Wat te doen: volgens mij word ik weggepest op werk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Wat te doen: volgens mij word ik weggepest op werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 11:48

Ben net terug van vakantie van 3 weken. De dag voor ik met vakantie ging kreeg ik uitslag in het ziekenhuis dat ik ziek ben (coeliakie). Ik had beloofd die dag te bellen als de uitslag goed was dus heb niet gebeld.
Tijdens mijn vakantie had mijn werkgever (die dus wist dat ik ziek was) mij meerdere malen gepoogd te bellen. Toen hij mij eindelijk te pakken kreeg begonnen de vragen: kun je wel werken, hoe vaak moet je terug voor controle etc etc. Het klonk al niet echt geinteresseerd maar mee zo van wat als ze niet kan werken. Ik werk namelijk bij een klein bedrijfje met 1 1/2 personeelslid waarvan ik die ene full-timer ben.

Maar goed vanmorgen bleek alles in ene veranderd te zijn op het werk en ik had de eerste verwijten (op een leuk toontje) al te pakken. Nu heb ik al het gevoel dat ik 'weggepest' ga worden. Wat te doen?

Naatus

Berichten: 945
Geregistreerd: 18-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:52

er boven staan ! laat je voorlopig niet kennen. Leg de hele boel uit hoe de situatie is, wat wel en niet kan nu met je ziekte. Kijk dan maar verder. Gewoon met je baas rond de tafel zitten.

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:52

Zelf gewoon positief t.o.v. je werk blijven staan. Ga er lekker met frisse zin tegenaan en zet je goed in.
Als je al met het gevoel dat je weggepest gaat worden weer aan de slag gaat, dan komt het niet goed.

Gewoon positief aan de slag gaan, dan kunnen ze je weinig maken.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:55

Blijf eerlijk, en leg uit hoe eea gelopen is. Neem zelf het initiatief, laat je horen. Dit is niet makkelijk, maar wel het beste. Zo overrompel je ze, en komt er misschien een discusie/gesprek op gang.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:56

Wat voor verwijten krijg je naar je hoofd dan? Kun je nog volledig meedraaien, ondanks de Coeliakie? Praat erover met je baas, zeg eerlijk wat je kunt en niet kunt. Maar laat je vooral niet wegpesten...

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 11:56

Nouja , om te beginnen vind ik het al niet zo netjes dat je niet even gebeld hebt na die uitslag... maakt dan even niks uit dat je het zo hebt afgesproken , maar het zal je baas best een gevoel geven van "buitengesloten" worden.

Het is natuurlijk wel zo netjes als je even aan je baas laat weten wat er aan de hand is , wat je zelf wil en kan , hoe de uitslag je inzetbaarheid beïnvloed. Neem jij niet de moeite om hem te informeren dan geeft dat een erg gevoel van dat je niet betrokken bent met zijn bedrijf.

Hij moet toch weten waar hij aan toe is ?

Dat mag je hem eerst wel eens vertellen , kun / wil je je werk blijven doen als voorheen . of wat zal er anders worden ?

Dan kan hij bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Nu weet hij niks lijkt het ?

Z'n bedrijf zal toch door moeten gaan dus als jij niet de moeite neemt om hem te informeren dan komt dat niet erg over alsof je hart voor de zaak hebt... ga praten met je baas!:)*

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:02

Cassidy schreef:
Wat voor verwijten krijg je naar je hoofd dan? Kun je nog volledig meedraaien, ondanks de Coeliakie? Praat erover met je baas, zeg eerlijk wat je kunt en niet kunt. Maar laat je vooral niet wegpesten...

