Grrrr auto stuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Grrrr auto stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:36

Bah wat merk je dan dat je afhankelijk van die dingen bent zeg...
Willen we van de week de auto starten, nou vergeet het maar helemaal niks. Nou ja dan maar even een accupack erbij en starten, want er zal wel een lampje zijn blijven branden.
Dus accupack erop, nog steeds niks. Nou ja misschien was die pack niet goed opgeladen dus dan maar aanslepen.
Buurman ervoor met zijn auto, kabeltje ertussen, in z'n twee en rijden maar, koppeling hard oplaten komen en starten. En ja hoor! Hij startte!! OK dan!
Dus vriendlief helemaal happy naar het werk. Wil om 6 uur de auto starten... ja raad het al WEER NIKS Boos!
Dus weer hetzelfde liedje. Buurman gekomen, auto aangesleept en naar huis maar. Thuisgekomen dachten we "Joh laten we meteen even starten, mischien dat de accu niet helemaal lekker is dan kunnen we andere dingen uitsluiten", nou niet dus, weer niet starten.
Nou ja dan maar de motorkap open en zoeken. Ik kon op zich niets vreemds ontdekken op de startmotor na. Dus dan maar hup naar paps toe.
Die kwam erachter dat de startmotor verbrand was. Boos!
Leuk zo'n apart model auto, maar probeer eens de onderdelen op de sloop te vinden. Dat is gewoon niet te doen.
Dus met een beetje pech ben ik straks weer 600 euro armer Huilen
Maar ik zit nu mooi wel, ik moet nog boodschappen doen voor mijn verjaardag komend weekend. Ben ik nou de enige die zo afhankelijk geworden is van een auto? Of is dit een herkenbaar iets?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:22

Ja dit is echt klote. Nu heb ik het voordeel dat ik alles met dealerkorting kan krijgen en dat ik geen arbeidsloon betaal, maar dan nog is het een hele hoop geld.
Ik ben al de hele tijd sloperijen aan het afbellen. Maar wat me gisteren gebeurd slaat werkelijk alles.
Ik bel een willekeurige sloop op en dit gebeurd:
Ik: "Goedemorgen u spreekt met autobedrijf *** ik ben op zoek naar wat onderdelen voor een alfa 164."
Hij: "Ah hallo mevrouwtje, uw karretje doet het niet meer?"
Ik: "Euh heeft u wel eens iemand aan de lijn gehad die onderdelen voor een goed lopende auto bestelde dan?"
Hij: "haha u heeft wel lol he?"
Ik: "Nee ben blond, maar goed ik heb een startmotor nodig en een condensor voor de airco, oh en ook maar meteen een klokkenpaneeltje met een digitale kmteller."
Hij: "zozo u heeft de handleiding doorgelezen! Maar ach mevrouwtje waarom belt u niet gewoon de wegenwacht in plaats van zelf conclusies te gaan trekken."
Ik: "Weet u wat?! Ik kom wel even langs met de auto! Is dat mischien een idee?"
Hij: "Ja hoor... maar hij is toch stuk?"
Ik: "Ach dan bel ik de wegenwacht en die brengen me wel naar u toe. Tot straks"

En ik hang op.
Ik naar de zaak toe ik pak mijn vaders auto, hang daar de trailer achter en daarboven op mijn auto. Ik gooi mijn kist gereedschap erbij. En karren maar richting meneer sloop. Extreme duivel

Dus ik kom daar het erf op, en aangezien ik meneer al niet meer zo aardig vond, heb ik de auto inclusief trailer pontivicaal voor de deur gezet.
Dus ik naar binnen.

Ik: "Hallo ik heb vanmorgen gebeld over een alfa, had ik u aan de lijn."
Hij: "Ah u bent toch gekomen!" (zegt hij al lachend met zijn collega's achter hem die het ook erg leuk vonden).
Ik: "Ja dat zei ik toch. De wegenwacht was niet te bereiken dus ik heb het zelf maar even gedaan! Loopt u even mee?"

Ik loop naar buiten stap op de trailer en open de motorkap van mijn auto. De zeer onvriendelijke man loopt schaterend achter me aan en klimt erbij.

Ik: "Nou zie hier een kapotte condensor."

Ik haal dat kreng eruit en laat meneer precies zien waar hij stuk is. Lachen

Ik: "Oooh kijk nou!! Een verbrande startmotor!"

Ik haal ook dat ding (met veel geetter) eruit en laat hem het defecte deel zien.

Ik: "Oooh en het klokkenpaneel moet ik ook nieuw hebben. Zal ik die er ook even uithalen?!"

Dus ook dat onderdeel lag er zo uit. Haha!
Ik stop hem de delen in zijn handen en veeg mijn handen schoon en gooi de kap dicht en leg het gereedschap weer in mijn auto terug.

