wie is aansprakelijk? (hond)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

wie is aansprakelijk? (hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 12:12

Stel: je geeft je hond mee aan iemand om te wandelen, onderweg komt je hond (die losloopt waar het mag) een andere hond tegen die hij niet zo aardig vindt, dit loopt uit op een gevecht waarbij de andere hond zo gewond raakt dat hij naar de dierenarts moet.
Onder wie zijn WA valt dit nu? de WA van de eigenaar of de WA van de uitlater?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:19

WA van de eigenaar, omdat de eigenaar aansprakelijk is voor de daden en schade van zijn dier.

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:22

Lovely schreef:
WA van de eigenaar, omdat de eigenaar aansprakelijk is voor de daden en schade van zijn dier.


Zonder enige twijfel.....

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 12:23

Lovely schreef:
WA van de eigenaar, omdat de eigenaar aansprakelijk is voor de daden en schade van zijn dier.


Ben ik toch niet helemaal gek Knipoog
Verzekeraarmeneer blijkbaar wel, die zegt dat uitlater verantwoordelijk is omdat ik er niet bij was en er dan niets aan kan doen als mijn hond iets stouts doet Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:26

Als je hond gestolen was geweest, dan had hij gelijk gehad. Maar je hebt nu de zorg uit handen gegeven,maar de verantwoordelijkheid gehouden.

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:29

WA van eigenaar, ik ben het met de anderen eens.
Ik vind trouwens dat jullie allebei er niets aan kunnen doen, maar helaas heb je hier niet zo veel aan

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:54

Lovely schreef:
Als je hond gestolen was geweest, dan had hij gelijk gehad. Maar je hebt nu de zorg uit handen gegeven,maar de verantwoordelijkheid gehouden.


Idd, zo zit het. Lachen

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 13:01

Tessebes schreef:
Idd, zo zit het. Lachen


Juist OK dan!
Maar....jullie weten dat, ik weet dat, maar verzekering weet dat niet Boos!
Hoe kan ik dit in vredesnaam aan zijn verstand brengen? Heb mijn polisvoorwaarden doorgespit maar kan er eigenlijk niets over vinden...

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:15

de WA van de eigenaar.

mn vriend liet onze hond uit, die op mijn naam staat, en terwijl onze hond aan de riem zat, liet hij hem snuffelen aan een loslopende hond van kennissen, onze hond beet de ander, 4 hechtingen, 2 verdovingen en nog een andere spuit en weekendtarief van de DA Bloos!
maargoed, dat valt onder mijn WA(gelukkig maar)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:17

Von schreef:
Ben ik toch niet helemaal gek Knipoog
Verzekeraarmeneer blijkbaar wel, die zegt dat uitlater verantwoordelijk is omdat ik er niet bij was en er dan niets aan kan doen als mijn hond iets stouts doet Verward

Laat hem dat maar hard maken, schriftelijk, rechtstreeks uit de voorwaarden!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:20

staat er niet dat er 1 huisdier onder je WA verzekering valt?
toen wij 1 paard hadden en nog geen honden, viel de schade die dat paard maakte onder de WA(zo had mn moeder dat met de verzekering afgesproken, kwamen er meer grotere huisdieren zoals honden of paarden bij, dan moest er een aparte verzekering worden afgesloten)

(ik kan wel meer info geven, maar moet nu ff naar beneden, de verzekeringsman is er, nog voor mn schade na mn ongeluk, whiplash aan over gehouden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:26

In dat geval is de schade van 1 huisdier verzekerd en dat betekent dat de verschillende huisdieren niet tegelijkertijd schade moeten maken. Maar als 1 huisdier vandaag schade maakt, dan is dat gedekt en als huisdier 2 volgende week schade maakt, dan is dat volgens mij ook weer gedekt. Bij sommige verzekeraars zijn er 2 huisdieren verzekerd, bij sommige verzekeraars maakt het niet uit of dat grote of kleine huisdieren zijn. Als je je ruiterbewijs hebt, ben je daar ook nog eens verzekerd.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 14:45

Zal vanavond eens in mijn polisvoorwaarden kijken.
Maar dat zal in het verhaal verder niet uitmaken denk ik, heb (had) maar 1 hond, en de paarden hebben nog nooit een schade gemaakt gelukkig.

vraagje
Berichten: 2
Geregistreerd: 03-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:58

mocht de andere hond los lopen en dus niet aan de lijn geweest zijn, dan is de eigenaar daarvan verantwoordelijk. Honden dienen ten alletijde aangelijnd te lopen en anders valt het onder uitlokking en gedragingen
Hoe gaat het nu met jou hond dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:02

Von schreef:
Zal vanavond eens in mijn polisvoorwaarden kijken.
Maar dat zal in het verhaal verder niet uitmaken denk ik, heb (had) maar 1 hond, en de paarden hebben nog nooit een schade gemaakt gelukkig.

Nee, maar stel nou dat de kat ineens aan de zonwering van de buren hangt en dat ding aan flarden helpt.... is het beter als dat niet vandaag is.

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-04 15:07

Lovely schreef:
Nee, maar stel nou dat de kat ineens aan de zonwering van de buren hangt en dat ding aan flarden helpt.... is het beter als dat niet vandaag is.



O, ja kat(ten) heb ik ook nog Bloos!
Zit wat in om toch even te checken hoeveel diertjes onder de WA vallen.
Alhoewel poezenbeesten alleen op ons balkon zitten kan je nooit weten wat er gebeurd....

Citaat:
mocht de andere hond los lopen en dus niet aan de lijn geweest zijn, dan is de eigenaar daarvan verantwoordelijk. Honden dienen ten alletijde aangelijnd te lopen en anders valt het onder uitlokking en gedragingen
Hoe gaat het nu met jou hond dan?


Beide honden liepen los, in een gebied waar het mocht.
Mijn hond was niet gewond.