Ja als ik mij aan mijn dieet houd een half jaar dan krijg ik meer energie. Nu ben ik vooral veel moe, depri en lichtgeraakt. Werken lukt nog wel. Mijn baas weet wat ik wel en niet kan dat heb ik hem al uitgelegd.
Kreeg net op een boze toon naar mijn hoofd geslingerd dat ik gvd de deur open moest doen terwijl voor de vakantie zijn vrouw dat deed Boos! Kijk altijd op de telefooncentrale of zei de telefoon zit dan druk ik op de knop om open te doen. Kreeg geen eens tijd om te vragen wat er nu in ene veranderd is en van mij verwacht word. Nee ik moest maar eens flexibeler worden. Met hem valt niet te praten op de een of andere manier. Het is een familiebedrijfje en als je iets hebt met 1 van de familie word diegene zijn kant gekozen. Ik ben op het moment zo gevoelig zijn veel dingen aan de hand (paard gaat weg, ziekte, ben aan het verhuizen, ruzie op stal eigenaar wil mij weghebben, dieetproblemen etc.) dit trek ik gewoon niet.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:03

pmarena schreef:
Nouja , om te beginnen vind ik het al niet zo netjes dat je niet even gebeld hebt na die uitslag... maakt dan even niks uit dat je het zo hebt afgesproken , maar het zal je baas best een gevoel geven van "buitengesloten" worden.
Het is natuurlijk wel zo netjes als je even aan je baas laat weten wat er aan de hand is , wat je zelf wil en kan , hoe de uitslag je inzetbaarheid beïnvloed. Neem jij niet de moeite om hem te informeren dan geeft dat een erg gevoel van dat je niet betrokken bent met zijn bedrijf.

Hij moet toch weten waar hij aan toe is ?

Dat mag je hem eerst wel eens vertellen , kun / wil je je werk blijven doen als voorheen . of wat zal er anders worden ?

Dan kan hij bekijken wat de mogelijkheden zijn.

Nu weet hij niks lijkt het ?

Z'n bedrijf zal toch door moeten gaan dus als jij niet de moeite neemt om hem te informeren dan komt dat niet erg over alsof je hart voor de zaak hebt... ga praten met je baas!:)*

oeps vergeten te vermelden ik hoefde niet te bellen als de uitslag niet goed was dat zeiden ze tegen mij toen ik met vakantie ging.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:08

Familiebedrijf, dat nogal een hechte "club", dat maakt het voor jouw wel lastiger denk ik. Maar hou de eer aan je zelf, kom zelf met: hoe je je voelt, laat dit niet te lang duren. Want dan ga je er aan onder door.
Blijven praten.


Heb je een vriend/man?

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:11

Pfff alsof ik bijna mijn eigen verhaal lees.

Gaat ie echt lopen vloeken? Mijn baas deed dat dus wel heb ik gemeld bij de arbo voor het geval ik het niet zou trekken en dus weer in de ziektewet zou komen.

Loop je nog bij de arbo? Maak dan eens en afspraak om gewoon je hele verhaal te doen, misschien kun je via hun wat hulp krijgen.

Laat je niet gek maken, hoe moeilijk dat ook is(spreek uit ervaring).
Praat erover met je ouders, vrienden etc etc. Maakt niet uit of ze nou echt luisteren als JIj je verhaal maar kwijt bent.

Je klinkt al aardig tegen overspannenheid aan..niet zo best.

sterkte ermee OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:12

Ja ik heb een vriend en daar ga ik aanstaande zaterdag mee samenwonen. Dus het geld heb ik hard nodig daarom zit ik nu hart te zweten. Ben ook op zoek naar een andere stal en paard maar dat durf ik nu ook niet. Heb wel een vast contract maar toch even wat harder pesten en dat ga ik toch niet trekken en dat weten ze vast wel.
Laatst bijgewerkt door Horse_ op 02-08-04 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:15

Cowgirl schreef:
Pfff alsof ik bijna mijn eigen verhaal lees.

Gaat ie echt lopen vloeken? Mijn baas deed dat dus wel heb ik gemeld bij de arbo voor het geval ik het niet zou trekken en dus weer in de ziektewet zou komen.

