zoals bijvoorbeeld de slaapkamer.
In de huiskamer zie je toch wel vrij snel een loop spoor omdat de toplaag kapot gaat.

Datzelfde heb je ook met zeil.
Ook dan bepaald de toplaag de kwaliteit.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70531
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:30

Kliklaminaat dat je zelf legt is bij de leenbakker goedkoop, had dat ook in mijn studentenkamer liggen.
Anders de goedkoopster van de ikea, gamma en andere bouwmarkten.

siskeh
Berichten: 8677
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:32

ik heb laminaat van de ikea(tundra), het is niet zo duur, maar ik ben er wel erg tevreden over!

Wardie

Berichten: 551
Geregistreerd: 27-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:34

Ikea! :)) Volgens mij nog geen 5 euro per meter en prima spul.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:39

Ikea, bouwmarkten en Kwantum hebben vaak goed laminaat voor ca. 10 euro per meter. Zoek naar akties dat je de ondervloeren gratis bij krijgt, sla dan in. Dat kan zelfs al op voorhand, basiscollecties kun je vaak langer dan 30 dagen retourneren als je teveel hebt ;)

Laminaat van 5 euro per meter zou ik echt niet aan beginnen, ivm de kwaliteit (zowel levensduur als uitstraling). Zéker niet in de woonkamer! Goedkoop is duurkoop.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:19

Ik heb ook voor een goedkopere vloer gekeken toenertijd, maar uiteindelijk toch kwaliteit gekozen. Zoals Chubby al zegt, goedkoop is duurkoop. Beter een goede vloer, dan over een jaar wéér een nieuwe vloer moeten leggen.
Daarbij vond ik bij zaken als Ikea, Gamma, Kwantum etc net niet de kleur die ik wilde. Ik ben toen bij een laminaat speciaalzaak geweest en heb me daar laten adviseren. Zij zijn helemaal niet zo duur en ik heb nu het laminaat wat ik wilde, van zeer goede kwaliteit. Het kostte me 23 euro per meter maar het is echt een goede, mooie vloer. Ik ben onwijs blij dat ik hiervoor gekozen heb, ipv een goedkopere vloer van de Ikea bijv. Je hoort het verschil al als je eroverheen loopt. (heb een vriendin met ikea laminaat, scheelt echt veel!)

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 22:39

bedankt voor alle goede adviezen en tips.
laminaat vind ik zelf mooier als zeil en is volgens mij ook net wat beter zelf te leggen.
wat ik hoorde is dat in delft het laminaat ipv 8,95 maar rond de 5 euro was. voor dat verschil wil ik best naar delft rijden, maar kom er niet achter of het nog steeds zo is. geen mensen uit delft hier :P
en bij de ikea heb je geloof ik 10 jaar garantie, dat is wel fijn natuurlijk.

ik snap wat jullie bedoelen met goedkoop is duurkoop, en normaal ben ik het daar zeker mee eens. maar ik heb op dit moment gewoon echt het geld niet voor een duurdere vloer. (dus we hebben gekozen voor eerst iets goedkopers en dan na een paar jaar evt. (als het andere versleten is enz.) iets duurders neer te leggen)

Anoniem

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:41

Als je nou wat eerder was.. Ik ben vandaag nog van de andere kant van het land naar Delft gereden. :D

joyce83

Berichten: 5209
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Vlodrop, limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:42

kijk anders eens op vloerenvoordelig.nl Wij hebben bij een vloerenzaak een laminaat uitgekozen, naam opgeschreven en toen ben ik via google op die site gekomen. Hadden toen een actie dat ik gratis ondervloer erbij kreeg en de laminaat beduidend goedkoper was dan elders. Vandaag heb ik daar ook de plinten besteld die weer 3 euro de meter goekoper zijn dan elders.

WillemYntJee
Berichten: 6301
Geregistreerd: 16-02-05
Woonplaats: Ljouwert

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:48

Maar je kan toch ook gewoon naar een ikea in de buurt rijden als je perse ikea wilt?! Ikea assortiment is vrijwel overal gelijk hoor :)

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:59

Ik heb kliklaminaat liggen van de Makro. Was vorig jaar goedkoper dan bij de Ikea en ik ben heel tevreden :j

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 23:03

WillemYntJee in principe is dat ook zo met alle andere spullentjes. maar omdat in delft blijkbaar zoveel laminaat aangeboden wordt voor hele lage prijzen (omdat het daar veelgemaakt word) is het in delft veel goedkoper.

Bedankt voor de site joyce!

georgette, ik zal iniedergeval in de gaten houden of er nog aanbiedingen komen bij de marco.

we hebben gelukkig nog even de tijd voor het erin moet.

