Mijn aquarium smells like hell *kots*

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 14:22

easy life Crystal clear halen! helpt super, zorgt voor balans in het water,en haalt de schadelijke stoffen eruit

weet je ook zeker dat je pompje het goed doet? klinkt nml als te weinig zuurstof in het water, of zit er iets verstopt in het filter?

ik zou het deksel een klein stukje openzetten, heb ik gedaan toen mn pompje kapot was, dekselte van voerbusje er tussen gedaa zodat ie een kiertje openstaat, zo komt er zuurstof bij het water, anders hielden mn vissen t ook niet vol

maar dat er iets niets goed zit, dat is iig duidelijk

succes ermee!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#



Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 15:33

ik zou even naar de dierenwinkel gaan en vragen wat je het beste kan doen

die lucht komt door iets wat aan het rotten is, beste is denk ik toch nog maar een keer alles eruit, en dan ook nieuwe plantjes erin, easy life crystal clear erin, en eventueel iets van bacterien in poedervorm erin doen

ik maak trouwens *heel slecht, I know* de 2 aquariums van mn guppen altijd in 1x helemaal schoon, heb t aquarium overgekocht van iemand, is gewon dichte bak, met pompje en lampje, maar geen thermostaat, koud-water guppen dus Haha! en ik krijg alsmaar kleintjes dus de guppen zullen zich er wel prettig bij voelen!
dus niet alle vissen gaan dood als je al het water in 1x helemaal verschoont, ook bij de goudvissen, zonder pompje zonder lampje, in 8-hoekige bak van 25 liter gaat het op die manier

er zit dan zoveel alg dat t op een andere manier niet schoon te krijgen is

ik bewaard dan wel wat 'oud water' en doe dat terug in t aquarium, wie weet dat t daarom steeds goed gaat

maar als er nu echt zo'n graf-lucht hangt is er nog iets aan het rotten(dood visje/plantje ergens ofzo? )
maargoed, ff langs dierenwinkel voor advies en voor wat spulletjes voor in t water, dat zou ik doen

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:20

Ryanne schreef:
Volgens mij he, als ik ze nu in een klein bakje,zakje met hun eigen water zou doen...gaan ze echt snel dood, groot wateroppervlak met die geur is oke, maar klein oppervlak, arme visjes...

Mijn broer heeft alleen de watervoorbereider weggegooid omdat het over datum was, nah ja, dan maar zonder dat...

Maar weet je wat het ook is dutske? Mijn pompje he, daar zit 1 gat in waar het water uit komt, maar ik heb er ook nog een slangetje bij en een opzetstukje met 2 extra uitgangen. En er zit dus ook geen gebruiksaanwijzing bij Clown

dat slangetje zorgt voor de zuurstof, die moet je bovenop de pomp aansluiten(meestal zit dat bovenop) en dan het uiteinde buiten het aquarium laten

zo pomt ie vers zuurstof in je aqua

hoe heb je hem nu zitten dan?


normaal is 1 gat zuigt water in de pomp, 1 gat zit slangetje op waardoor er zuurstof in t water komt en 1 gat daar komt het gefilterde water+zuurstof weer uit

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Bielsje, Century, Coentjuh, ComscoreBot, dioni, Eefje_Sammy, Froukje, Goldwynn, Heide83, IASCrawler, Iccc, joyce83, karin30, kusjemariska, Mirjam79, mmajar, Peelie, Sabine, SemrushBot, tanec_meisje, Ufurio4e, wonanda, zonneglans en 103 bezoekers