Loop je nog bij de arbo? Maak dan eens en afspraak om gewoon je hele verhaal te doen, misschien kun je via hun wat hulp krijgen.

Laat je niet gek maken, hoe moeilijk dat ook is(spreek uit ervaring).
Praat erover met je ouders, vrienden etc etc. Maakt niet uit of ze nou echt luisteren als JIj je verhaal maar kwijt bent.

Je klinkt al aardig tegen overspannenheid aan..niet zo best.

sterkte ermee OK dan!

Ja hij vloekt. Met haar heb ik in het verleden ook al mot gehad ze zei dat ik over haar roddelde en toen schold en schreeuwde ze naar mij.
Arbo? weet geeneens hoe dat werkt haal je die gewoon uit de telefoongids of moet je er een bellen waar hij bedrijf bij aangesloten is Bloos ? Mijn ouders en vriend zijn mijn 'gezeur' al zat en durf niet naar een psych ofzo te gaan want die werken overdag en dan moet ik dat hier ook nog vertellen dat ik daar heen ga.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:17

Niemand is er mee geholpen als jij straks thuis zit omdat je het niet meer trekt. Vertel je baas dat je op dit moment wat gevoeliger bent dan anders en dat je je werk prima uit kunt voeren, maar dat je het echt niet trekt als dingen niet op een normale manier gevraagd kunnen worden. Volgens mij wordt het echt een keertje tijd dat jullie met zijn drieen om tafel gaan zitten en praten over hoe jullie op een leuke manier met elkaar om kunnen gaan, want de manier waarop dingen gezegd worden vind ik echt niet kunnen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:19

Ga juist wel op zoek naar een andere stal, uit ervaring weet ik dat als het thuis niet lekker zit , dat je je op je werk ook niet echt kunt verweren.

Ik heb het zelf ook moeilijk gehad toen ik na 8 maanden weer aan het werk ging, maar dat deed ik metde gedachte:jullie stikken maar, ik ben beter/ga beter worden en vanmiddag ga ik lekker paardrijden.

Maar misschien is het bij jou anders omdat het bedrijf kleiner is, overigens waar ik werkte was ook familie bedrijf.

Probeer gewoon je werk te doen, gaan ze vloeken zeg daar wat van. Ze hebben niet het recht om zo tegen je tekeer te gaan.
Zul je wel weer een grote mond krijgen maar laat je niet inpakken.

Verder ook een beetje denken :"okay ik heb een kleine beperking, dat weten ze en ik doe mijn best meer kan ik niet doen."

Ik heb dan een hernia gehad en kan bv niet heel lang op 1 plek staan, dan zei ik gewoon " wie wil er ff ruilen" ging het niet gelijk liep ik gewoon weg ging ik wat anders doen. Ze weten het dus ze houden er maar een beetje rekening mee, verder deed ik gewoon alles.

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:24

gouda schreef:
Arbo? weet geeneens hoe dat werkt haal je die gewoon uit de telefoongids of moet je er een bellen waar hij bedrijf bij aangesloten is Bloos ?

Gewoon via de huisarts. Kan ook zijn dat je ze rechtstreeks kunt benaderen, maar je huisarts is de makkelijkste ingang Knipoog

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:27

Het blijft toch raar binnen dat bedrijf hoor , al dat gedoe steeds... (zie je vorige topics Knipoog )

Volgens mij wordt je daar niet vrolijker van en zit je aardig tegen je plafonnetje , net als die gefrustreerde baas en z'n vrouw Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou het knap beu zijn allemaal , en nu eindelijk DUIDELIJKHEID willen Boos!

Trommel die gasten op voor een werkbespreking , desnoods onder de koffie ofzo , en gooi allemaal eens alles open en bloot op tafel.

Dat iedereen even kan uiten wat 'ie nou eigenlijk (anders) WIL.

Zie voor jezelf antwoord te krijgen of je een leuke toekomst bij dit bedrijf heb zonder gedonder en gezemel , zorg dat je duidelijkheid krijgt wat ze van je willen en OF ze je willen behouden.