De heren stonden me wat vaag aan te staren.

Ik: "Ja heb ik even opgezocht in de handleiding! Was een goede tip van u! Schijnheilig Maar kunt u nu even kijken of u deze delen heeft?!"
Hij: "Jaaaa maar mevrouwtje dit is niet stuk hoor."

Zij hij terwijl hij een verkoolde startmotor omhoog hield.

Hij: "En deze doet het ook nog prima."

Dit zij hij terwijl hij de koelvloeistof, afkomstig uit de lekkende condensor, van zijn kleding probeerde te vegen. Blond

Het leuke was dat zijn collega, die inmiddels uitgelachen was, mij gelijk gaf door te bevestigen dat die dingen wel degelijk kapot waren.
Toen mocht ik lachen. *LOL*
Inmiddels had een ander de delen opgezocht en wist te vertellen dat ze die niet hadden. Verdrietig

Ik: "Nou dan ga ik maar weer. Oh ik geef u mijn kaartje, als u ze binnen heeft kunt u mij dan bellen?"

Op mijn kaartje staat het volgende:
<mijn naam>
Autoschade expert
Autobedrijf blablabla

Je had die koppen moeten zien Tong uitsteken Haha!

Dat was echt ZOOO komisch
Ik heb er zo'n hekel aan als dat soort gasten zo tegen mij beginnen. Ik heb er na al die jaren dan ook een sport van gemaakt ze op hun nummer te zetten Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:32

CCCCorine schreef:
*Ligt hier helemaal dubbel van het lachen*

Sterkte met je auto, ik hoop dat je de onderdelen snel bij elkaar krijgt.


Dank je!! Ik heb zojuist een telefoontje gekregen van een bedrijf die waarschijnlijk de startmotor hebben Hyper! Ze bellen zo terug om te vertellen of het de juiste is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:04

Via mijn vaders garage zitten we op een netwerk van bedrijven. Het is bijna als de onderdelenlijn alleen iets uitgebreider. Daar heb ik ze ook al opgezet.
Het is alleen zo moeilijk te vinden.
Alfa brengt van (bijna) ieder type een Quadrifoglio uit. Dat zijn bijna om te zien bijna de zelfde auto's als de standaard typen uit die lijn.
Alleen zijn ze net even wat breeder en lager en er zit een speciaal type motor in. Dus ook allemaal aparte onderdelen. Ik heb het geluk zo'n quadrifoglio in mijn bezit te hebben. Er leuk allemaal totdat er iets stuk gaat zoals nu. Verdrietig Die delen zijn praktisch niet gebruikt te vinden. Ja nieuw, maar dan betaal ik me scheel.
Maar mocht mijn zoektocht naar gebruikte onderdelen op niets uitlopen dan toch maar nieuw, want weg doe ik hem echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:33

Pfff dat rottige onderdeel is NERGENS te krijgen. Mijn vader is gisteren avond een tijdje bezig geweest om het te reviseren. Lovers En hij doet het weer. Nu mijn airco nog maken en ik ben HAPPY Haha!
Hoef ik ook niet meer die ellendige sloop op te bellen Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:56

Jaaa das Berjan, dat is een kennis van m'n vader. Maar ook hij heeft ze niet Boos! Gebeurd niet vaak dat hij het niet heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:12

Ooh mijn italiaans is wel ok. Ik heb enige tijd geleden namens mijn paps het hoofdkantoor van alfa in Italie mogen bellen om hun mee te delen dat het een stelletje prutsers zijn Schijnheilig


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:21

amondi schreef:
Bon giorno,(van de onderbroeken)
Chaui, arriverderci, mille gracie en prego. Maar wat is prutsers in te Italiaans?

sciocco Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:27

amondi schreef:
Mille gracie!

No problema

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:32

Nope mijn oude buurman is Italiaans en mijn beste vriendin ook, en ik pik snel talen op Haha!

Bah het reviseren heeft niet geholpen Boos! Ze zijn nu op zoek naar een andere mogelijkheid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:43

amondi schreef:
ideaal als zo'n lastig onderdeel moet hebben. het gaat er niet om wat je kent maar wie je kent, dat zeg ik altijd maar! Over welke revisie heb je het nou, de startmotor? die zal toch niet"wereldschokkend" afwijken van een huis tuin en keuken Alfa?


