Aangifte misbruik

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Aangifte misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 14:38

Een vriendin van mij wordt al langer tijd door haar baas sexueel misbruikt.
Ze is nu gelukkig eindelijk zo ver dat ze daarvan aangifte wil doen bij de politie OK dan!
Maar nu wil ze graag weten wat voor straffen daarop staan, en wat er kan gebeuren.
De man in kwestie is namelijk erg agressief en ze is (logisch) bang dat hij haar wat zal aandoen als hij gewoon "los" rond mag blijven lopen.

Misschien dat iemand hier toevallig weet wat de procedure is (mag ook via pb)

Aan reacties in de richting van "politie doet toch niets" heb ik zeer weinig. Het misbruik vind namelijk nog steeds plaats en ik zie geen andere oplossing om het te laten stoppen. Scheve mond

Al vast bedankt

17 mensen vinden dit leuk


wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 14:54

Het vervelende is dat ze er dus nog steeds werkt.
Ze is te bang om ontslag te nemen of zich ziek te melden. Dit is al ong. een half jaar aan de gang (zo ver ik weet) en ze durft er ook niet met haar ouders over te praten.

Ik denk dat een advocaat wel een idee is. Ben zo bang dat de politie het niet serieus neemt, omdat het haar woord tegen dat van hem is... Scheve mond
Ik ben al heel erg blij dat ze aangifte durft te doen, en als ze dat wil zal ik ook met haar mee gaan.

Zover ik weet zijn er geen andere gevallen van misbruik bekend, maar het zou me niets verbasen. De man werkt met jonge meisjes en is zoals ik al zei erg agressief.

17 mensen vinden dit leuk


wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-04 15:05

Ik denk niet dat het bedrijf een ARBO-arts heeft.
Het is een thuisbedrijfje (kwekerij) en ze werkt er zwart. Net als enkele andere jonge meisjes...Scheve mond

17 mensen vinden dit leuk

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 14:40

Heel erg bedankt voor jullie reacties Lachen
Na de vakantie gaat ze aangifte doen. Op dit moment zijn haar ouders niet thuis, en lijkt vind ze het dus geen fijn idee om dat nu naar buiten te brengen (kan ik wel begrijpen).

Ik zal haar in ieder geval aanraden het eerst aan haar ouders te vertellen.

Het zwart werken is een baantje voor op zaterdag (en nu in de vakantie helaas vaker) en ze hoeft dus ook geen uitkering enz. (ze is pas 19).

17 mensen vinden dit leuk

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 14:46

Shiloh schreef:
Ik zou iig zorgen dat ze daar niet meer komt. De politie oid (of de advocaat van deze meneer) kan zeggen, ow, maar ze komt er nog, zo erg zal ze het dus niet vinden. Sorry als dit misschien wat bot overkomt, dat is zeker niet de bedoeling, maar belangrijk is gewoon dat ze daar niet meer komt!



Daar ben ik ook heel erg bang voor.
Maar ze durft het echt niet af te zeggen. Zeker niet nu haar ouders er niet zijn, hij weet wel waar ze woont.
Gelukkig is haar vriend vaak bij haar nu, of ik, maar die angst blijft Ach gut

17 mensen vinden dit leuk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Black_Moon, ComscoreBot, Gianti, Jacquelinee_, karelien, Kinke, Laurahh, manonutjuh, Maren, MerelV, Mizora, mriek1990, Prairy, Roosch, vevina, Wopkebrok, Zil en 58 bezoekers