Zo ja , dan zullen ze wat duidelijker moeten zijn , meer info moeten geven en geef zelf aan dat je graag je best doet voor het bedrijf (als dat ook echt zo is Tong uitsteken ) maar dat ze dan wel duidelijk moeten zijn over jouw taken.

Kom je er in dit eerlijke gesprek achter dat je niet binnen dat bedrijf fijn zal kunnen werken , ook niet als iedereen bereid is om zich aan te passen , dan heb je meteen duidelijkheid en kun je afspreken dat je weg zal gaan.

Spreek je bvb af dat je nog een x aantal weken blijft , gewoon normaal met elkaar omgaan , maar dat zij tegen die tijd een vervanger hebben en jij ondertussen ook ander werk gaat zoeken waar je niet zo gefrustreerd van wordt.

Als uiteindelijk de bom verschrikkelijk zal barsten dan kun je het beter maar voor zijn.....

Duidelijkheid hebben !

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:28

Als ze echt verder gaan met pesten dan ga ik wel naar de huisarts weet het dan ook niet meer.
Ik voel me ook zo moe zou dieetvoeding krijgen om aan te komen (ben 1.84 en weeg 54 kg) maar ik hoor er niets van. De dietiste zou informeren of ik het vergoed zou krijgen en het dan opsturen. Het zal wel even gaan duren maar weet niet of ik deze manier van werken een half jaar volhoud. De internist vertelde mij dat als ik mij goed aan het dieet zou houden ik met een half jaat waarschijnlijk zou gaan aankomen en meer energie zou gaan krijgen. Een half jaar jeetje klinkt echt heel lang. Maar ja een half jaar thuiszitten met mijn cv vol gatenkaas nee dat kan ook niet al zou ik op het moment liever mijn boeltje inpakken en thuis gaan zitten.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:32

pmarena schreef:
Het blijft toch raar binnen dat bedrijf hoor , al dat gedoe steeds... (zie je vorige topics Knipoog )

Volgens mij wordt je daar niet vrolijker van en zit je aardig tegen je plafonnetje , net als die gefrustreerde baas en z'n vrouw Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou het knap beu zijn allemaal , en nu eindelijk DUIDELIJKHEID willen Boos!

Trommel die gasten op voor een werkbespreking , desnoods onder de koffie ofzo , en gooi allemaal eens alles open en bloot op tafel.

Dat iedereen even kan uiten wat 'ie nou eigenlijk (anders) WIL.

Zie voor jezelf antwoord te krijgen of je een leuke toekomst bij dit bedrijf heb zonder gedonder en gezemel , zorg dat je duidelijkheid krijgt wat ze van je willen en OF ze je willen behouden.
Zo ja , dan zullen ze wat duidelijker moeten zijn , meer info moeten geven en geef zelf aan dat je graag je best doet voor het bedrijf (als dat ook echt zo is Tong uitsteken ) maar dat ze dan wel duidelijk moeten zijn over jouw taken.

Kom je er in dit eerlijke gesprek achter dat je niet binnen dat bedrijf fijn zal kunnen werken , ook niet als iedereen bereid is om zich aan te passen , dan heb je meteen duidelijkheid en kun je afspreken dat je weg zal gaan.

Spreek je bvb af dat je nog een x aantal weken blijft , gewoon normaal met elkaar omgaan , maar dat zij tegen die tijd een vervanger hebben en jij ondertussen ook ander werk gaat zoeken waar je niet zo gefrustreerd van wordt.

Als uiteindelijk de bom verschrikkelijk zal barsten dan kun je het beter maar voor zijn.....

Duidelijkheid hebben !