Kurby

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Leusden

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:06

wij hebben ook kliklaminaat van de Ikea in ons appartement liggen en wij zijn er echt heel tevreden mee.

Ir111

Berichten: 11953
Geregistreerd: 06-04-04
Woonplaats: home is where the heart is...

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:12

Ik had een aanbieding van Gamma in mijn vorige huis liggen, onder de 10 euro m2. Prima spul. Boven (waar ik alleen op sokken liep) zag het er na 4 jaar nog als nieuw uit. Beneden, in de keuken en hal veelgebruikte ruimtes dus, zaten wel wat krasjes maar zag er ook nog echt netjes uit naar 4 jaar.

Bel anders ff naar Ikea, daar kunnen ze je vast vertellen over hoe en wat met aanbiedingen per vestiging. :j

muppetmayo

Berichten: 3397
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:14

Ik heb hier praxis laminaat liggen van 5 euro de meter. Een vriendin heeft van dat 3 of 4 euro laminaat liggen van ikea. Moet zeggen dat dat van haar een stuk mooier blijft als het mijne. Kwaliteit is echt beter van het ikea spul :)

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 23:19

goed om te horen muppetmayo. in eindhoven heb je ook laminaat voor 3,50 bij de ikea. ziet er best mooi uit, maar je weet niet hoe het is als je er vaker overheen loopt.

Ir111, dat is een goed idee, heb al een mailtje gestuurd maar krijg vooralsnog nog niets terug. ik zal morgen eens bellen.

muppetmayo

Berichten: 3397
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:20

Als het goed is ligt er daar ook een proefstuk waar iedereen overheen loopt ;)

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 23:24

ow joh, niet gezien, zal er eens naar zoeken!

muppetmayo

Berichten: 3397
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:24

In delft iig wel. Geen idee hoe het in Eindhoven zit hoor!

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 23:32

en via google ben ik er achter dat het laminaat in delft dus 2 euro per vierkante meter goedkoper is. dit omdat de ikea in delft een iets ander filiaal is.
dat word dus waarschijnlijk een reisje naar delft :D

inge81

Berichten: 3170
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: in d'n bergh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:21

ik heb destijds een houten vloer (was 48 euro de m² in de winkel) op de kop kunnen tikken voor € 5,- per m². Wij hadden wel kapotte pakken, dus pakken die met laden en lossen her en der een beschadiging hadden. Gemiddeld per 2 pakken was er 1 plank bij die niet geheel gebruikt kon worden, maar die hebben we gehouden voor de zaagstukken.

Heb ik destijds op MP gevonden onder zakelijke transacties. Wellicht een idee voor je om even af te struinen ;)

Edit: bijvoorbeeld deze http://link.marktplaats.nl/245143065 is maar €3,89 per m²

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:37

draaakje, ik zag onlangs ergens een aanbieding (weet niet meer waar, was bij een bouwmarkt iig) van kliklaminaat a 3,95 per m2. In mijn vorige huis had ik ook gewoon 5 euro per m2 laminaat, prima hoor. Je moet alleen niet verwachten dat je een topvloer hebt, maar ik vond het ideaal :)

ifever

Berichten: 1540
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: moordrecht

Re: Wat is de goedkoopste vloer, soort en merk/winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:27

2 jaar geleden heb ik ook vloer moeten leggen van een klein buget. Ik ben gaan rond neuzen bij ikea en kwam daar op 8,95 per m2. (dit was in barendrecht) even later ben ik naar Delft gegaan en daar is de vloer 5,95 m2 dat scheeld dus even een hoop. Ik heb laatst gezien dat deze prijs nog steeds geld!!

Het prijs verschil is er dus echt.

Mijn kliklaminaat vloer ligt nu 2 jaar en is nog steeds perfect, nergens slijtage te bekennen ook niet op druk belopen stukken. Ook geen kleurverschillen doordat de bank er bijvoorbeeld lange tijd gestaan heeft.

Goede vloer voor een mooie prijs! :)
(ik heb overigens kleur antiek)

Houd er wel rekening mee, ik weet niet of je appartement of huisje in gaat? Bij appartement mag je namelijk vaak geen laminaat neerleggen ivm geluidsoverlast. Dan moet je dus ook nog een onder vloer neer leggen en dit is ook prijzig.

Ik was met kliklaminaat, plinten en 19db ondervloer meen ik 700euro kwijt voor 50m2.

Suc6 met uitzoeken maar ik denk dat naar delft rijden (weet niet waaar je vandaan komt) het wel waard is!