Ja over de startmotor. Je zou inderdaad denken dat die niet zou afwijken, maar helaas... Dat doet ie wel Boos! En als het dan nog een megaverschil was dan is het klote maar helaas. Maar nee dit verschilt ZOOO'N klein beetje dat het niet leuk meer is Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 15:53

amondi schreef:
beetje vijlen, nieuw gaatje tappen? Ik heb best wel een beetje medelijden met je. Maar je redt het wel, anders maar even in een opel of Vw'tje rondrijden Schijnheilig


Nee aanpassen is niet mogelijk. Dat hebben ze al geprobeerd.
Geen VW of Opel Knipoog Ik rij al jaren Alfa en het bevalt prima. Ik neem alleen geen exclusief model meer Haha! Of ik koop er twee, dan heb ik in ieder geval reserve onderdelen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:01

amondi schreef:
Stress is anders een goede afvaller(net even in je profiel geneust) dus....



Hahaha das waar ja Haha!
Maar ik baal er toch best wel van. Anders toch maar een nieuwe kopen. Er staat er een te koop bij een collega dealer van mijn vader. Een gitzwarte 166 V6 24V super. Prachtig ding, maar kom een beetje spaargeld tekort Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:13

amondi schreef:
Nieuwe startmotor lijkt me toch voordeliger. Maar klinkt wel lekker.
Ik heb nog een 2 liter 6 cylinder convertible te koop! €9500,00 en een triumph geen Alfa. Of ligt dat ook al niet in je schoenendoos?


Hmm als ik een Truimph koop dan wordt het een Stag. Dat vind ik zo'n mooie auto. Mijn vader heeft een bordueax rode, helemaal zelf gerestaureerd.
Maar voor in het dagelijks leven wil ik een lekkere auto. Ik zit ontzettend veel op de weg. Ik heb met deze auto nu in een een paar jaar tijd meer dan 3 ton gereden. Ik cross de hele dag heen en weer. Ik vind het zonde om daar een Triumph voor te gebruiken.

Het liefst wil ik eigenlijk ook een dieseltje terug. Die heb ik nu ook en daar ben ik erg tevreden mee. Lekker goedkoop en razendsnel. Die v6 24v is prachtig en rijdt super (mijn ouders hebben er ook een), maar dat ding heeft een draaikolk in de tank. Als ik zie dat mijn ouders voor 200 euro in de week tanken Bloos! En ik rij het dubbele zowat dus dat wordt een dure grap Verward Maar het is wel lekker snel Schijnheilig
Dus dat houd me een beetje tegen, maar aan de andere kant ga ik vanaf mei VEEEEL minder rijden, dus zou ik het kunnen overwegen...
Moeilijk moeilijk dus...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:19

amondi schreef:
Nop, geen Stag maar een Vitesse en zeker niet geschikt om er 3 ton mee te draaien. Alleen die remmerij al, voor 1970 uitstekend, maar ik rij er alleen heel voorzichtig in. Ik ga nu op dus voor een Landrover grijskenteken, diesel of LPG. Maar ik heb geen haast( en ook nog steeds geen baan) dus ik kan lekker lang zoeken. tot die tijd brengt de Dolomite of de Vitesse me overal naartoe.



Is wel erg mooi hoor OK dan! Als je hem echt kwijt wilt dan weet ik mischien wel iemand. Een man die bij mijn ouders in de zaak werkt die is helemaal gek op dat soort auto's, en betaalt er ook flink voor Knipoog Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 16:34

amondi schreef:
Nou graag, als hij interesse heeft pb me dan even voor het email adres, ik heb nog wel foto's. Hij is in uitstekende conditie maar niet voor concours e.d. er wordt in gereden! ZEKER VANDAAG!!!!!!!!


Ik zal het hem even vragen. Kun je mischien wat specifieke info pb-en? Dat praat wat makkelijker met hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:32

Nou hij rijdt weer. Het reviseren is uiteindelijk toch gelukt.
Gelukkig maar. En geloof het of niet, nu dat kreng weer rijdt krijg ik 2 startmotoren aangeboden Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 17:41

amondi schreef:
Been there, vandaag muggenmelk gekocht, wil hem opbergen en vind een bijna volle fles achterin het kastje. Zo gaat dat
GEFLICITEERD trouwens met de hergeboorte van de Alfa met die moeilijke naam.



Dank je dank je. We zijn blij dat hij weer onder ons is, want we hebben hem wel gemist hoor Tong uitsteken

En tja ach zo gaat het altijd met dingen, als je het nodig hebt is het nergens te krijgen, heb je het eindelijk wordt je er mee dood gegooit. Echt om moe van te worden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lois_, _Sun, Berdien, BingBot, bonnie1998, fjord_brucht, Flux, Happyhealthy, Jade91, Jadero, KimD, linoleum, MairiMacBran, Marije112, MarJon, Monster, Natascha, Perros, Rensjee, Thami, topsylover, Unicorn79, Wescha, xxmichellexx, YandexBot, zonnebloem18 en 219 bezoekers