Leuke toekomst nee ik denk dat daar al teveel is voorgevallen. En of ze me wouden houden ja voor mijn ziekte denk ik wel. 1 mei ging mijn vaste contract in.Daar heb ik zelf om gevraagd toen want ze wouden mijn een 3e half jaar contract aanbieden met minder uren en dat wou ik niet. Ik wou er sowieso al weg maar solliciteren gaat mij niet goed af (ben al vanaf november bezig af en aan) denk dat ze iets aan mij merken en mijn cv is bar slecht. Ben pas 4 keer uitgenodigd op gesprek.

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:34

Gatenkaas Verward

Schreef je dat zelf of is dat een nieuwe bokt-censuur Verward

Ga toch niet zo af zitten wachten of ze je al dan niet weg aan het pesten zijn

Stap er naartoe en VRAAG het gewoon.

Dan heb je tenminste duidelijkheid en hoef je niet te zitten gissen , malen en je druk maken .... want zo maak je jezelf echt stapelgek.

PRATEN

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:35

nee schreef ik zelf Lachen . Er vallen gaten tussen de banen 2 x tijdje thuis gezeten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:38

Ik zou het proberen uit te zingen daar...schakel professionele hulp in, en de volgende keer als je baas tegen je begint te vloeken zeg je gewoon dat je daar niet van bent gedient en dat je weer klaar voor hem staat als hij weer normaal doet...Haha!

pmarena

Berichten: 48097
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:39

Mmh-ja , dat staat niet zo geweldig idd , ben je als baas toch altijd bang dat het er 1 is die al thuis blijft als er een scheet dwars zit Tong uitsteken

Ik denk dat je het dan vooral van een gemotiveerde sollicitatie-brief moet hebben , dat je na wat "opstart-problemen" nu volop je schouders wilt zetten onder DIE baan.

Maarja dan moet je je natuurlijk wel eerst wat sterker en lekkerder in je vel voelen Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:42

gouda schreef:
nee schreef ik zelf Lachen . Er vallen gaten tussen de banen 2 x tijdje thuis gezeten.


Als je de Arbo inschakeld kunnen ze je ook aan een andere baan helpen. Ik krijg de indruk dat je het alleen probeert op te lossen en dat gaat je niet lukken. Al die instanties zitten er niet voor niets...je moet ze alleen weten te vinden, en de tijd nemen.

En jij vind dat je cv bar slecht is...in deze tijden staan ook mensen met een cv dat klinkt als een klok op straat, en staan ze langere tijd op straat. Jij gaat er niet op vooruit als jij je wegcijfert...je gezondheid is eerst aan de beurt, en dan de rest...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-04 12:51

Cassidy schreef:
Als je de Arbo inschakeld kunnen ze je ook aan een andere baan helpen. Ik krijg de indruk dat je het alleen probeert op te lossen en dat gaat je niet lukken. Al die instanties zitten er niet voor niets...je moet ze alleen weten te vinden, en de tijd nemen.

En jij vind dat je cv bar slecht is...in deze tijden staan ook mensen met een cv dat klinkt als een klok op straat, en staan ze langere tijd op straat. Jij gaat er niet op vooruit als jij je wegcijfert...je gezondheid is eerst aan de beurt, en dan de rest...

Hier heb je helemaal gelijk in. Dat zegt mijn moeder nu ook iedere keer als ik met het zoveelste verhaal thuis kom. Maar ik maak mij ook druk over zoveel dingen en ben met zoveel dingen tegelijk bezig en dat moet ik gaan laten. Moeilijk allemaal. Ga verder met werken gewoon en kijk het deze week aan. Blijven ze pesten ook als ik zeg dat ik er niet 'van gedient ben' dan ga ik volgende week naar de huisarts. Wil niet nog meer afvallen en dat gebeurt bij mij heel snel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-04 12:54

Goed zo, wordt maar eens een keertje kwaad, maar blijf netjes. En die gaten in je cv geven helemaal niets, als je maar eerlijk er over bent en erover blijft. En helemaal nu er Coeliakie uit is komen rollen zijn die gaten ook wel te verklaren?